SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
    Vippser du 2000kr kan du ikke betale mer enn 2000kr på payr samme periode.

Maggie liker dette
  2. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    Aha(!) Then it makes sense!

Takk for oppklaring :cool:

RoadKing liker dette
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,677
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje diskusjonen kan flyttes til trumf/payr/vipps/annet/tull/tøys tråden?

drsyk, vegardg and veeegard like this.
  4. jont

jont Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!
    Ny på forumet, så beklager om dette er svart på tidligere, men jeg kunne ikke finne det ved et kjapt søk.
    Jeg forsøker å bestille Fly Premium-billetter på sas.no, men finner ikke ut hvor jeg skal trykke for å få bestilt dette. Får kun opp vanlig poengbestilling. Har spurt SAS, uten å få særlig hjelp. Noen som kan forklare hvor jeg skal trykke (evt. legge ved skjermbilde) for å få bestilt Fly Premium-billetter?

5. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Bestiller på vanlig måte så endrer poengprisen seg etter flypremium nivået.

6. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Vanlig poengbestilling er riktig. Når du søker opp en poengreise (gitt ledige bonusbilletter):
    upload_2019-1-15_12-20-18.png
    Øverst skal du få opp denne muligheten. Poengprisen på avgangene endrer seg ikke, men når du velger ønsket avgang (for eksempel t/r plus i Norge, skal det se slik ut:
    upload_2019-1-15_12-21-28.png

Sonictravel liker dette
  7. jallesjo

jallesjo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har bestilt dette kortet i hovedsak for bruk med Payr og har et par spørsmål jeg ikke har funnet svar på.

Hvordan får jeg utnyttet 4000 per 96 timer grensen best mulig? F.eks. hadde jeg nå et par regninger på til sammen ca. 2500 til forfall, betalte disse, men har jo fortsatt 1500 å gå på. Neste regning er på nesten 10 000, denne får jeg ikke betalt i det hele tatt fordi maks er 4000.

Er det noe måte å dele opp regningene på eller er det mulig å fylle opp Payr kontoen på et vis med 4000 per 96 timer?

8. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Det er bare å betale 1500 kr av regningen på 10 000, vente 4 dager, betale 4000 kr, vente 4 dager, betale 4000 kr, vente 4 dager, betale de siste 500kr.

jallesjo liker dette
  9. jallesjo

jallesjo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar, var ikke klar over at det er mulig å gjøre det sånn. Har du noen gang fått problemer med dette, f.eks. at de du betaler til har trodd du har betalt for lite fordi de bare har sett første betaling.
    Funker dette på efaktura også? Så lenge du har kontonummer og KID så kan man jo legge de inn som en vanlig betaling.

10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig.
    Funker akkurat slik.

jallesjo liker dette
  11. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Aldri noe problemer. Utsteder blir jo fornøyd så lenge pengene kommer inn til forfall. Uansett hvordan det kommer:)

12. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Dette kan være et tidligere besvart spørsmål, men når man booker tur med FP, må både tur og retur være i samme klasse? Kan man ikke bestille tur i business og retur i plus? Får hvert fall ikke rabatten med denne kombinasjonen.
    Edit: Jeg har høyeste nivå i FP, men hver gang jeg velger en business reise kommer ikke rabatten med. Noen forklaring til en førstegangs FP'er? :)

13. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Må bestilles manuelt hos SAS (tlf) i slike tilfeller

Rgjertsen liker dette
  14. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Får man lov på tlf? Jeg gjorde dette i fjor sommer på nett. Bis til USA og plus hjem igjen. Tidlig i høst så endret de slik at det ikke går på nett.

K

15. jont

jont Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar! Dette dukker ikke opp hos meg på noe vis, prøvd alt mulig, venter på tilbakemelding fra support nå om det er noe galt med kontoen min.

16. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk til dette på tlf. da jeg trengte routingen OSL-EWR-AGP i C/I-klasse.

democomputer liker dette
  17. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,128
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilt tur retur HKG i forrige uke via sas.no med Business til og PLUS hjem med flypremium. Selve rabatten vises ikke når du går gjennom bestillingen, men jeg ble kun trukket 60000 poeng selv om det sto at prisen var 90000 poeng.

18. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde en slik booking forrige uke: Osl-Ewr i C og plus tilbake . Da jeg skulle bestille stod det at prisen var 180 000 poeng, men da jeg sjekket saldoen dagen etter så hadde jeg blitt trukket 120 000 poeng. Så min erfaring er at det er fullt mulig å gjøre en bestilling på sas.no med kombo C/pluss og likevel bare betale for coach.

Leon, Rgjertsen and Sunnfjordingen like this.
  19. MrPutter

MrPutter EBG

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Opptjeningsperioden min går ut 30 januar og jeg har rekvalet inn for EBG innen fristen, men likevel så fikk jeg sølvkort i posten her om dagen... Sjekker de ikke poeng før de sender ut nye kort? Dette kortet er det jo bare å klippe i to for det kommer vel et EBG kort i posten en av de nærmeste dagene. Og jeg må jo si at dette var unødvendig sløsing.... Noen som har opplevd det samme?

-=MrPutter=-

20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,677
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke cc kortet du har fått? Jeg har også opplevd at AmEx (dnb) drev å sendte ut nytt kort tidlig og da fikk feil status.

Del denne siden