SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. Vegard

Vegard Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Ahh.. Mangler 33k nå for tiden, så får vell bare satse på neste år da..

2. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,000
    Bonuspoeng:
    93
    Er det bare meg som er litt skuffet over at de lokket med et par måneder ekstra opptjening mot 2019, også er vi plutselig godt ute i desember uten å ha sett snurten av et kort?

marekz, earw, Lnbre and 8 others like this.
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at din opptjeningsperiode ikke nødvendigvis går fra Januar-Desember. Når din 1år opptjeningsperiode går, må du sjekke på EB app eller nettside.
    Det er opptjening i løpet av din periode, som bestemmer hvilken status du har resten av periode + neste periode. + 3mnd.

Vegard and DanH like this.
  4. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Men sølvkort får du ved bestilling av Elite kortet..

C

5. FastLane

FastLane Medlem

Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    De skjøt seg selv i foten med det der, om de ikke hadde lokket med dette så hadde de sikkert hatt en 99% nedgang i antall kundeservice-henvendelser og vi hadde ikke vært like frustrert.

Har selv SAS AMEX Platinum fra DNB, tenkte å være tolmodig, men ser nå at det ikke har lønnet seg - kommer nok til å søke Elite direkte som resten her. Latterlig behandling av lojale, eksisterende kunder.

marekz, DanH and Calling like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,505
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er treig
    Kan man reise for de 20000 poengene eller er de bare statusgivende?

7. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke bare du som er skuffet nei, jeg har også sittet rolig i båten og tenker at det kommer når det kommer, og utsatt utgifter så lenge jeg kan. Hadde ikke tenkt til å gå for Elite-kortet så kanskje jeg bare skal bestille et vanlig kort. Jeg må ha det før julaften for å klare å betale et cruise før fristen så jeg har et par dager på meg før jeg MÅ bestille (gitt 10 dagers leveringstid). Irriterende altså Amex!

8. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,860
    Bonuspoeng:
    183
    kun statusgivende:)

9. PerFlyer

PerFlyer PerFlyer

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Et elementert spørsmål fra en som er sylfersk med CT, til de som har erfaring med dette. Fikk mitt Elitekort i dag og er usikker på opptjeningsperiode for CT. Jeg vet at det er et kalenderår, men på min sylferske konto hos Amex står at jeg får CT hvis jeg kjøper for mer enn 150000/300000 senest 31. desember 2019. Blir ikke det mer enn et kalenderår? Regner Amex «kjøper» fra det tidspunktet kortet brukes eller måneden etter, når faktura betales? Det har mye å si hvis en vurderer en større handel nå rett før nyttår.

10. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Det gjelder fra du har fått kortet og ut 2019.

Fra 2020 vil perioden starte igjen 1. januar.

11. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Elendig behandling av lojale kunder av merkevaren Amex. Jeg gikk bare inn og bestilte kort etter å ha ventet og ventet. I praksis mistet jeg 50,000 i omsetning på det mot CT 2019.

veeegard liker dette
  12. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Måtte bite i det sure eplet, så bestilte Elite koret forrige onsdag. I dag kom det i posten, så nå kan endelig opptjening av CT 2019 starte :)

Sonictravel liker dette
  13. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,298
    Bonuspoeng:
    183
    Med skapte forventninger om opptjening allerede i 2018, og så "endeløs" venting på nytt kort kan denne lanseringen trygt kalles en PR-flause av "Nye Amex". Under normale forhold hadde Amex blitt nullet, men dessverre er CT'en fortsatt attraktiv. Dermed ble det en rask (og godkjent) søknad, for å sikre at man ikke blir sittende uten kort til langt ut i januar.

Eddie47 and DanH like this.
  14. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Samme greie her, julehandling på gang samt tur down under som gjer at ein må bruke litt penger, og då kunne eg ikkje vente meir. Nytt kort er i handa no etter 8 dager, og fekk også 20 000 statuspoeng, som eg strengt tatt ikkje trengte, men då vart eg plutseleg diamant 4 veker før eg elles hadde vorte det...

Eddie47, 1884derby and veeegard like this.
  15. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Møkkaopplegg. Sitter fortsatt stille i båten, men denne «start allerede i 2018 mot opptjening av CT i 2019...blablabla» er jo intet mindre enn en stor vits. Hva skjer med lojale kunder som har hatt kortet i flere år, burde ikke vi fått pri på utsendelse? Londontur til helga der det kommer til å gå en del omsetning, og jeg hadde nok vært rundt halvveis til CT bare i år om de hadde fått ut kortet på et tidligere tidspunkt. Hele opplegget har sålangt vært en endelang skandale.

veeegard liker dette
  16. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har bestilt og fått Amex premium. Tok 7 dager. Har gjennomført 5-6 småkjøp både på nett og i butikk og samtlige står som «Venter» i Amex-appen og samlet saldo er 0. Har heller ikke fått eurobonuspoeng. Noen tips for å rette opp dette ?
    Dessuten funket ikke kortet på elkjøp. Heller ikke på Clas Ohlson med chip, men etter noe fikling gikk det gjennom med bruk av magnetstripen.

17. pengesluk

pengesluk Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Tipset er å vente siden det står "Venter" :). Den lengre forklaringen er at kjøpene er reservert. De vil ikke bli vist i saldo og samtidig vil heller ikke noen poeng bli overført før kjøpene er bokført/transaksjonen gjennomført.

DanH liker dette
  18. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,664
    Bonuspoeng:
    183
    Tålmodigheten min var også slutt. Søknad på Elite gled rett igjennom - jakten på 150k starter straks :rolleyes:

19. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    Og derfor har vel ikke Amex noen grunn til å prioritere eksisterende kunder. De som bryr seg om at levering av kort blir forsinket er vel også stort sett de som er mest opptatt av CT :p
    ...nuvel, de kunne jo ha spart seg for masse ekstraarbeid når disse blir lei av å vente og bestiller et to-sifret antall Elite-kort :D

DanH liker dette
  20. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Kom en oppdatering til iOS appen til AMEX i går og nå vises din EB saldo i AMEX appen, viser ikke transaksjoner, kun poengsaldo.

Del denne siden