Hei,
har ringt SAS flere ganger de siste to ukene ang sammenslåing av bonusbilletter.
Får forksjellige svar hver gang;
- det det er enighet om at det ikke er mulig å "slå sammen" to bookinger - lenger.
- de må avbooke og rebooke begge reisene for å få det inn på samme referanse
Der slutter også de å være enige
Han ene svensken i dag påstod at
1) Dersom en bonusbillett kanselleres så blir den tilgjengelig igjen umiddelbart som en bonusbillett, dersom noen rekker å booke den igjen før han har gjort endringer så mister man billetten. Dette har visntok skjedd i ~10% av tilfellene.
2) Svenske nr to satte meg på hold og snakket visnok med EB-teamet og ga meg følgende svar; det er ingen garanti for at en avbooket bonusbillett blir tilgjengelig igjen som bonusbillett, den kan også kun bli tilgjengelig for penger. Med bakgrunn i dette frarådet han å "slå sammen" billetter.
I mars slo jeg sammen to tur/retur til èn reservasjon uten problemer, siden juni har svaret vært at ja det er mulig, men gjøres for egen risiko.
Til
@A346, jeg har ikke fått testet booking av to klasser, men for å få premiumfordelen må det være ledige billetter i GO og BIZ for å kunne bli oppgradert til BIZ. Dersom det ikke er ledige bill i GO betales full poengpris for BIZ. Ellers som nevnt i en annen tråd, kundeservice er på trynet for tiden
Vis alt...