SAS bestiller A330-900neo og leaser flere A330-300

Tråd i 'Nyheter' startet av haakonks, 09. juni 2026.

1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,915
    Bonuspoeng:
    183
    Da spekulerer jeg videre med at å rive ut noen eco rader for å sette inn PE ikke koster skjorta (Jeg antar de «må» ha PE for consistency i flåten) og heller ikke ta alt for lang tid.
    12 biz er altfor lite, med mindre man skal bruke de kun på «charter» :cool:
    Og dersom man skal sette inn flere biz-seter, så vil man enten sette inn like seter som allerede er i flyet (og det er nok ikke lett å få tak i nye gamle setemodeller), eller bytte hele biz kabinen. Jeg heller mot det siste.
    Gøy med spekulasjoner!

eventyrer, Ursa, EndreD and 4 others like this.
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    888,778
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden …
    Hvor lenge er det til vi får vite fasit på alle disse spekulasjonene?

3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,915
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan man bare spekulere i!:p

4. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,360
    Bonuspoeng:
    293
    Good one! :)

Enig ang PE. Det må SAS ha, fordi det gir gode penger i kassen og ettersom mange nordiske reisende legger inn litt ekstra kroner og får PE for et tillegg der hoppet i pris til biz ville vært for stort. Samt for flåte-konsistens.

Virgin har 31 biz seter i sine A333 (som SAS tar over), så det er vel antagelig nok til å kunne beholde dem uendret. I motsetning til dine 12 (i hvilke selskap sine maskiner?), som klart er for lite ja.

Det er bare å stålsette seg, @Eddie47. Ingen kommer til å vite endelig fasit og i alle fall ikke faktisk sitte i flyene på minst ett år :p

Last edited: 23. juli 2026
    EndreD liker dette
  5. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,595
    Bonuspoeng:
    293
    Når vi har fått fasit på hvilke fly som faktisk lander i SAS sin flåte på Kastrup, kan vi spekulere på hvilke fly som kommer på vår flyvning fremover, og vi kan spekulere i å finne flighter til utlandet bare for å få Eb poeng i kompensasjon.......

Ursa, EndreD, Teknolai and 1 other person like this.
  6. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    116,274
    Bonuspoeng:
    350
    Her er utklipp fra intervju min kollega Henrik i DK gjorde med Paul Verhagen:
    "Det er en meget stor opgave. Sæder, kabling, inflight entertainment og alt det andet skal ændres. Derfor vil flyene i en periode flyve med SAS’ visuelle identitet, men grundlæggende med Virgin produktet ombord".

Dette gjelder riktig nok spesifikt flyene fra Virgin.

EndreD, Earl, Eddie47 and 1 other person like this.
  7. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,947
    Bonuspoeng:
    113
    For en bredskuldret mann på 194cm så er disse setene grusomme. Man kan ikke ligge på ryggen, for det er for trangt. Og bena er det ikke nok plass til, så de henger ut i midtgangen. Litt. For på enden av den fotskammelen man hviler føttene på så er det en liten "vegg". Alle som er mer enn 190 og har sovet i en 190cm lang seng kjenner dette problemet. Det er rett og slett ikke nok plass.

Ursa liker dette
  8. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,360
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke for å si noe galt om målene dine.

Men har du funnet andre flysenger som passer?

Cumulus liker dette
  9. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,719
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har prøvd disse setene med både Air NZ og Virgin og jeg er overhodet ikke enig i at disse kan sammenlignes med dagens biz-seter med SAS. Sover helt ok i "kistene", men det er også det eneste positive jeg har å si om de. Og joda, viss alternativet er økonomi eller PE, så er fremdeles "kistene" bedre.
    Men personlig ville jeg heller ha flydd gammel 2-2-2 biz enn "kistene" om jeg kunne velge, spesielt når man reiser flere sammen.

SK927, view, Lnbre and 2 others like this.
  10. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,947
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg sov bedre i SAS og i Swiss. Turkish var dagfly så da testet jeg ikke å sove, men de oppleves som mye bedre enn Virgin når det gjelder komfort.

Jeg er veldig klar over at jeg har større mål enn gjennomsnittet, det er en av grunnene til at jeg alltid velger minst premium eco på langtur. Jeg er stor, og betaler gjerne for mer plass. Da er det ekstra skuffende når man opplever at man ikke får ekstra plass.

Det verste med virgin-setene var som sagt "stopperen" på fotskammelen.Jeg snakker da om den som er på enden nederst til venstre i bildet her, som uten at jeg har nøyaktige mål, vil gjøre det ubehaglig for alle over 185cm. Eller rundt der.
    https://www.headforpoints.com/wp-content/uploads/2022/06/Virgin-Atlantic-787-Upper-Class-seat.jpg

tobeornot999, haifinn and Preference like this.
  11. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    822
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er 189 på sokkelesten, og synes faktisk Virgin sine "coffin"-seter var ganske komfortable å sove i. Er ikke voldsomt kraftig bygd, men ganske brede skuldre, og opplevde også dette som relativt uproblematisk. Det jeg likte minst, og som er problem på nesten alle business-seter jeg har prøvd, er at selve polstringen er litt tynn og såpass hard at det blir veldig vondt å ligge på siden.

eventyrer, tobeornot999 and haifinn like this.

Del denne siden