SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Slik jeg har forstått det har man da 4000 pr kort, altså 8000 til sammen.

Jos liker dette
  2. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Svaret er: JA:)

3. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,923
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har blitt godkjent for Amex Elite, og i den sammenheng lurer jeg på om MC Premium vil bli overflødig for meg, da Shell MC, er gratis og vil gi meg like stor bonus som MC Premium. Derfor har jeg tenkt å ringe mastercard for å snakke med dem om det å lukke kortet og se om de vil komme frem med ett tilbud for å få meg til å beholde kortet. Hvilke erfaringer har dere i forhold til dette, har dere fått noe tilbud for å beholde kortet?

4. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper du ikke får noen verdens ting. Men om du gjør det er det jo topp og du må gjerne gi tilbakemelding om du får det til :)

5. jordbaersylte

jordbaersylte Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Noe bedre å ha pointearner enn å bare bruke revolut, foreksempel?

6. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Uten å vite noe som helst om dette ville jeg tippe at det skal mye til, da å gi noen noe slikt setter en "farlig" presedens for selskapet. Ser for meg at i det øyeblikket det ble allment kjent at noen hadde fått innvilget noe ekstra for å beholde kortet ville SAS MC kundeservice bli nedringt av andre (mange av dem fra dette forumet, meg inkludert:rolleyes:) som ønsket samme ordning.

Er veldig nysgjerrig på om du får til noe her - lykke til! :) Skader ikke å prøve ;)

Rent generelt kommer jeg til å klore meg fast i alle de kort jeg har, fram til jeg ser hva de nye gjeldsregiseterreglene evt. innebærer for meg... Frykter tørke i muligheten for å skaffe nye kort i tiden framover :(

7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,211
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg klarte få halv pris på SAS amex pkatinum de tre årene jeg hadde kortet så alt er mulig Siste året fikk jeg tilbakebetalt årsavgiften fra DnB i august så biz billetten til sommeren kostet meg skatter og avgifter på ca 500

jgroneng and Xflipper like this.
  8. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jepp, med DNB Amex var det svært enkelt!
    Var faktisk bare å ringe kundeservice hvert år når årsavgiften ble belastet og si at det var for dyrt.... Så krediterte de halvparten uten diskusjon. Jeg mener å huske at jeg fikk halv årspris hele 5 av 7 år , men det første året var uansett halv pris, og de to siste gadd jeg ikke mase om det...

Maggie, jgroneng and Xflipper like this.
  9. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom du bruker SAS MC eller Shell MC i utlandet så gir SAS MC bedre inntjening med 5 EBP mer pr. 100 kr.
    Viktigere fordel med SAS MC er fly premium om en bruker bonusbilletter mer enn kun til CT, samt de 12000 status/grunnpoengene det gir hvert år, tellene mot EBG.
    Det er bruksmønter og behov som avgjør om en vil ha SAS MC i tillegg til AMEX Elite. Jeg sier opp mitt Shell MC.... Godt nytt år.

labben liker dette
  10. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan sjekker man sitt fly premium nivå? Jeg logget inn på kortet mitt nå, men finner ingenting ang det.

11. Bergan01

Bergan01 Medlem

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    I menyen til venstre i nettleseren velger du SAS Eurobonus-poeng:

upload_2019-1-2_11-34-53.png

Magnus77 liker dette
  12. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Ligger også lett tilgjengelig i appen (som anbefales) under Eurobonus..

Magnus77 liker dette
  13. tktk

tktk Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Beklager hvis dette er diskutert tidligere, men 200K poeng over et år, betyr det at man har 200K opptjente poeng eller 200K ubrukte poeng? Har ca 190K poeng nå og skal bestille en bonusreise. Bør jeg vente til jeg har bikket 200K eller vil jeg nå toppnivået om 10K poeng uavhengig av hvor mange poeng jeg har på kontoen på det tidspunktet?

14. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,078
    Bonuspoeng:
    183
    Opptent. Kor mange du har brukt spelar inga rolle.

tktk liker dette
  15. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    795
    Bonuspoeng:
    93
    Har et spørsmål om Fly Premium.

På SAS sin nettside nevnes det at fordelene gjelder ved bestilling av bonusreise, men sier intet om hvorvidt det KUN gjelder ved bonusreiser.

Så da til spørsmålet:

Gjelder de opparbeidede fordelene også om man betaler med penger?

16. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,104
    Bonuspoeng:
    163
    Nei.

veeegard, SAJblue and cntnry like this.
  17. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    795
    Bonuspoeng:
    93
    Da dukket nok et spørsmål om Fly Premium opp i hodet.

Kanskje er ikke lounge og ekstra bagasje i seg selv viktig nok for meg til å forsvare prisen for kortet, MEN: Vil det i stor grad øke sannsynligheten for i det hele tatt å finne et sete på en flyvning, siden jeg nå for samme poengpris både har Go- og Plus-seter å velge mellom? Er det slik at det betydelig oftere finnes ledige Plus-seter?

18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Antall seter er det samme. Kun forskjell hva du betaler i poeng.

19. BDUflyer

BDUflyer Medlem

Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Mener du at det skal være ledige bonusbilletter både i Go og i Plus samtidig for å kunne bruke Plus-for-Go-rabatten? Det hender jo at det er ledig i Plus men ikke i Go.

20. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    795
    Bonuspoeng:
    93
    Det var det jeg tenkte på - dersom Go er utsolgt men Plus fremdeles finnes, ville man vel da fremdeles ha muligheten til å booke en bonusreise(?)

Del denne siden