SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Det var i alle fall mange av oss som hadde dette problemet hvor manuell trumfoverføring før endringen i mars teller med i poengene men ikke i flypremium-status. Noen fikk ordnet opp i dette ved å kontakte SAS, men sikkert mange som ikke gadd. Flypremium er sum opptjente poeng siste 12 måneder, minus rene statuspoeng fra kredittkort og minus kompensasjoner i form av ekstrapoeng.
     
  2. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde 2 manuelle overføringer fra trumf til eurobonus i mars. Etter mye fram og tilbake på Sas mc så kommer jeg ikke fram til å få fly premium til å inneholde de ca 70k poeng fra de overføringene. Er jo over 200k poeng så er ikke det som er poenget, men st de ikke klarer å fikse problemet etter 4-5 henvendelser.

    Prøvde å forklare kundeservice personen at jeg starta eurobonussamling i desember 2017 og at alle parter ser overføringene, men ingen som klarer å få det til å ha samme poengsum på eurobonus som på fly premium, burde ikke være vanskelig. Skal se om jeg tar kontakt med deg igjen eller ei, blir bare mer frustrert hver gang.
     
  3. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg måtte sjekke dette selv nå, og jammen meg mangler det ikke en god slump poeng på flypremiumnivået i forhold til hva det skulle vært.

    Jeg er på siste måned med høyeste nivå nå, og hadde disse vært registrert rett skulle jeg hatt dette nivået en stund til.
     
  4. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Sjekket min egen saldo nå og ser at den engangsoverføringen i mars 2018 fra Trumf til EB ikke med i beregningen til SAS MC FlyPremium.

    Ringte SAS EB og de skulle få rettet dette manuelt innen et par dager sa de. Så da får man bare følge med og se..
     
    Last edited: 10. des 2018
  5. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om bruk av betalingsfri måned koster noe? Noe renter, gebyrer, pris for det? Synes ikke det kommer veldig tydelig frem fra prislisten til SEB.
     
  6. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Neppe noen kostnad, men dersom du skal få de månedlige 1000 EB-statuspoengene for kortet kreves det at kortet har vært brukt ila måneden (en liten transaksjon holder).
     
  7. PerFlyer

    PerFlyer PerFlyer

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33

    Jeg skrev i denne tråden 07.12 om at et ganske stort sprik mellom poengene som står oppført som Fly Premium saldo hos SAS Eurobonus Mastercard og mine egne beregninger for de siste 12 månedene. Jeg var på telefon med SAS i går og snakket med en konsulent som der og da sa han beregnet dette mens jeg holdt linjen. Han konkluderte så med at Fly Premium saldoen stemte. Jeg fikk han til å maile kontoutskriften han hadde regnet på, og tallene fra mailen la jeg inn i et regneark.

    Her er det minst to ting jeg stusser på. For det første, stemmer ikke summen i regnearket med Fly Premium saldoen, men jeg klarer ikke å finne ut av rent matematisk hvor feilen ligger. For det andre, står poengene jeg har brukt på flyreiser oppført som fratrekk. Om de faktisk er trukket fra, vet jeg ikke sikkert. Regnestykket går heller ikke opp når jeg holder disse minuspoengene utenom. Uansett er jo det feil å ha minuspoeng med i regnestykket. Fly Premium saldo beregnes jo ut fra «totalt opptjente poeng de siste 12 månedene» (sitat fra vilkårene) uavhengig om disse poengene brukes. Jeg har over 100 000 poeng mer i Fly Premium saldo enn EuroBonus poeng til bruk fordi jeg har bestilt flere flyreiser med bonuspoeng i det siste. Ellers ser tallmaterialet i mailen fra SAS ut til å stemme, ikke minst fordi statuspoeng (1000 i måneden på SAS Eurobonus Premium Mastercard) helt riktig er holdt utenom

    Jeg takker for innspill til feilsøking før jeg kontakter SAS på nytt. Nå har jeg jo en mail fra SAS med tallmaterialet de påstår er grunnlaget for min Fly Premium saldo. Men regnestykket er påviselig feil. Noen som har opplevd at poeng som er brukt på flyreiser har påvirket Fly Premium Saldo?
     
  8. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Hos meg er det en overføring fra Trumf som mangler, men da denne er forholdsvis stor utgjør det en del. Det er veldig lett å se at det er akkurat denne som mangler også.

    Jeg tok først kontakt med SEB, men der fikk jeg bare svadasvar om at Trumf-overføring ikke skal telle med, så gadd ikke å ta den videre.

    Var så i kontakt med to forskjellige va SAS chat, men er litt usikker på om de egentlig forstod problemet (selv om de selv mente de hadde god kjennskap til SAS MC og Flypremium). Begge mente uansett jeg burde ringe til EB for å ordnet opp i dette etter litt om og men.

    Jeg går ned i nivå 1. januar, noe jeg ikke hadde gjort om dette var korrekt, men når viatrumf får fingen ut og overfører (står som bekreftet) regner jeg med jeg er over uansett, så vet ikke hvor mye jeg gidder å styre med dette.
     
  9. netrom84

    netrom84 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Muligens åpenbart, men pass på eventuele bonusreiser som er kanselert. Da logger de i både pluss og minus i oversikten. Så om du kun fjerner minusen så kan det gi en kilde til avvik.
     
  10. PerFlyer

    PerFlyer PerFlyer

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Et spørsmål om kredittgrensen på SAS Mastercard Premium. Jeg ønsker betale et beløp som er større enn grensen jeg har på 65 000. Noen som vet om jeg kan betale inn et større beløp, la oss si 100 000, og så belaste kortet med dette beløpet?
     
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det går fint.
     
  12. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Lurer på når neste helg med doble poeng kommer... Har noen hotell overnattinger som skal bestilles, USA i påsken
     
  13. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Veit ikke om dette er spurt om før men jeg fant ikke noe om det ;) Men når det gjelder og bestille billetter med Sas Mastercard premium og jeg ikke ønsker og bruke mine poeng,kan jeg da bestille pluss og betale kun med cash og få go pris? og hvor mange personer gjelder det for? vi er 4 stk? hvordan går jeg da frem?
     
  14. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, gjelder kun poengreiser.
     
    Skarven, jtmath and TOSdude like this.
  15. PerFlyer

    PerFlyer PerFlyer

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33

    Jeg viser til det jeg har skrevet om regnskapet for bonuspoeng og Fly Premium saldo. Fikk i dag svar fra SAS EuroBonus Mastercard: "Vi har sett på din oversikt på opptjente poeng i din sammenstilling. De poeng som ikke regnes mot Fly Premiumnivå er de to på aviser (Aftenposten og Dagens Næringsliv) totalt 20 000 poeng."

    Noen som vet om dette stemmer? Teller Trumf, men ikke poeng man får på avisabonnement og andre avtaler som gir poeng, ved utregning av saldo som bestemmer Fly Premium nivå?
     
  16. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Det virker ikke som om Mastercard-folkene er de rette å kontakte i slike tilfeller, og det spørs om det ikke er bedre å ta det videre med SAS.

    Om det så er tilfelle at Trumf, aviser og private overføringer ikke skal telle (noe "alle" vet det gjør), er det veldig surt om de mulighetene forsvinner.
     
  17. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde på ny via telefon i dag, og etter å ha snakket med to kundebehandlere som ikke forstod bæret, traff jeg endelig en som i det minste forstod hva jeg snakket om. Først ville han jeg skulle kontakte SEB, men da jeg sa jeg hadde forsøkt det skulle han forsøke, og det endte med at han skulle sende det videre til IT.

    En halvtime etter er nå Flypremium-saldoen oppdatert til det riktige, men datoen er ikke endret til 12 måneder etter den manglende innbetalingen, så da er jeg egentlig like langt. o_O
     
  18. PerFlyer

    PerFlyer PerFlyer

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Nei, i følge kundeservice på SAS Eurobonus Mastercard kan man ikke gå over kredittgrensen ved å betale inn ekstra. Ringte i dag.
     
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    At kundeservice sier at du ikke kan gjøre noe har vel aldri betydd at det ikke går å gjøre i praksis...
     
    Sunnfjordingen liker dette
  20. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Støttar @Jorge. Prøv!
     

Del denne siden