SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Hos meg kommer de ekstra 10% opp som en duplikat transaksjon. Altså får jeg to transaksjoner for hvert kjøp gjort i utenlandsk valuta der den ene viser vanlig 20%(premium) og den andre de ekstra 10%:)

2. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Der har du problemet..Gikk fort i svingene grunnet ferie, så mailen ble bare lest i farten..Fikk ikke med meg at jeg faktisk måtte registrere meg..Sendte forspørsel til kundeservice igår. Prøver meg på en spansk en, sier jeg registrerte meg, men at det må være en feil hos dem, høre hva de sier... :rolleyes:

3. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilken e-post sendte du til?

4. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Godt spørsmål..Jeg brukte "Melding" på nettsiden deres når jeg er logget inn på kontoen min.

5. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,631
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet om det er noen perioder i sommer med ekstra god opptjening på dette kortet? Jeg har nettopp fått mitt, så jeg kan ha misset noen nyhetsbrev angående dette.

6. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Just missed it. Er en pågående kampanje med 10 ekstrapoeng i utenlandsk valuta (altså 30 per 100 kontra vanlige 20) men krevde aktiv påmelding via link, og er nå utgått.

Calling liker dette
  7. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,631
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar. Skal snart til NY, så prøver meg på en e-post for å høre om de kan inkludere meg.

8. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,081
    Bonuspoeng:
    113
    Registrerte meg for å få bedre opptjening i juli, men i oversikten i nettportalen viser det kun vanlig opptjening. Andre som opplever det samme?

rimitone liker dette
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,103
    Bonuspoeng:
    293
    Har du foretatt kjøp i utenlandsk valuta? Det er ikke ekstrapoeng for bruk i Norge.

10. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Hos meg fungerer det fint, alle kjøp i utenlandsk valuta kommer opp med to linjer: én for normal opptjening og én for ekstrapoengene.

11. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Alt greit her å, men dog tar litt tid før poenge
    blir regnet ut.

12. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Blir vel ikke regnet ut før beløpet faktisk er trukket, og ikke bare reservert.

13. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,081
    Bonuspoeng:
    113
    Gått litt fort i svingene her ser jeg :D Har visst lest det som 25 poeng/100kr i NOK i 30 poeng/100kr i utenlandsk valuta:rolleyes:

holmen liker dette
  14. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Der fikk jeg svar fra kundeservice angående kampanjen.

Sendte epost hvor jeg spurte litt ydmykt om de kanskje hadde en "feil" i systemet deres som gjorde at jeg ikke var registrert på kampanjen. De la meg inn manuelt og beklaget at jeg ikke får ekstrapoengene før i september. :D:rolleyes:

Xflipper and jgroneng like this.
  15. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,631
    Bonuspoeng:
    183
    Til info så gjorde de et "unntak" for meg - så nå er jeg også med på kampanjen i juli ;)

16. A346

A346 Medlem

Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg lurer på akkurat det samme - noen som har erfaring med å få booket to ulike klasser til laveste FlyPremium-sum?

Finner kun Plus på utreise og Bus på hjemreise. På nett blir prisen 90.000 til tross for at jeg har høyeste FlyPremium-nivå. Ringte derfor SAS kundeservice som igjen forhørte seg med EB-avdelingen, men svaret var av det negative slaget. (Jeg er også EBD, uten at det sjarmerte Frösundavik i senk...)

Kan jeg kanskje forhøre meg med Diamant-mailen? (Er DK-mailen raskere på avtrekkeren og mer kundevennlig innstilt enn NO?)

Andre forslag?

17. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,816
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg lurer på det samme. I mine tilfeller har jeg bestilt to enveisbilletter, mest pga det er det som har dukket opp 330 dager frem i tid. Håpet er å få slått de sammen til slutt.

18. gzegorz

gzegorz Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,
    har ringt SAS flere ganger de siste to ukene ang sammenslåing av bonusbilletter.
    Får forksjellige svar hver gang;
    - det det er enighet om at det ikke er mulig å "slå sammen" to bookinger - lenger.
    - de må avbooke og rebooke begge reisene for å få det inn på samme referanse
    Der slutter også de å være enige
    Han ene svensken i dag påstod at
    1) Dersom en bonusbillett kanselleres så blir den tilgjengelig igjen umiddelbart som en bonusbillett, dersom noen rekker å booke den igjen før han har gjort endringer så mister man billetten. Dette har visntok skjedd i ~10% av tilfellene.
    2) Svenske nr to satte meg på hold og snakket visnok med EB-teamet og ga meg følgende svar; det er ingen garanti for at en avbooket bonusbillett blir tilgjengelig igjen som bonusbillett, den kan også kun bli tilgjengelig for penger. Med bakgrunn i dette frarådet han å "slå sammen" billetter.

I mars slo jeg sammen to tur/retur til èn reservasjon uten problemer, siden juni har svaret vært at ja det er mulig, men gjøres for egen risiko.

Til @A346, jeg har ikke fått testet booking av to klasser, men for å få premiumfordelen må det være ledige billetter i GO og BIZ for å kunne bli oppgradert til BIZ. Dersom det ikke er ledige bill i GO betales full poengpris for BIZ. Ellers som nevnt i en annen tråd, kundeservice er på trynet for tiden

19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,816
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har forsåvidt ikke noe problem med forskjellige bookinger, men skulle gjerne spart de ekstra poengene. Antar at det er det samme du har vært på jakt etter?

20. gzegorz

gzegorz Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,
    ja vil gjerne ikke bruke 24 000 poeng ekstra - så det er kun pga det at jeg ønsker å slå de sammen

Del denne siden