SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Fylte opp med 10k klokken 0849 i morges.

2. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    ja, den 3. juli.
    det var rart.. det har aldri skjedd før. fint å vite at andre fortsatt får sende 10k da :)

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Både Payr, Vipps, Revolut, Travel Wallet og andre lignende tjenester teller som forbruk mot både 10k og 4k-grensa. Det er bare forskjell på hvilken grense det sjekkes mot når du prøver å gjennomføre en transaksjon. Har du ingen sånne transaksjoner i løpet av de siste 96 timer så må det være noe annet...

4. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,308
    Bonuspoeng:
    113
    Enkelt spm som muligens er besvart allerede.
    Jeg har bikket 200 000 og kvalifiserer til FP nivå 4, jeg pr idag ikke bestilt SAS MC. Vil min optjeningshistorikk ha tilbakevirkende kraft slik at jeg får FP nivå 4 fra første dag jeg har kortet?

5. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183

Ja, den regner siste 12 mnd uansett

Magnus1001 liker dette
  6. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,308
    Bonuspoeng:
    113
    Takk :)

7. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Forutsatt at du tjente de 200k EB på konto de siste 12 måneder:)

8. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,308
    Bonuspoeng:
    113
    Kom kanskje ikke tydelig nok frem av første post, men ja :)

9. tobbens

tobbens Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har tips for å "bruke opp" all kreditten på kortet for å maksimere antall Eurobonus poeng? Med "bruke opp", mener jeg å benytte kreditten maksimalt, men ikke øke forbruket.
    Familien har nå skaffet både Amex og MasterCard og har på 3 måneder klart å få Gold i SAS Eurobonus - bare ved å dekke daglige kostnader og ferie.
    Men, vi klarer ikke å "bruke opp" all kreditten på kortene, slik at vi ikke får en omsetning på 150 000 i år ( som er kravet for companion Ticket).

Mao. er det varer/tjenester som kan kjøpes og kan selges videre, slik at kredittrammen maksimeres, men uten at man "bruker opp" pengene?

Kanskje litt klønete formulert, men håper dere forstår hva jeg mener.

Er det forøvrig en øvre grense for hvor mange Eurobonus-poeng som kan bli tildelt per kort per måned?

NB. Jeg kjenner til fordelene med Payr og Vipps ( som stanses 1.August).

10. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,087
    Bonuspoeng:
    183
    Her er ein tråd om kan gje svar på det meste du lurer på:

https://insideflyer.no/forums/threads/hvordan-generere-mye-trafikk-på-kredittkort.1098/

Eit par "low hanging fruits" frå meg:
    - Gå saman med søsken/foreldre om å kjøpe gåver til andre søsken/foreldre. Du legg sjølvsagt ut
    - Ta vidareutdanning
    - Planlegg godt. Eg laga meg ei Excelfil og berekna kva eg kunne klare i omsetning på AmEx før eg bestilte kortet

Eg kjenner ikkje til at det er "tak" på kor mange poeng du kan få pr kort.

11. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    hvordan da? dette gir vel are extrapoeng og ikke statuspoeng som du trenger for å oppnå Gold?

12. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,358
    Bonuspoeng:
    113
    Amex Elite gir 20.000 statuspoeng som jo kan bikke deg over til EBG om du har noen poeng fra før....

13. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    113
    Gjelder det alle kjøp i annen valuta eller må kortet faktisk dras i utlandet?

14. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    Gjelder nettshopping også i utelandsk valuta

15. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    113
  16. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Har søkt litt rundt her nå uten å finne svar, beklager om det er besvart tidligere. Men får man 10 poeng ekstra ved bruk av SAS MC gjennom Curve i utlandet?

17. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, SAS MC ser på valuta.

18. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Så hvien en endrer standardvaluta I curve får en poeng som om en var i utlandet selv ved bruk i Norge?

Hmm. Må prøves.

Noen som har regnet på hva de ekstra poengene vil koste når en tar valutapåslaget med i regnestykket??

19. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Påslaget er 2 %, hvilket betyr at de 10 ekstra poengene har kostet deg kr 2,-.

20 øre per poeng er vel det samme som det koster å kjøpe dem fra SAS, noe som normalt anses å være i dyreste laget.

Jeg tror du finner billigere måter å skaffe deg poeng på i det lange løp, men dette kan kanskje være en mulighet om du for eksempel trenger å komme deg litt raskt over til neste Fly Premium-nivå.

20. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig jeg har gått glipp av noe, men forstår ikke hvor 10 poeng mer i utenlandsk valuta kontra norsk kommer fra?

Normalt er det kun 5 poeng mer per 100 lapp, 15/100 i NOK mot 20/100 i utenlandsk valuta, etter min hoderegning "betaler" man da 40 øre per poeng for de ekstra poengene man får om man betaler i utenlandsk valuta, som er en ekstremt dårlig deal.

Men i sommer er det 30/100 i utenlandsk valuta, da er du nede i 13 øre per poeng, da kan det være ett fornuftig alternativ, nær halv pris fra og kjøpe fra SAS direkte, og ikke langt unna det mange betaler for Trumf.

Del denne siden