SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, jeg har fått til dette på et vis. Jeg reserverte t/r billetter i Plus over dammen, og ble belastet for Go-pris (2 x 60.000). Når det på et senere tidspunkt dukket opp Business-billetter på hjemreisen, så gikk jeg inn og endret eksisterende reservasjon, og når jeg da valgte den aktuelle avgangen og Business, så ble poengprisen værende på 120.000 poeng når man skulle lagre endringene.

    Hvorfor dette ikke fungerer ved opprinnelig bestilling derimot er et mysterium... o_O
     
  2. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor er det dere registrerer dere?
     
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Det ble sendt ut en epost i midten av juni(fra SAS MasterCard), og i den e-posten var det en lenke til påmelding. Påmelding senest 22.juni, så regner med du er for sent ute.
     
    Maraug liker dette
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Dette vil jo ingen ende ta!
    Screenshot_20180720-144333.png
     
    Maraug, Skarven, RoadKing and 13 others like this.
  5. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Skrytepave! :p
     
    indahla and holmen like this.
  7. Swaggertarian

    Swaggertarian Sunnfjording

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Ein liten million poeng opptjent og knapt 600k brukt? Korleis har du fått til dette?
     
    DanH and NoLimit like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Har brukt mye penger, tydeligvis..
    Booket mye hotell på Viatrumf for alle jeg kjenner.
    Fløyet en del. (Er EBD)

    Poengene har jeg brukt på bonusbilletter. Jeg har har opptjeningsperiode fra 1. August, og frem til jul har jeg blant annet booket 3 reiser i biz, med "beste tilgjengelighet", så jeg har EBD i boks allerede før jul. Kona får også være med, og beholder dermed sitt EBD også.
     
    dkvt, MrPutter, Swaggertarian and 2 others like this.
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Burde innført to nye nivåer: *A til prisen av SAS go og *A First til prisen av SAS Go ;)
     
    MrPutter, 1884derby, DanH and 4 others like this.
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    I know!
    Eller FlyPremium for life. :cool:
     
    MrPutter, Are, Gullars and 3 others like this.
  11. MrPutter

    MrPutter EBG

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Dette gjelder vel alle? Jeg har ikke fått mail om doble poeng i juli. jeg får sende en mail eller ringe for å spørre om dette. Ville helt klart ha vært med på dette om jeg bare var klar over det....

    -=MrPutter=-
     
    Last edited: 23. juli 2018
  12. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    995
    Likes mottatt:
    8,986
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg fikk kortet i juli og sendte de en melding om å få være med på kampanjen - noe som ble bekreftet. Når jeg ser opptjening på kjøp i utenlandsk valuta har jeg kun fått 20 EB. Så hvis Sverige fortsatt regnes som utlandet er det noe som ikke stemmer her. Noen som faktisk har fått 30 EB i juli i utlandet?
    upload_2018-7-24_6-2-5.png
     
  13. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har samme problem ser jeg. Byttet til Premium i juli og fikk bekreftet at kampanjen gjaldt for det nye kortet også, men nå tviler jeg. Lar det gå et par dager til, mine kjøp er bokført i dag ser jeg.
     
  14. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk nytt Premium kort i posten i dag. Opptjeningsperiode ut 08/18, og jeg har nå 52,677 grunnpoeng. Overraskelsen ble derfor stor da jeg fikk nytt kort preget med sølv EBS. Får vel ringe inn. Andre som har vært borti dette?
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde ditt gamle kort gått ut på dato?
     
  16. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Nei. Det gamle (gold) hadde utløpsdato 08/18 lik min opptjeningsperiode. Det nye (silver) har utløp 11/19 som er lik opptjeningsperiode pluss 3 mnd, som er korrekt.

    I brevet fra SEB står det: "Da du det siste året ikke har reist så mye som tidligere, blir du nå sølvmedlem".

    Ringte SEB i dag, og damen på kundeservice mente de bare baserte seg på informasjon fra SAS, så hun kunne ikke hjelpe.

    Ringte SAS, som ikke kunne forstå hvilke informasjon SEB har anvendt, for i deres systemer var jeg EBG i denne og rekvalifisert for neste opptjeningsperiode.
    Han skulle sjekke, satte meg på hold, og etter et par minutter ble det brutt.

    Orker ikke bruke så mye energi på dette. Så lenge jeg er gull i SAS sine systemer er det ikke noe stress egentlig, men ganske svak kundeservice. Satser på at de finner ut av det....
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, men det forklarer jo egentlig saken.
    Kortet skal ha gyldighet ut din periode +3mnd, tilsvarende ditt nye kort.

    Ettersom det gamle kortet ditt går ut i august før opptjeningstiden er over får du et nytt nå. SAS har nok ikke oversendt info om din status fra 1.9. ennå ettersom den dato ikke har passert. Du får nok et nytt kort i september med riktig status.
     
  18. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Ok. Samme har skjedd med SAS Amex Platinum kortet mitt som jeg fikk i posten i dag. Ringte SAS og de forstod ikke, men det løser seg nok. Viktigste er at EBG statusen er ok i SAS og *A sine systemer.
     
  19. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Tema: Ekstra EB-poeng i juli.
    Jeg er påmeldt denne, men inne i SAS Mastercard-appen, er det kun 3 av 13 varekjøp som vises med dobbel poenglinje, eks. 26-07 VARESTED 20 poeng + 26-07 VARESTED 10 poeng. Øvrige transaksjoner som før uten noen ekstra poeng. De tre transaksjonene som har fått ekstra poeng var datert 7., 9. og 26. juli, mens øvrige altså ikke noe ekstra... 24.07 kjøpte jeg også flybillett via SAS uten noen ekstra poeng :( ... Kjipt om ikke dette blir korrigert...
     
  20. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Gjelder kun kjøp i utenlandsk valuta. Er kanskje det som gjør det?
     
    chrt liker dette

Del denne siden