SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo en kjent sak at SAS IT kan gi mange rare resultater.

    Ofte kreves nye innlogginger, for min egen del feks til Travelpass - som fortsatt heller ikke er modernisert vekk fra classic.sas.no.

    Omtrent 1 av 3 ganger så fungerer det å bestille Travelpass reiser på nettsiden, men altså ofte ikke.

    Akkurat nå er det "502 bad gateway" uansett hva man prøver for å få kontakt med sas.no...
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,567
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått 505 bad gateway mange ganger de siste par ukene. Venter litt, så kommer jeg inn igjen.

    Må ofte logge inn flere ganger for å få tilgang til poengene, eller refreshe nettsiden et par ganger da det kommer "vi har ikke tilgang til Eurobonus-detaljene". Maks irriterende når man skal booke bonusreise.

    Utrolig mye tull med den nettsiden for tiden?
     
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det virker som de sliter ekstra for tiden...

    Har sett samme ting om at poengene ikke kommer opp, men 2.3 refresh funker alltid. Det var verre mens nettsiden var totalt nede,
     
  4. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som har opplevd følgende feilmelding når de prøver å endre en Eurobonus booking (innenriks):

    upload_2021-5-18_17-53-18.png

    Mobilnr er korrekt (norsk standard: +47xxxxxxxx). Er korrekt både i profilen og i bookingen. Når jeg klikker på "Tilbake til Min bestilling" kommer "Bad getaway" feilmeldingen. Slikt har det vært siste to dager.
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært slik lenge. Jeg har gitt opp å få akkurat det til å fungere ifm endringer av bookinger på sas.no.

    Nummeret mitt er riktig registrert, men SAS feiler alltid. Forsøkte 0047xxxxxxxxx også, men det fungerte ikke noe bedre.

    SAS er veldig ivrige på å sende ut SMS hver gang jeg flyr, med alt fra innsjekking dagen før, gate info, og videre til forsinkelser og gate closing++

    Bra det, bedre med for mye heller enn for lite info, men de kan i alle fall ikke påstå at de ikke kjenner mobilnummeret mitt ;)
     
  6. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Får opp denne nå selv når jeg prøvde endre booking, og svensken på gulltelefon fant "tyvärr inte" det jeg fant på nett.
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,567
    Bonuspoeng:
    293
    SAS IT slår til igjen.
    Booket en reise i dag, og etter ferdig booking får jeg denne:
    upload_2021-7-11_11-26-37.png

    Svarer selvsagt JA, og går gjennom et par standard spørsmål som ikke gir noe som helst for de som mottar svarene (såvidt jeg kan skjønne.)
    Undersøkelsen åpner seg i en ny fane, og når jeg er ferdig så kommer jeg tilbake til fanen med bildet over.

    Det går ikke an å lukke spørsmålet med krysset, det skjer ingenting når jeg trykker "nei", og hvis jeg trykker JA kan jeg ta undersøkelsen på nytt. Tommel opp! :rolleyes:
     
    indahla, Eddie47, EndreD and 3 others like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,581
    Bonuspoeng:
    293
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Siden det står "hej", ville vel naturlig alternativ til å delta være "nej"? Hilsen fra Sverige

    SAS = Svensk, Alt Sammen
     
    Kristian and holmen like this.
  11. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Bare jeg som har fått denne feilmeldinga i dag?

    "Vi har dessverre problemer med å hente dine EuroBonus-detaljer. Du kan få tilgang til all annen informasjon i profilen din."

    Får ikke opp noe info om EuroBonus (poeng, historikk osv) i verken nettleser eller app, og får ikke til å booke bonusbilletter.
     
  12. flyby

    flyby Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Jepp, akkurat samme her. Får ikke gått videre i bestillingen av bonusbilletter..
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,567
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her i hele dag.

    Avbestilte en reise for å booke en annen, men har ikke fått tilbake poengene, og får uansett ikke booket den nye..
     
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Dette problemet har kommet og gått i månedsvis. Skulle tro at Amex og SAS samarbeidet på IT-siden..
     
    milehigh, tobeornot999 and Maggie like this.
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,567
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har jeg tilgang til poengene igjen. Men billettene jeg skulle booke er borte, selvfølgelig.
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,726
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok Erna sin skyld, som alt annet.
    SAS IT samarbeider nok med myndighetene for å unngå unødige utenlandsreiser ….
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,567
    Bonuspoeng:
    293
    :D
     
  18. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    605
    Bonuspoeng:
    93
    Liten "error" etter at sas fornyet sidene sine litt ,for 2 uker siden.
    Det står kjøp "Go Smart" og få flere poeng med på kjøpet,men det får du IKKE på de billigste reisene,se eks under.
    ber1.JPG
     
  19. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    211
    Bonuspoeng:
    43
    Får ikke endret bestilling. Får samme feilmelding i flere ulike nettlesere. Noen som vet om en løsning.
     

    Attached Files:

  20. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    605
    Bonuspoeng:
    93
    Hvist du har en VPN så prøv med noen andre iP-ér.
    SAS har vært sånn siste 3 dager,som jeg har sett uten VPN.
    Når det se sagt.
    Jeg får alltid er slik en,se bilde, greie,når jeg BRUKER VPN på visse iP-ér.
    bot7.JPG
    Dette er ellers i året,og ikke sånn det har vært i de siste dagene UTEN VPN.
     
    Last edited: 31. juli 2021
    petrate liker dette

Del denne siden