Det var vel ingen som fikk fornyet uten å reise noe? Du har jo da kvalifisert på antall flights, selv om det var med 4x kampanje under covid så er det like godt som å kvalifisere med nivåpoeng fra kredittkort. Eneste unntak blir vel de som ev. har fått diamant i gave fra Pandion. 21/22 står tellende mot LTG for meg med 44k poeng og 99 "flights".
Ja, noe annet ville jo være merkelig. Hadde selv også diamond på den tiden, og den var enkel å oppnå på en god porsjon med innenlands fly i jobben for min del - men det var jo slik SAS ønsket det på den tiden. Da kommer de neppe etterpå og sier at den tiden ikke teller.
I 2020 og 2021 fikk du forlenget status du allerede hadde. Dette ble gjort ved å sette antall kvalifiserte flyvninger til henholdsvis 45 og 90 flights hvis du hadde opptjent gull eller diamant i perioden før. Disse årene gjelder altså mot lifetime status.
Pandemikompenserte år teller på LTG, så ingen grunn til at det ikke skal telle mot LTD. Jeg ser det også som veldig positivt at de lanserer dette, jeg tar det som et godt tegn på at de har tenkt å fortsette satsingen på EuroBonus og at programmet fortsetter på egen kjøl selv om det synkroniseres med Flying Blue. K
Tro om dette er starten på slutten for LTG? Jeg vil ikke bli overrasket om de setter en strek over LTG. De som allerede har det vil naturligvis beholde det, men jeg håper i så fall det blir gjort på en god måte for oss lojale med kun noen få år igjen.
Perfekt timing for min del. 9 år med diamant og ble LTG inneværende år. Så får satse på SAS 1 år til nå da. Har begynt å samle miles hos Delta da jeg ser Delta gold gir større fordeler enn Sas diamant når du flyr andre enn SAS (f.eks gratis setevalg etc)
Jeg var nok en av de som ikke trodde LTD ville komme i det hele tatt. Jeg hadde vel 6-7 på rad som EBD, men når jeg oppnådde LTG for ett par-tre år siden så droppa jeg "jakten" etter EBD og har derfor ett hull i rekken. Akkurat nå er jeg EBD igjen takka være status match fra Scandic, men spørsmålet er om det er noe poeng i å prøve seg på ti år som EBD for å oppnå LTD. La oss si at man kanskje har åtte år igjen for å oppnå LTD og Eurobonus i mellomtiden blir innlemmet i Flying Blue, på den ene eller andre måten. Hva skjer da? Blir man da nødt til å jakte Platinum hos FB i de resterende årene frem til man har ti år sammenhengende? Nå kjenner ikke jeg FB så godt, men jeg antar at Platinum der er vanskeligere å oppnå enn EBD for de fleste av oss? Ingen tvil om at LTD er veldig gode nyheter for de som allerede har ti år sammenhengende som EBD eller som er nær, men for oss andre ser jeg en del spørsmål som foreløpig ikke er besvart. Edit: Og joda, det er stort sett bare meg selv jeg kan klandre for at jeg ikke fortsatte "jakten" på EBD når jeg allerede hadde en del år sammenhengende. Men mye av årsaken til at jeg ga opp er det svært reduserte rutetilbudet SAS etterhvert endte med på min hjemmeflyplass. Da forsvant også mye av lojaliteten til SAS for å si det slik.
"Sjefen" jakter også Lifetime Diamond! https://flysmart24.no/2025/11/23/topp-status-pa-livstid-krever-ufattelig-mye/
Ja, og nei. Jeg også opp fra gull (mitt vanlige nivå, også nå) til diamant. Men de hadde også en multiplikator på 4x (tror jeg det var) som gjorde at diamant og andre statuser kostet bare 1/4 av det normale.
Det ble svart på under EOC i spørsmålsrunden, og da var svaret om LTG ville bli stoppet ifbm Flying Blue etc. Nei, alt vil fortsette som før Men så vet man jo såklart aldri hva som skjer når selskapene fusjonerer tettere sammen....