Er det kommet noe info om villkårene for ekstrakort? Min kusine skal få barn rett rundt svingen, men typen (som jobber i nordsjøen) har lyst på Amex og har visstnok hørt historier fra kollegaer De har samlet masse cashpoints, men ingen EB. Jeg frarådet derfor amex og sa det var en dårlig idé frem til de har fått poeng til å kunne bruke den (og kidden er stor nok til at de kan reise fra ham i 2 ukers tid - synes det å ta med kid med poeng/CT og det bare blir styr);men...
Kan jeg bestille Elite og be om 2 ekstrakort som jeg utstyrer dem med (i deres navn), så får jeg alt av poeng og CT på min konto? Dette blir jo da en slags MacGyver-familiekonto (jeg har flust av poeng).
Jeg får dem inn på bonuskjøret med trumf (som de funneller til min konto) og jeg får felles faktura (de vippser meg med trumfvisa el. jeg betaler regning med payr etc) og har derfor kontroll over poengregnskapet. Vi deler CTene (en hver) og deler årskostnaden for Elite på 3?
Doable, eller er det krav til at ekstrakort må være til folk på samme folkeregistrerte adresse?
EDIT: Leste villkårene selv. Ser veldig doable ut. De stiller ingen krav annet enn at den som har "hovedkortet" er ansvarlig for de andre.
PS: Så på nettsiden til amex at "velkomstbonusen" med 3 mnd gratis skal vare frem til 31. mars. Så da spår jeg vel enten at etter det er det ingenting, det videreføres eller at de kanskje da skal se an hvor dårlig det står til og forhåpentligvis innfører poengbasert velkomstbonus.
Last edited: 07. des 2018
wilco and Xflipper like this.