SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,244
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Har du pointearner? Eg trur ikkje bruk utaskjers brukar å komme på eiga linje. Begynner å bli lenge sidan eg har brukt kortet utanfor steinrøysa, so eg skal ikkje seie det 100% sikkert.
     
  2. EFTAflyer

    EFTAflyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har Pointearner, men hovedoppføringen for ekstrapoeng passer med forbruk på begge kortene kombinert. Det ekstra beløpet er for lite til at det kan være pointearner'en.
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Mener å huske at hver «type» inntjening gir en linje ja. Gjelder i så fall også SAS kjøp og kampanjebonuser.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer en egen linje med det som er opptjent på doble poeng-kampanjer også, hvis det har vært noe sånt.
    Mener at handel i utenlandsk valuta også får egen linje? Litt usikker på den siste der.
     
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøp i valuta gir egen linje som @holmen skriver
     
  6. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Bestilte min første flytur med poeng nå. har høyeste flypremium.
    2stk fra kjevik til oslo i pluss. skal i teorien koste 6000x2.. stod også strek over 24000 og at sum var 12000.. når jeg var ferdig så stod det at 24000 var trekt, og det er det også...
    Blir det rettet automatisk etter en liten stund eller må jeg kontakte support imorgen? Det skal jo være 12000?


    edit: ringte inn nå og han satt over 12000 poeng med en gang :)
     
    Last edited: 17. juni 2019
  7. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Siden jeg endelig fikk statuspoengene fra Amex har jeg også fått sølvkortet fra SEB. Samme kortnummer som det første, men med ny utløpsdato og cvc kode. Vil begge kortene virke samtidig eller må jeg oppdatere absolutt alle abonnentene jeg har med info fra det nye kortet?
     
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Husker ikke eksakt, men det gamle slutter å virke etterhvert. Mener det er 30 dager etter du først benytter det nye kortet.
     
    Kenneth82 liker dette
  9. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Står sikkert her fra før, men tråden er laaaang.

    Noen som har erfaring med å ringe inn på forhånd for at belastning skal gå gjennom om en belaster stort beløp innenfor kredittgrensen (type 100 000)?
     
  10. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Det er vel strengt tatt ikke nødvendig, det er jo det som er greit med kredittkort hvor du har en fast kredittgrense. Har du en kredittgrense på 100 000 så har du 100 000 du kan bruke.

    Jeg hadde en kunde for ca 2 mnd siden som dro SAS MC kortet når han handlet for litt over 100 000 uten noe problem.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har gjort det ved en par anledninger og fått tilbakemelding om at det er fint jeg sier ifra og at det skal gå bra.
     
  12. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    534
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan være at det ligger inne en grense for enkelttransaksjoner til tross for at du har høy kredittgrense. Jeg har, i likhet med RoadKing, vært i kontakt med kortutsteder i slike forbindelser (da jeg ikke ønsker å måtte ringe de i butikken), og de har alltid gitt tilbakemelding at det er fint at man sier ifra.

    Det ville selvfølgelig stilt seg annerledes dersom forbruket er noe i nærheten av dette fra før.
     
    ChrisTW liker dette
  13. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,939
    Bonuspoeng:
    183
    For et par år siden da jeg pusset opp et bad fikk jeg dra kortet for 90.000 pr dag.
     
  14. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Hei

    Er no en av de som har blitt kontaktet av kundeservice ang bruk av revolut/payr
    De ber meg om en utskrift fra Revolut/Payr som viser hva pengene brukes til.
    Mitt spørsmål da, har de lov til å kreve dette? Juridisk?
     
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke svare sikkert, men banker har ganske brede plikter/rettigheter til å avdekke hvor penger kommer fra/skal til.

    Merk at slike undersøkelser ikke skal være kommersielt betinget, og de som gjennomfører dem gjerne ikke har noe med daglig drift/salg å gjøre.

    Min anbefaling er å gi de det de ber, eventuelt være forberedt på at de sier opp avtalen.
     
  16. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Tok de kontakt via telefon (hvilket nr?) eller mail?
     
  17. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Det har helt sikkert noe å gjøre med den nye hvitvaskings loven å gjøre, men sjekk hvem som tok kontakt
     
  18. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,244
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Vil tru det er Payr som er ansvarlige for å rapportere suspekte transaksjonar. Det var ei sak i lokalmedia her i Sunnfjord for litt sidan der ein bitcoinvekslar hadde blitt nekta bankkonto fordi banken frykta kundane hans ikkje hadde reint mjøl i posen. Etter at Finanstilsynet hadde vurdert saka snudde dei.

    «– Vi fikk bekreftet at det ikke er oss som bank som må kontrollere Bitmynt sine kunder. Den plikten ligger hos Bitmynt som igjen føres tilsyn med av Finanstilsynet., sier Haugland»


    https://e24.no/boers-og-finans/bitc...ksling-kryptovaluta-er-ikke-et-blaff/24630052
     
  19. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Hvor mye har du brukt Payr/Revolut? Makset grensene hver mnd over lenger tid, eller kun sporadisk?
     
  20. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Mail... Ser at flere brukere her inne har blitt kontaktet av kundeservice.
     

Del denne siden