SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,087
    Bonuspoeng:
    183
    Om du betalar 2 kroner for å få 15 poeng, so snakkar vi dobbelt so dyrt som med trumfkonvertering. Ein må halde tunga (eller skal vi seie brøken?) rett i munnen.

Lars J liker dette
  2. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det er riktig, jeg tenkte på at mange kjøper trumf av andre og gjerne betaler en overkurs.

Sett/hørt om flere som har kjøpt 1 Trumfkrone for 1,2 NOK.

Hvis det ikke er satt opp fast overføring er den trumfkronen verdt kun 10EB.

3. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg betalte 1,2 før de nye overføringsreglene kom. Nå er det uaktuelt å betale mer enn 1. Så det er jo ikke mange som gidder å selge lenger, annet enn som en vennetjeneste, evt familie.

4. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    113
    Har bestilt en bonusreise med flypremium og ser nå at der er kommet en utreise som passer meg bedre. Men når jeg går inn for å endre ene reisen så ser det ikke ut til at jeg får flypremium fordelen i plus? Noen som vet?

5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg forutsetter at du forsøker å gjøre det ved å forandre reise via mine bookinger på sas.no? og at det er en + reise du vil booke om den ene flyvningen til?

Hvis det ikke går online så ring inn til SAS, så blir det gjort manuelt. gi beskjed om at det ikke er mulig å gjennomføre online, så får du i teorien slippe endringebyret som ilegges telefmonbooking.

6. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    I tillegg rapporteres det vel også om at poengprisen ikke blir riktig før du har gjennomført hele bestillingen. Av ulike årsaker. Forskjellige klasser på tur og retur har trigget dette.

K

7. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    113
    Vil endre fra en plus reise til en annen, ja. Så det er bare å prøve seg og hvis det blir feil med poeng trukket fra konto eller det ikke går å gjennomføre så ringer jeg kundeservice og dem fikser imorra?

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    @democomputer har et viktig poeng ja. Og blir det trukket for mange poeng ( forutsatt at du har nok på konto) i kveld, om du booker online, vil du få refundert poeng. Automatisk eller etter kontakt, er det rapportert om tidligere på forum.

democomputer liker dette
  9. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for kjappe svar :)

10. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Har aldri opplevd at det ikke følger med premium fordeler. Derimot opplever jeg at jeg greier å skifte klasse (bis en vei og Plus en annen ) når jeg endrer i ettertid.

11. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kom på dette nå, har noen prøvd?

Sende 1000€ til Revolut og få 3000 poeng pga sommerkampanje?
    Istedenfor 1500 poeng for 10000kr

12. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Vinninga går vel opp i spinninga med valutapåslaget fra MC?

13. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet om overføring fra Widerøe-kortet påvirker Fly Premium måneds-saldo? Tenker da på å få opp totalt opptjene poeng de siste 12 månedene.

14. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,087
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, poenga frå Widerøe-kortet tel mot FP-status i det du overfører dei til EB-kontoen. Eg har sjølv utsett overføringa ein månad for å vere litt tryggare på å ligge over 200k neste sommar.

indahla and epletyv like this.
  15. Lasse__

Lasse__ Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!

I dag kunne jeg lese følgende på fakturaen for mitt SEB premium MC:

"Det har hittil vært mulig å opptjene EuroBonus Ekstrapoeng på enkelte tjenester, f.eks. ved pengeoverføring mellom venner via Vipps, eller fakturabetaling via Payr. Fra og med 01.08.2019 vil du ikke lenger opptjene EuroBonus Ekstrapoeng ved bruk av denne type tjenester når du bruker kortet ditt."

Så da vet man jo det :)

16. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Vurderer å bytte ut mitt Shell Mastercard med SAS Mastercard premium.

Fordeler:
    - 15 poeng inntjening pr. 100 lapp kontra 13,5 med Shell-kortet
    - Fly premium
    - 10 000 i velkomstbonus

Ulemper
    - Koster 1500 kroner i året

Jeg flyr ganske lite (2-4 ganger i året med jobb) og 1-2 turer privat. Neste år skal jeg til Nice med familien (2 voksne, 2 barn). Ser vel egentlig for meg at flypremium hadde vært til kjekt til denne turen og kanskje vært 1500 kroner alene. Dessuten blir det enklere å finne bonusbilletter?

Hva mener dere? Er det en no-brainer med SAS-kortet på tross av at det er ganske dyrt?

17. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir inte enklare att finna bonusbiljetter. det är lika illa med tillgången på SAS oavsett vad du har før kreditkort... men om du hittar bonusbiljetter så blir det billigare beroende på vilken nivå i FP du har uppnått.
    /M

18. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Blir jo hakket enklere når jeg kan velge mellom go og plus billetter til samme poengpris? Om jeg vil betale minimum antall poeng altså.

dahlmath liker dette
  19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,859
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det vil jeg si. Ofte det er ledig i Plus på shorthaul når det ikke er ledig i Go.

Chrisbgg and Xflipper like this.
  20. Jehovachim

Jehovachim Det beste du kan gi en god venn, er bonuspoeng.

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Hei. Jeg har SAS MC Premium og skal motta noen penger fra utlandet inn på kortet. Vanligvis er det jo kontonummeret til SEB og min KID som sørger for at pengene finner vei til rett person/kort.
    For å motta pengene trenger jeg IBAN og SWIFT, samt navn. All den tid kontonummeret ikke er personlig, lurer jeg på hvordan man får til dette? Og om det i det hele tatt er mulig? SEB er stengt for helgen, men håper noen her har vært borti lignende :)

Del denne siden