SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan med enkelhet også øke grensen i Appen :) tok 10 sek, så var min økt fra 50 til 75.
     
  2. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    281
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilte SAS mastercard sent torsdags kvelden fordi jeg ønsker å bruke kortet på noen store beløp om en uke eller to hvor de ikke tar AMEX. Jeg makset ut med 100.000 kr kredittgrense og håper ikke jeg blir nektet kortet av den grunn. Hvor lang tid vil det ta før jeg får kortet tror dere ?
     
  3. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Mener å huske at det bare tok et par dagers postgang før kortet var i postkassa. Forutsatt at det blir innvilget selvsagt, men det bruker å gå ganske kjapt å få svar på :)
     
    Gnilre liker dette
  4. Moorah

    Moorah Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvor mye må man egentlig ha i månedlig forbruk for at det skal lønne seg med SAS MC Premium? Har ganske lavt forbruk, det meste går til leie og lån. Mesteparten av forbruket mitt går via Payr, mens relativt lite går "direkte" på kort. Før brukte jeg TrumfVisa i Payr, og det ga meg i alle fall noen kroner i måneden, men nååå er den tiden slutt... så forsøker å finne en erstatning.
     
  5. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    I min verden lønner ikke dette kortet seg på grunn av forbruk. Hvis du ikke har bruk for statuspoengene eller bruker fly premium så lønner det vel seg ikke.

    K
     
  6. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, den største verdien synes jeg personlig er FlyPremium. Hvis du har tenkt å bruke det litt, er det en nobrainer å bestille SAS MC Premium, særlig hvis du er over 200k i opptjente poeng på ett år. Men synes også verdien på innenriks bonusturer er god nok til at det er verdt det.
     
    kristiaan and Storbaba like this.
  7. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Verdien på dette kortet for min del er Fly Premium-fordelene, og ikke selve poengopptjeningen.

    Utover det må du nesten bedømme det selv, men klarer du å makse Payr hele tiden har du jo rundt 50K poeng bare der, og etter mitt vett er det alene verdt årsprisen.
     
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Slik eg ser det har kortet tre ting å slå i bordet med:
    - 15 EB/100 kr i Payr (best i klassen)
    - FlyPremium-rabatten
    - 1000 statuspoeng pr mnd

    For mitt vedkommande er oppteninga i Payr nok til å forsvare kortet. Har du 30k pr månad i rekningar so tener du ca 27k EB-poeng meir enn med TrumfVisa. Det tilsvarar ei meiropptening på vel 18 EB-poeng pr krone i årsgebyr. Forutset då at du klarar å halde deg under gebyrgrensa i Payr heile tida, som kanskje ikkje er realistisk.
     
  9. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Klarer man å ha et forbruk på SAS MC via Payr som gir gebyr, er man veldig dyktig på timing og «perfekte» regninger. :p
     
    drsyk liker dette
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe. Ser poenget, men det går an å bruke fleire. Flying Blue ser ut til å ha blitt populært den siste tida. Ettersom eg har pappaperm har eg ikkje rare utlegga til jobb eller næring for tida, so store rekningar er ikkje ei problemstilling for meg på nokre månader endå.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Men du har jo en stor skrikende og dritende utgiftspost!
    Mine barnløse venner klarer jo ikke bruke opp sine penger selv om de drikker god vin hver dag...
    Og jeg har jo aldri penger til overs.. Må jo være pga de nevnte utgiftspostene...
     
    Klubba, drsyk, holmen and 4 others like this.
  12. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Med noverande Payr-tørke hos Trumf Visa så tjener du vel 54 000 EB-poeng meir med bruk av SAS MC i Payr med dei forutsetningane.
     
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe. Jau, han er glad i mat, men so dyrt er det ikkje. Dei dyre tinga er for lengst kjøpt inn :)

    Åf***, det har visst gått meg hus forbi. Avfølgde Payr-tråden då ShellMC-stormen stod på som verst her inne.
     
    Are liker dette
  14. Moorah

    Moorah Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har nok ikke mer enn skarve 10 000 i regninger hver måned, så da kommer jeg nok ikke over 200k poeng. o_O TrumfVisa i Payr ga meg i det minste noen småkroner...
     
  15. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, det vil jo fortsatt være snakk om nærmere 20000 poeng for 1500,- (halvparten om du er diamant).

    Ikke glem at all opptjening av EB går mot flypremium-nivå, ikke bare det fra SAS MC. Videre så kan man ha god nytte av plus til go-pris innenlands, evt. Norden/Europa også. Dette nivået krever bare 50K EB-poeng.
     
  16. shadow

    shadow Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg fikk mitt 28. Januar i år. Tok litt over en uke å få svar på søknaden med 50 000 kr i kredittgrense, og deretter ca en og en halv uke etter jeg ringte inn og valgte PIN til jeg fikk kortet i posten.

    Velkomstpoengene kom sammen med Statuspoeng og opptjente ekstrapoeng 2. eller 3. Februar, men datert 1. Februar.
     
  17. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Vist man er to stk som skal til en uke til Bangkok, deretter et par uker til Sydney, så rett hjem. Bestiller med thai air. Hvor langt kommer man med 100 000 ebp? Man kan vel kombinere poeng/penger? Med flypremium bestiller vi økonomiklassen, men får vel plus (eller gjelder det kun sas?)
     
  18. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Flypremium gjelder kun på bonusbilletter med kun SK, og kan ikke kombineres med Points and Money (Som også kun gjelder SK).
     
  19. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Ok da blir det ingen fly premium til sydney skjønner jeg, får satse på flere bonuspoeng^^
     
    Xflipper liker dette
  20. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Finner du SAS til Hong Kong er du jo ganske godt på vei..
     

Del denne siden