SAS Friends & Family

Tråd i 'Reisedeals' startet av larssas, 10. des 2019.

  1. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,928
    Bonuspoeng:
    183
    Til våren blir nok for tidlig for meg i hvert fall. Har noen bonusbilletter til sommeren, men er ikke veldig optimistisk at de blir noe av.
     
    Aussie74 liker dette
  2. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Kan du være vennlige med å si hva var passordet eller og linken? :)
     
  3. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var ikke spesielt billig, sist kunne jeg booke OSL-SVG for 332 kroner, nå koster det 453 kroner. BGO er en femtilapp billigere, 403 kroner men fortsatt 70 kroner dyrere enn sist.
     
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk en god deal fra KRS - GDN for 2500.- på SAS Plus den siste uka i mai, og med det så sikrer jeg meg 5624 EBB som er nok å rekvalifisere meg til EBG for enda en sesong. Det blir også ei natt i GDN slik at jeg kan gjøre litt shopping. Derfor bør jeg planlegge hva som er lurt å ta med meg hjem i kofferten, og i den sammenheng så lurer jeg på om noen dere har noen gode tips på hva jeg bør handle? Jan kanskje jeg bør starte tråd angående shoppingtips i GDN? :)
     
    Last edited: 16. des 2020
    Aussie74 liker dette
  6. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Avbestilte akkurat en tur til London fordi med F & F ble det 2000 kr billigere. Men til info: Det er ikke mulighet for å få Voucher ved avbestilling med F & F med de billigste billettene:

    upload_2020-12-16_11-2-17.png

    upload_2020-12-16_11-2-43.png
     
    RoadKing and tobeornot999 like this.
  7. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Men det er jo fortsatt ganske billig, 453 kroner, eller?
    Prisene går jo stort sett oppover har jeg merket. Jeg foreslår at alle sender mail til diamantsupport og sier at vi helst vil ha lavere priser
     
    Eddie47 liker dette
  8. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Et spørsmål i forvirringen rundt vouchere: jeg ser at man i F&F-tilbudene kan benytte seg av voucher som betalingsmiddel. Samtidig ser jeg at reglene for F&F sier følgende: "We know that flexibility is important for our travelers. You can therefore cancel your Friends & Family trip until 72 hours before departure and get a SAS Travel Voucher." Dette gjelder også innenriks slik jeg tolker skriften på veggen (unntaksvis for F&F etter innstramingene for utstedelser av vouchere). Det står: "Can be requested for tickets purchased with the Friends & Family offer (exceptionally valid for all areas: Domestic, Europe, USA)."

    Mitt store spørsmål er da: jeg har per dags dato ubrukte vouchere tilgjengelig. Hvis jeg da velger å bestille en reise innenriks på F&F-tilbudet og betaler med en voucher, vil jeg da få en ny voucher (og da i prinsippet utvide fleksibiliteten med x antall måneder), eller vil en voucher bare bli utstedt hvis den opprinnelige betalingen er gjort med hard valuta?
     
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    Noe høyere priser enn hva vi har sett i det siste, men en ny fordel med denne runden F&F er at også innenriksbilletter skal kunne byttes i voucher frem til 72t før avreise.
     
  10. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Det står i dei generelle vilkåra for kampanjen at alle billettane kan refunderast for voucher, so det trur eg i utgangspunktet skal gå fint sjølv om det ikkje står i vilkåra på dei billegaste billettane.
     
    Kalsnes and themichael like this.
  11. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Disse prisene var vel bare så lave i forbindelse med at Wizz Air kom på banen. Nå er det litt mer "normale" Sas-priser. Men fortsatt langt billigere enn standardprisene på tett opp under tusenlappen til BGO og SVG
     
  12. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Uten at jeg orket å finlese vilkårene så tolket jeg denne teksten som at man kan få voucher ved avbestilling:
    "We know that flexibility is important for our travelers. You can therefore cancel your Friends & Family trip until 72 hours before departure and get a SAS Travel Voucher."
     
    Kalsnes liker dette
  13. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for oppklaring :)
     
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Fant ingenting til Miami :-(
    6549 t/r Oslo-New York i PLUS er jo ikke så ille, vanlig pris var 8946.

    Jeg tør uansett ikke planlegge for USA-tur før i 2022. Beklager, men USA er så fucka at selv med vaksine vil det ta lang tid før de er i rute igjen. Cruise 2022 derimot? Ja takk!
     
    SAJblue, Aussie74 and Shyneno like this.
  15. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Eneste som skremmer meg er hvor fullt det kommer til å bli i 2022 når alle som skulle reist i 2020 og 2021 dukker opp :confused:
     
    Kristian and RoadKing like this.
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, hvis alle skal reise så vil det bli et enormt press som kan drive prisene i været. Nå er det jo heldigvis (eller var ihvertfall) mange skip i bestilling..
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,168
    Likes mottatt:
    869,676
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge det ikke er allmen flokkimmunitet i USA er cruiceskip det siste jeg vil være på ....
     
    themichael, SAJblue, paron and 3 others like this.
  18. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har funnet noen gode deals?
     
  19. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Usikker på om dette stemmer, eller har vært diskutert tidligere, men bestilte 2 billetter i går og tenkte kansellere en av dem på sas.no i dag innen 24 timer var gått.

    Fant kun mulighet til å endre, eller søke refusjon, og valgte å ringe inn. Fikk opplyst at mulighet til å kansellere ikke var tilgjengelig online siden dette var kampanjebilletter.

    Stemmer dette? Om det er tilfelle er det greit å være klar over da det ikke alltid er gitt at man har tid til å sitte i telefonkø for å kansellere innen fristen...
     
  20. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,175
    Likes mottatt:
    3,227
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror det er vanlig at kun endring og søk om refusjon kommer opp. Ved siste F&F kampanje avbestilte jeg to billetter innenfor 24 timer og fikk full tilbakebetaling innen 10 minutter (strengt tatt kansellerer dem bare reservasjonen - så det er egentlig ingen tilbakebetaling). Men du må prøve på eget ansvar :).
     
    Last edited: 21. des 2020

Del denne siden