SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tipset! Fikk mailen men leste ikke hele så droppet å melde meg på. Nå er det derimot gjort :)
     
  2. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Kundeservice hos hvem? Jeg ringte kundeservice hos sas mascercard i dag og hun ante ikke hva jeg snakket om...
     
  3. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Kan jeg betale regningen direkte fra Revolut? Jeg sliter med Payr-grensen min.
     
  4. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal betale et kjøkken på 208,000 NOK i løpet av de neste dagene. Har nå 90,000 i kredittgrense. Snakket med kundeservice, og de mente at selv om jeg overfører nok penger til kortet vil ikke kjøpet gå gjennom om beløpet jeg forsøker å belaste er over kredittgrensen. Stemmer det? Så om jeg overfører 208,000 til kortet vil jeg ikke få betalt? Hun på kundeservice mente jeg uansett måtte få økt kredittgrensen til belastningsbeløp om dette kjøpet skal gå gjennom. Noen tips til hvordan jeg kan få gjennom dette?
     
  5. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    jeg fikk høre fra dem at til og med det "ikke er lov" -.-
    kanskje du kan høre med dem der du skal betale kjøkkenet om du kan dele betaling i 2/3? da kan du betale 90k, overføre, betale 90k, overføre.. f.eks.
    ellers så er det lettere med AmEx for sånne ting tror jeg.. siden det ikke er noe kredittgrense der.
    lykke til!
     
  6. kjeid

    kjeid Once you go C...

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Har ikke prøvd dette med SAS MC, men dette fungerer både på DNB SAGA og Flying Blue MasterCard(Resurs Bank)
     
  7. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ikke ut til at dette vil gå med SAS Mastercard nei. Det står eksplisitt at kredittgrense er kjøpsgrense. Men med DNB Mastercard kan jeg overføre penger til og belaste hele beløpet på ett kort. Alternativt kan jeg jo ta 100' på ett kort og resten på et annet. Butikken tar dessverre ikke Amex :(
     
  8. GulliAa

    GulliAa EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Eg fekk betalt 100000 sjølv om eg hadde kredittgrense på 60000. Dette var i februar i fjor. Ringte og snakka med dei, og sette inn pengane på førehand.
     
  9. kjeid

    kjeid Once you go C...

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Ville nok tatt sjansen og overført jeg, og går det ikke i en betaling, ville jeg prøvd som nevnt over her å fått kjøkkenleverandør til og dele opp.
     
  10. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    For de som ikke fikk link på påmelding til kampanje om 30 ekstra poeng i sommer, kom det også en i nyhets brevet fra SAS :)
    (visst dere fikk det og ikke det først dao_O)
     
    BangkokBob, Trent600 and Tjo like this.
  11. Tjo

    Tjo Ikke lenger helt nytt medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Flotte greier, takk for tipset! Jeg greide å overse den da jeg skummet gjennom eposten tidligere i dag men nå er kampanjen i boks :rolleyes:
     
  12. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde denne utfordringen ved en tidligere anledning, og fikk over tlf økt max-grensen til 250k med umiddelbar gyldighet.
    Et caveat: Total kredittramme for alle kort tilknyttet SEB-systemet kan ikke overstige 250'
     
  13. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Kanskje feil plass å poste, men kva er poengopptjening pr 100kr på pointerner??
     
  14. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,481
    Bonuspoeng:
    183
    Likt vanlig kort.
     
    Braxze liker dette
  15. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan går man frem for å få lavere årsavgift som nystrøken diamant?

    ...og, mener jeg leste her inne et sted at man også får avslag på et eller annet hvis man har Amex corporate card? Noen som vet?
     
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Det skjer automatisk, hvis du er Diamond når årsavgiften forfaller blir den halvert.
     
  17. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Snakk om forandring av status, når får man nytt kort som gjenspeiler EB statusen din?
     
  18. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Det går ikke veldig mange dagene før det ligger i postkassa....
     
  19. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har fått poeng for Payr de siste dagene ? La inn 3-4 regninger igår, ingen poeng ennå, jeg som er litt for rask?
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Fekk det på måndag. Men dette er ikkje noko problem fram til 1/8. Då blir alt borte
     
    hifiman liker dette

Del denne siden