SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,070
    Bonuspoeng:
    183
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,117
    Bonuspoeng:
    293
    RoadKing liker dette
  3. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Var så heldig å få tømme kredittkortet i går for min kusines datter som med 5 venninner bestilte last minute tur til Split (perfekt i anledning now or never) og dertilhørende viatrumfbookinger.

Kredittgrense på 20k, kostet 20,7k. Alle fire beløp (tur på en booking, retur på en annen, en ekstra - + hotell) står nå som reservert. Betalte inn på kortet i går kveld også, i tilfelle, men risikerer jeg at noen av beløpene kan bli avvist når de skal bokføres, hvis det skjer før innbetaling er registrert?

4. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Skal gå fint å gå over grensa. Det er etter at du har betalt regningen på kortet at du må være under grensa..

Neonex liker dette
  5. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Det går bra. Du ville blitt avvist der og da(i bestillingsprosessen) i så fall.

Neonex liker dette
  6. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Sjekket min Fly Premium saldo nå og fikk litt LOL

upload_2018-7-2_1-3-28.png

Gullars, DanH, holmen and 2 others like this.
  7. holmen

Likes mottatt:
    64,117
    Bonuspoeng:
    293
    Du må jobbe hardere!
    Screenshot_20180702-072045.png

8. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Dæven, hva har du gjort. Du slår meg med 20 000 poeng.

9. holmen

Likes mottatt:
    64,117
    Bonuspoeng:
    293
    Lurte litt på det samme selv, men har hatt mye utgifter i forbindelse med oppussing (handlet gjennom Viatrumf med Amex/MC, og så betalt med Payr), og har vært flink til å legge ut når alle jeg kjenner skal bo på hotell (Expedia/Viatrumf, Amex/MC og Payr). Kjøpte også litt Trumf tidligere i år. Og har flydd inn noe over 100k.

DanH, Gullars, Xflipper and 1 other person like this.
  10. Radio

Radio Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43

11. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje det bare er meg men jeg stoler ikke helt på disse reiseforsikringene som følger med kredittkortene. Spesielt angående regelen om at minst 50% av alle reiseutgiftene må være betalt med det aktuelle kredittkortet. Det gjelder da vel reise, opphold, mat og andre aktiviteter? Hvordan kan vi bevise det hvis det skulle oppstå en hendelse der vi trenger å bruke forsikringen?

Nei, jeg legger gjerne ut et par tusen for å kjøpe en helårs reiseforsikring fra en av de store tilbyderne på dette og så slipper jeg å bekymre meg om alle unntak. I tillegg har vel de vanlige reiseforskringene også bedre vilkår enn kredittkortene?

Eller er det mange her som bruker kun reiseforsikring gjennom kredittkortene?

12. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Tviler på at dei som er aktive med reising kun stolar på kredittkortselskapa, eg bruker for min eigen både Amex og heilårsforsikring. Dei utfyller kvarandre fint, og eg kan bruke dei på det dei er best til! (No skal det seiast at eg kun har brukt forsikringa eit par gonger til sjukdom og forsinka bagasje)

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,676
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har rett nok ikke så ofte hatt bruk for reiseforsikring, men de gangene det har vært, har det vært null problem med AmEx. Ingen krav til dokumentasjon på at 50% av turen har vært betalt.

14. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Dele din bekymring, det er lett å plutselig ha betalt litt feil og så stå der uten reiseforsikring. Når det sakt så ville jeg kanskje gamblet på det for reiser innad i EU//EØS, men ikke utenfor.

Jeg bruker reiseforsikring i kort som ekstradekning, for noen dekningsområdebe er det nyttig å ha ekstra dekning, og i noen tilfeller får man litt andre vilkår (noen av DNBs kortforsikringer dekker eksempelvis eurobonuspoeng).

15. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,070
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her. Det er i aller høyeste grad en tilleggsforsikring utover vanlig, helårs reiseforsikring for min del, men det kan komme greit med f.eks. ved forsinket bagasje å ha noen tusenlapper ekstra i dekning.

16. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man stacke forsikring? F eks hvis jeg har gjensidige reise pluss + sas mc/amex og får si forsinket baggasje? Får jeg da forsinket baggasje sats hos både kredittkorttilbyder og forsikringsselskap eller må jeg velge en av dem (tenker her samme tilfelle eller hendelse om du vil)?

17. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. Kan bruke begge. Kanskje lurt å handle forskjellige ting. Er vel også forskjellige vilkår hvor mye man kan handle for og hvor forsinket baggasjen må være.

Neonex liker dette
  18. TMM

TMM Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Hvordan var det; er det noen mulighet for å kombinere Plus og Business og få Go-pris med høyeste Premium-nivå? Det er kun Plus tilgjengelig på utreise (til EWR) men Bus finnes på returen. I bookingsystemet spretter prisen opp fra 54 000 poeng (bonusrabatt) med Plus-Plus til 90 000 poeng når jeg endrer til Bus på returen.

Mulig å ringe SAS for å ordne dette manuelt tro?

19. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,659
    Bonuspoeng:
    183
    Funny story: La inn søknad om SAS Mastercard Premium. 10k EB første året er en no-brainer, samt at 12k grunnpoeng er en billig forsikring for min del for å opprettholde EBG. Overraskelsen var meget stor da min søknad ble avslått pga. fem-ganger-inntekt-i-gjeld-regelen. Siden jeg "bare" har 2,5 ganger inntekt i samlet gjeld måtte jeg høre hva dette skyldtes. Det viser seg at jeg hadde lagt til en null for mye på samlet gjeld da jeg la inn søknaden o_O Nå er kortet på vei, og jeg gleder meg til å la det bli mitt kort nummer to. Gleder meg også til å betale 55k i Amex-regning denne måneden - på Payr selvfølgelig - med mitt Shell MC som jeg nettopp har fått økt til 75k kredittgrense. Håper ikke Kvadsheim følger med på denne tråden :rolleyes:

Xflipper and Are like this.
  20. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Han bør holde seg unna hele forumet tror jeg... :D

Del denne siden