SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. gert

gert Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Også de 1000 månedlige statuspoengene? Om jeg går for SAS-kortet blir det brått slutt på det aller meste av trumf-poengene, siden kortet da vil erstatte Shell MC.

2. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,085
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, statuspoeng tel ikkje.

3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,226
    Bonuspoeng:
    183
    Om man går for dette kortet,tidligere trumf opptjening teller?
    Tenker da på disse fire premium nivåene.

4. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    ja

5. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Det er summen av din opptjening det siste året som gir nivå, uavhengig av hvordan du har tjent opp poengene (dvs. grunnpoeng og ekstrapoeng som kan brukes, ikke statuspoeng fra SAS MC/Amex).

6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,226
    Bonuspoeng:
    183
    Ringte kundeservice og fikk til svar angående halv årsavgift første året var forskjellige kampanjer fra år til år,er man påmeldt nyhetsbrevet til sas vil det komme der.
    I tillegg hintet vedkommende fram til at det nærmet seg en kampanje,så de som vurderer kortet per dags dato,bør kanskje ha litt is i magen? :)

Skarven liker dette
  7. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer garantert dobbel opptjenings helg snart. SAS sine billige billetter stopper 14. januar, hadde vært flott om denne kampanjen kom før dette, men det gjør den garantert ikke...

8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,226
    Bonuspoeng:
    183
    Er det mulig å kombinere flypremium og companion på samme bestilling av bonusreise?

9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    nei.
    flypremium+ SAS poengrabatt når de har det fungerer.

Maggie liker dette
  10. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

Jeg fikk mitt kort i september/oktober etter hva jeg husker. Det som irriterer meg(hvis jeg har regnet rett ang Fly Premium Saldo) er at poeng opptjent det siste året(rullerende) trekkes fra Saldoen når jeg når den datoen. F.eks i desember 2017 så tjente jeg opp 1500 Poeng og disse ser ut til å ha forsvunnet fra saldoen på 1års dagen fra den saldoen...

Burde ikke det strengt tatt ikke telle fra første gang kortet ble benyttet?

11. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,085
    Bonuspoeng:
    183
    Det er poeng opptent siste 12 månader som tel uavhengig av når du fekk kortet.

12. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    Så hvis man fra f.eks 01.06.17 til 01.06.18 Har tjent 300k Bonuspoeng med f.eks Amex, Bytter da til SEB MC P fra 01.07.18,

Kjapt tenkt så blir det jo fryktelig vanskelig å nå 200 000 i fly premium de neste 12månedene?

Eller er jeg helt på blåbærtur her? :confused::p

13. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Litt på bærtur:)
    Det er alle poeng du tjener som telles mot 200k, løpende 12 siste måneder. Konvertert trumf, flygninger, amex, avis, younameit. Det eneste som ikke teller er kjøpte/overførte poeng (selv om rapportene her varierer så skal de ikke telle) og statuspoeng(20k fra amex, 10k/20k fra DNB Saga og 1k/mnd fra MC premium. Disse poengene kan du jo heller ikke bruke, disse senker i praksis bare terskel for sølv/gull/diamant.)

K

14. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,085
    Bonuspoeng:
    183
    Om du utelukkande tener poeng på kredittkortbruk blir det vanskelig ja. Brukar du ikkje (via)Trumf?

15. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Du er nok på bærspor ja ;)

Hvis du skaffer deg SAS Mastercard Premium den 01.07.2018 så får du høyeste fly premium-nivå umiddelbart. (Fordi den ser 12 måneder tilbake i tid, dvs. for perioden 01.07.17-30.06.18 og mange ekstra poeng du har tjent opp i den perioden - uavhengig av hvordan du tjente disse poengene). Når du da den 01.07.2018 oppnår høyeste fly premium nivå, så har du det 12 måneder frem i tid, dvs. til 31.07.2019 eller deromkring. For hver måned som går så sjekkes saldoen 12 måneder bakover i tid, og nivået forlenges med én måned dersom denne saldoen fremdeles er over 200.000 poeng.

16. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Hva vil skje om jeg forsøker å bruke mer enn kr. 4000 per 96 time i Payr eller Vipps? Kommer det tydelig opp en feilmelding og betalingen/overføringen forblir ubehandlet?

Jeg er veldig påpasselig nå med å vente godt over 96 timer, men bare lurer på hvor tydelig tilbakemeldingen er om at noe gikk galt om jeg skulle være for ivrig.

17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    PayR gir deg feilmelding. Så er bare prøve ;)

18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,226
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er egentlig grunnen til denne 96 timers grensen?
    Dette må jo være uhyre komplisert ved å utnytte payrgrensen på 30K i måneden med både payr sine tidsbegrensninger samt sas mc sitt

19. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Grunnen er jo av den enkle grunn at ikke noen skal vipse eller betale 100 vis av tusen og få bonus(slik mange her inne gjorde). SAS MC hadde endt opp slik som Shell mc om de ikke hadde gresnen. Altså ingen poeng og tjene.
    Det er tungvint ja, men det gir poeng :)

drsyk, Maggie and Lars J like this.
  20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,226
    Bonuspoeng:
    183
    Da forstår jeg det. Så samme grense gjelder både vipps og payr forbruk?

Xflipper liker dette

Del denne siden