SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Avhengig av Premium nivå, så vil du måtte betale Go for Go, Go for Plus eller i beste fall Go for Business.

Trenger ikke være ledige seter i Go, det er bare poengprisen du vil bli belastet.

indahla liker dette
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,226
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet hvilken perioder sas mc premium tilbys halv pris første året?
    Er det samme perioder hvert år?

3. Nordlys

Nordlys Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Mulig det er spurt om før, men: Sett at jeg ikke greier å holde 200k-nivået. Vil jeg så lenge jeg har Business for Go kunne booke f.eks. 1 år framover til et tidspunkt jeg ikke har Bfg? Eller må jeg ha gyldig Bfg ved *reisetidspunktet*?

4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det må kun være ledige seter i den klassen du ønsker og booke, altså + i Europa og + eller C interkontinentalt.

BDUflyer liker dette
  5. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    det du har på bookingtidspunkt

6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke lounge og ekstra bagasje som er viktig med Fly Premium, for meg. Men muligheten til å ta ut bonusbilleter ( riktig nok langt fram i tid) i C på langdistanseflyvningene til SAS.

Riktig nok har jeg hatt noen fine flyvninger i Europa hos SAS + pga rabatten. Men det er på langdistanse antall brukte poeng sett opp mot kvaliteten på flyvningen blir viktig. For meg gjør det rett og slett at jeg kan komme meg til USA og Asia for en oppnåelig sum penger i et business sete.

Husk at det ikke blir flere seter i + eller C kabinen, bare fordi du muligheten til å booke de setene for samme Eb poengpris som i go. Det er fremdeles flest ledige seter i Go, antakelig fordi det er flest Go seter ombord i flyet. Og fordi folk som bruker bonuspoeng, oftere ønsker å bruke poengene sine på å reise behagelig.

7. strikerbird

strikerbird Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Beklager, kanskje en dumt spørsmål. Men hvordan kan man få 200 000 poeng i ett år? SAS setter bare 90 000 for å bli diamant medlem. Å få 200 000 må man bruke ca 1 million kroner på kortet. Er det er noe jeg har forstått feil?

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du har på en måte misforstått:) Du referere til grunnpoeng som du får når du for en flyvning eller fra et kredittkort, og som gir deg status hos EB.

De 200K Eb poengene du trenger å tjene opp på 12 mnd gjelder både grunnpoengene du tjener ( med noen unntak av kredittkort?) og alle de ekstrapoengene du klarer å generere via kredittkort, bruk av Payr appen, kjøp på viatrumf, handling av enorme mengder TexMex på Joker, med mer, som alle bonugale folk mener er lurt og fornuftig. På den måten kan du med litt jobbing ( og særlig hvis du klarer å få ordnet deg store utlegg) tjene veldig mye mer en 200k poeng på et år.

9. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    90 000 er grunnpoeng, mens de 200 000 du trenger med SAS MC er både grunn- og ekstrapoeng du opptjener f.eks. ved bruk av kredittkort, innveksling av Trumf etc.

10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,489
    Bonuspoeng:
    113
    Halv pris er kun for EB Diamant.
    Det har ennå ikke vært tilbud om halv pris for andre kunder.

11. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    For å få velkomstbonus på 10000 ekstrapoeng og de månedlige 1000 statuspoengene, holder det å bruke kortet på Payr? Eller må det være et kjøp i en butikk?

Jeg ser i vilkårene at jeg ikke trigger nødvendig aktivitet med kontantuttak, og Payr er jo et slags kontantuttak, bare uten gebyr.

Last edited: 07. jan 2019
  12. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vet ikke, men jeg stoler ikke på at Payr er nok i hvert fall.
    Bare sett opp trekk av Netflix eller Spotify etc. mot kortet, så slipper du å tenke mer på det.

labben liker dette
  13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Svaret er JA. Jeg har tatt noen poengreiser på Nord-Norge og flere ganger har det ikke vært ledige bonusbill på Go men finnes på Plus. Men dette beror nok på reisemål, og det er neppe det samme interkontinentalt...

Chrisbgg liker dette
  14. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    795
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, da kan det se ut som Fly Premium kan ha en verdi for meg likevel. Jeg tenker primært på muligheten for å kunne hive meg rundt til Kirkenes eller Longyearbyen på impuls - ikke en luksustur til et annet kontinent :)

Xflipper liker dette
  15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Det ER verdt det. I tillegg får du større opptjening av poeng ved Premium-kortet! Selv om det ikke er kritisk er Fast track på OSL, en kaffe el. et glass vin i loungen osv. heller ikke å forakte...

16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,226
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har sett at de har hatt kampanjer tidligere for halv års pris. Var vel vinterferien enten i 2017 eler 2018.
    Spørsmålet er om noen vet hvor ofte disse kommer og om de kommer likt alle år?

17. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    832
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes dette kortet har meget god verdi! Under den nylige 50% rabattkampanjen, sikra jeg meg 6 bill t/r Osl-Lyr i Plus en helg i mai.Det er en fin-fin guttetur for 30k poeng.
    Til sommeren er det USA i Biz til 60k.
    Er meget fornøyd med fordelen dette kortet gir

Skarven, Storbaba, kristiaan and 3 others like this.
  18. gert

gert Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Hvis jeg ikke regner feil, må man ha vanlige varekjøp til 333 333kr med Premiumkortet i året for å få 50 000BP. Det er litt mye. Teller de 1000BP i måneden mot grensen på 50 000BP for ubegrensede poengreiser i Europa? Litt liten vits i kortet uten å ha rundet 50 000BP siste 12 måneder, og siden jeg primært flyr med oppsparte bonuspoeng fra trumf i dag, er jeg godt under den grensen.

19. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,085
    Bonuspoeng:
    183
    Alle EB-poeng du tenar går mot Fly Premium status. Alt du tener på Trumf, ViaTrumf, fly, Sumo etc er med på å bidra til auka status

kristiaan liker dette
  20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,830
    Bonuspoeng:
    293
    Sliter litt med å holde oversikt, men jeg tviler på at de 1000 teller mot noe som helst.

Del denne siden