SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

  1. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,242
    Likes mottatt:
    114,992
    Bonuspoeng:
    350
    Gold og Diamond har fortsatt gratis.
    Prøvd app og nettleser? Status ligger inne?
     
  2. The_Dude

    The_Dude Pompøs

    Innlegg:
    1,399
    Likes mottatt:
    2,422
    Bonuspoeng:
    113
    Samme i alle kanaler. Status ligger inne.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,558
    Likes mottatt:
    6,904
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekket at den ligger inne på alle segmenter?
     
  4. The_Dude

    The_Dude Pompøs

    Innlegg:
    1,399
    Likes mottatt:
    2,422
    Bonuspoeng:
    113
    Finner ikke noen mulighet for å se det på segmenr-nivå i appen, bare på passasjerdetaljer per leg (outbound, inbound). Ser at dattera ligger først på passasjerlisten (i appen), men det burde jo ikke bety noe.

    Kan ringe KS på mandag.
     
  5. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    3,048
    Likes mottatt:
    13,047
    Bonuspoeng:
    183
    Inne i appen: Klikk på "Travelers" velg deg sjølv -> Edit der det står bonusnummer -> Per Flight. Funka for meg nå nettopp.
     
    milehigh, The_Dude and trygveat like this.
  6. The_Dude

    The_Dude Pompøs

    Innlegg:
    1,399
    Likes mottatt:
    2,422
    Bonuspoeng:
    113
    Javisst, takk skal du ha! Har hørt om denne funksjonen, men aldri testet den før.

    Så da er det 2-3 feil her:

    1) EB var lagt inn på alle flighter bortsett fra SAS egne.
    2) Når jeg da legger dem til og vil lagre, får jeg felmelding om at de ikke klarer å lagre.
    3) Da har EB-nummer forsvunnet fra hele bookingen

    Samme med sas.no, får bare beskjed om at EBG** ikke er et gyldig nummer. Goldmail får fikse.
     
    Last edited: 15. des 2024
    snus_mumrikken liker dette
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,128
    Likes mottatt:
    23,204
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv ett og ett leg, lagre mellom hver.
     
    The_Dude liker dette
  8. The_Dude

    The_Dude Pompøs

    Innlegg:
    1,399
    Likes mottatt:
    2,422
    Bonuspoeng:
    113
    Virker på ett strek, deretter feilmelding. Anyway, KS får fikse dette.
     
  9. feitfisk

    feitfisk Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg forsøker å utføre to forskjellige ting på SAS.no

    Sende inn krav via skjemaet https://www.sas.no/kundeservice/kontakt/skjemaer/krav-flyvninger/

    Med resultat:
    Beklager, noe gikk galt. Vi har tatt vare på informasjonen fylte inn i skjemaet.
    Trykk på gå tilbake og se gjennom informasjonen før du prøver igjen.


    Og forsøker å endre en flybillett:
    Sorry, We couldn't process your request, please try again later or contact SAS Customer Service

    Har forsøkt ulike browsere og maskiner. Er det bare jeg som sliter her? :(

    edit: endte med å kansellere returen og booke ny billett. Skjemainnsendingen feilet i frontend i dag også, men det tikket inn en bekreftelsesepost med saksnummer like etter.

     
    Last edited: 21. des 2024
  10. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    1,970
    Bonuspoeng:
    93
    Har travel pass, men finner ingen muligheter for innsjekk i appen. Noen forslag? Har vært slik på de to siste reisene med Travel pass. #LettereFrustrert

    IMG_0243.jpeg IMG_0242.jpeg
     
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,242
    Likes mottatt:
    114,992
    Bonuspoeng:
    350
    Hadde slik på mitt Travelpass Spain tidligere i sommer. Var bare ikke mulig å sjekke inn noe annet sted enn på flyplassen. Aldri skjedd før eller siden.....
     
    chrt liker dette
  12. Andyfly

    Andyfly Fly me to the moon.

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    961
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, noen som nylig har testet og fått lagt til gratis setevalg hos KLM(KL) på CT eurobonus awardreise longhaul? Får valgt gratis seter OSL-AMS europe bizclass

    Under my travel i sas dukker den sedvanlige ''sorry we're unable to process your request'' både i app og på SAS.no. Tester man hos KLM/Airfrance i app så overrider den loyaltyprogram til flyingblue som andre på forumet har beskrevet. Ringer man bort til SAS så har ikke de tilgang til seatmap, men bekrefter at EBGnr ligger inne selv om det ikke ligger inne under mytrip på sas.no. Hos KLM iflg agent, så ligger EBG nr inne(grået ut og ''locked'' når man tar opp my trip uten å logge inn på klm) kunne ikke helt svare overbevisende JA/NEI på om det skal være gratis setevalg for Elite plus awardreiser på KLM world business class.

    Ticketclass O
     
  13. Rapolo

    Rapolo Veteran

    Innlegg:
    1,557
    Likes mottatt:
    6,326
    Bonuspoeng:
    183
    Oppskriften under skal fungere for alle reiseklasser med både AF og KL. Jeg har selv testet KLM i eco og premium for penger, samt biz for poeng. Jeg har testet AF i eco, premium og biz for penger, samt biz for poeng.


    Gå inn på bookingen i SAS-appen.

    upload_2025-1-2_14-28-20.png

    Trykk Edit.

    upload_2025-1-2_14-27-34.png

    Sørg for at det ligger riktig per flight

    upload_2025-1-2_14-29-14.png


    Åpne bookingen i KLM-appen og trykk på setevalg


    upload_2025-1-2_14-32-29.png


    Gratis setevalg


    upload_2025-1-2_14-31-22.png
     
    Thomas123, RoadKing and Andyfly like this.
  14. Andyfly

    Andyfly Fly me to the moon.

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    961
    Bonuspoeng:
    93

    Takk, er denne metoden jeg har benyttet. Men gir feilmelding i app. Er longhaul som er problemet. osl-ams får jeg valgt setene gratis.

    EDIT: Solved. etter 19. forsøk med å legge inn eurobonusnr flight-by-flight i SASapp så ville den lagre uten feilmelding.

    Kan bekrefte gratis setevalg på longhaul KLM bestilt med eurobonuspoeng og CT
     
    Last edited: 02. jan 2025
    EndreD, Thomas123, Spielhaug and 2 others like this.
  15. Gresshopper

    Gresshopper Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Ifølge FlyerTalk så har SAS endelig fikset “Oops”-feilmeldingen. Så poeng-etterregistrering og administrering av pointsharing-grupper skal nå være mulig uten skript. Faktisk burde man deaktivere skriptet for å unngå problemer.
     
    Fly med oss liker dette
  16. Rapolo

    Rapolo Veteran

    Innlegg:
    1,557
    Likes mottatt:
    6,326
    Bonuspoeng:
    183
    Siden dette bare har tatt fire og en halv måned å fikse dette, så er det vel bare å vente til at etterregistrering hos VN kommer på plass rundt påsketider. SAS burde gitt renter på den millionen.
     
  17. Igor

    Igor Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk velge sete på Biz med AF longhaul uten at jeg er gull i EB. For noen måneder siden krevde betaling for samme valg. Gjort på AF sine sider uten innlogging.
     
  18. epsen123

    epsen123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Noen andre som sliter med SAS sin nettside?
    Gjennomførte en booking, men siden sto og lastet veldig lenge før jeg fikk melding om at bookingen behandles og jeg får mail når den er ferdig. Ikke fått noe som helst, men jeg kan se bookingen på nettsiden. Prøver jeg derimot å trykke inn på bookingen, får jeg bare en blank side. I appen vises bookingen derimot. Kortet mitt er heller ikke blitt belastet enda...
    Er vant til at det pleier gå momentant med bekreftelse og mail osv.
     
  19. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,637
    Likes mottatt:
    4,309
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her, har ikke fått opp noen bookinger på hjemmesiden i dag.
     
  20. epsen123

    epsen123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Nå forsvant alt i appen, la inn bookingref, men fikk opp at reisen var kansellert:D
     

Del denne siden