SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Takingi

Takingi Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Har forsøkt å overtrekke kredittgrensen på kortet. Overførte bare penger til kortet i forkant. Gikk helt supert

Skarven liker dette
  2. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,509
    Bonuspoeng:
    93
    Har betalt inn før faktura fristen flere ganger for å kunne bruke mer hver eneste mnd.

Skarven liker dette
  3. gert

gert Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Men da har du jo ikke overtrukket kreditgrensen. Utestående saldo reduseres naturlig nok med det man betaler inn. Antakelig derfor @PerFlyer fikk det svaret han fikk også. De hørte bare "overtrekke".

4. PerFlyer

PerFlyer PerFlyer

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Har tidligere skrevet at jeg har fått for lite Fly Premium poeng. I dag ordnet SAS opp! Etter å ha fått feil svar fra kundeservise hos Mastercard Premium og blandet respons hos SAS (chat og telefon), fikk jeg muligheten til å sende mail. Tror det er en mailadresse for gullmedlemmer, noe jeg blir når jeg får 1000 statuspoeng for Premiumkortet mitt i starten av januar.

Det tok noen få timer, så kom det beskjed om at det faktisk var en feil og vipps var saldo på 190 000 slik at jeg om kor tid er på høyeste Fly Premium nivå. Feilen var som flere her inne har påpekt, at Trumfoverføring i mars ikke var med i beregningen. I mitt tilfelle var det 24 000 poeng

Storbaba, Karvis and RoadKing like this.
  5. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg vil stille et kjapt spørsmål litt i siste liten :)
    Jeg fikk mitt SAS MC Premium i går og logget meg på den nye appen deres. Der står det at jeg har opptjent 199 360 poeng siste 12 måneder. Rett under stårdet at mitt FP nivå gjelder til 31.12.19.
    Jeg er litt usikker på om de regner siste 12 måneder som hele måneder eller per dag, men om jeg venter til januar med å bikke 200 000. Vil jeg da få FP topp nivå hele inneværende år, altså 2019, og ut 2020? Eller er det bare å komme seg over 200k før nyttår?

6. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Det er rullerende 12 mnd. Altså må du ha et forbruk på minst 200k de siste 12 mnd for å ha høyeste nivå. Kalenderen har ingenting med saken å gjøre.

7. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,631
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var i samme situasjon som deg, og valgte å kjøpte noen ekstrapoeng for å være sikker. Da ble min FP status oppdatert umiddelbart.

8. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Det står jo som nevnt at mitt nivå gjelder til 31.12.19. Jeg antar at når jeg nå går over 200k, så slipper jeg å måtte opprettholde dette hele 2019?

9. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer det. Man har det i 12 måneder etter at man har bikket 200K. Neste gang man bikker 200K (om man faller under i mellomtiden) får man nye 12 måneder.

Rgjertsen and Skarven like this.
  10. Karvis

Karvis Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fulgte samme prosedyre. Sendte mail til gullmailen idag klokken 09. Fikk kun et generisk svar om stor pågang, men så nettopp at FP-saldo ble oppdatert!!

11. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for oppklaringen. Men som jeg lurte på opprinnelig. Om jeg venter med å gå over 200k til rett over nyttår, får jeg da inneværende og året etter? Siden datoen nå står som hele neste år?

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjelder pr. mnd, ikke år. Hvis du du venter til januar 2019 vil det gjelder til jan 2020.
    Og hvis du ved månedsskifte jan/feb 2019 fortsatt har 200.000 siste 12 mnd. vil det gjelder til feb 2020.

wilco and Rgjertsen like this.
  13. Monkeycat

Monkeycat Mmmm...beer...

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    Ser også at poengsummen varierer opp og ned fra dag til dag, så det er ikke måned for måned på poengopptjeningen. Så hvis du for eksempel fikk 20K poeng 22 desember 2017 så vil du se et fall på 20K 23 desember 2018 så sant du ikke har tjent noen poeng samme dag.

Rgjertsen liker dette
  14. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Aha! Akkurat det jeg lurte på :) Tusen takk!

indahla liker dette
  15. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Har akkurat fått innvilget søknaden om Sas MC Premium. Fikk nå sms om å ringe for å lage kode, men når jeg ringer og skal legge inn engangskode jeg fikk på sms sier de bare at det er feil kode og at jeg må kontakte kundeservice. Noen andre som har opplevd dette? Og noen som vet hvilket nummer jeg skal bruke for å kontakte dem?

16. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Kundeservice: 21 01 53 35

Magnus77 liker dette
  17. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk:)

18. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Har prøvd å lest litt i denne tråden, men har ikke helt fått svar på det jeg lurer på. Er det slik at grensen på 4000 pr 96 timer gjelder tilsammen for både payr og vipps? Eller gjelder det både 4000 på payr og 4000 på vipps i løpet av de samme 96 timene, altså tilsammen 8000 i løpet av 96 timer? Og når det gjelder bruk i butikker/kjøp på internett er det ingen grense?

19. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,078
    Bonuspoeng:
    183
    4K samla for Payr, Vipps og liknande tenestar.

Magnus77 liker dette
  20. Jos

Jos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hvis man har pointearner kort til ektefelle, er det da 4K grense for begge kortene tilsammen, eller blir det da 8K (med 4K på hvert kort)?

Del denne siden