SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    SEB sier at det er mulig, se under "Faktura": https://saseurobonusmastercard.no/kundeservice/

Likevel, da jeg forsøkte dette fra min Revolut-konto, fikk jeg bare pengene i retur.

2. Kjetulf

Kjetulf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Mulig jeg finner svar ved å lete noen timer her, men spør likevel.
    Jeg er fersk i gamet og har akkurat bestilt meg et sas mastercard premien, samt pointearner til fruen. Jeg vurderer å bestille et Shell mastercard i tillegg, men lurer på om jeg i det hele tatt tjener på det? Jeg handler som oftest på coop, så er jo den 1%'eren på alle kjøp som frister. Gir dette da større utbytte enn å bruke sas mastercard ved dagligvarehandel?

3. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,087
    Bonuspoeng:
    183
    Du tener litt meir på å bruke SASMCP til dagligvarer, ettersom du får 15p/100kr i staden for 13,5p/100kr (f.o.m. september). Shellkortet er kjekt å ha om du fyller drivstoff hjå Shell.

Oggiwara1 liker dette
  4. Kjetulf

Kjetulf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ok, takker for svar da blir det Shell mastercard på fruen som eget bensinkort.

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det er som regel alltid mulig å registrere seg for å få 50 øre per liter trumf ved å bruke Snarveien-appen (må gjøres en gang i måneden). Er man registrert der får man 50 øre istedenfor 40 øre ved å dra blått trumfkort og kan da få 15 poeng per 100lapp i tillegg for bensin ved å bruke SAS MC.

6. Kjetulf

Kjetulf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Lurt tips! Jeg har mye å lære skjønner jeg

7. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Alternativt dra blått kort for 50 øre Trumf og betale med Santander FlexiVisa for 4% cashback.

Bytter du bort cashbacken for å få EB har du i realiteten betalt 26,7 øre per poeng. For meg blir det litt for dyrt, siden de samme poengene kan kjøpes fra SAS for 20 øre. Trenger du derimot poeng for å bikke et FP-nivå kan det nok likevel være en god idé, da kjøpte poeng meg bekjent ikke teller i den sammenheng.

Kjetulf liker dette
  8. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Alternativt DNB Mastercard med bonusopptjening. Den har 4% cashback på drivstoff, samt 15p/100kr + Blåkort før betaling.

C

Kjetulf and DanH like this.
  9. SemiFrequent

SemiFrequent TrumfGull

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Mener jeg har lest det tidligere, men fant ikke igjen; noen som vet om SAS MC sender ut nytt kort ved ny status?

10. dkvt

dkvt EBD

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    63
    Ja du får nytt kort ved ny status :)

11. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,358
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer t.o.m. etter kort tid!

12. Kjetulf

Kjetulf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hva lønner seg av blått trumfkort+sasmc premium kontra trumfvisa?

13. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Fra 01.09 - blått + sas mc (1% trumf = 13.5 + 15 = 28.5p/100kr) vs 2% (13.5 + 13.5 = 27/100).

Men gå for trumfvisa og gjør ett kjøp innen første 14 dagene og så si det opp etter første faktura. Mener de fortsatt gir en velkomstbonus på 100 trumfkroner ved kjøp innen nevnte 14 dager.

14. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Eksemplet til Neonex gjelder kun i Norgesgruppens butikker. I alle andre sammenhenger gir Trumvisa kun 0,5% trumf = 6,75 EB pr 100 kr, SAS MC Premium gir 15+ EB pr 100 kr.

Edit: leste ikke tidligere poster godt nok, så Ikke at Neonex svarte på et konkret spørsmål.

15. Kjetulf

Kjetulf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar begge:)

16. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Kommer vel an på om Fly Premium er noe for deg? Og om du handler mest på butikker som ikke gir Trumf...

17. Kjetulf

Kjetulf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er helt i oppstartsfasen av denne "galskapen", men hadde tenkt å bruke kiwi og Norgesgruppen oftere enn før. Fly premium tror jeg ikke blir så mye brukt egentlig..

Last edited: 07. aug 2019
  18. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Da hadde jeg nok gått for Trumf Visa pga prisen...

19. oveovo

oveovo Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Ville gått for Shell MC og separat Trumf-kort som scannes i kassen, og så brukt dette kortet overalt ellers også til poengene hadde kommet seg opp i en del tusen. Så kunne man et senere år satset på Companion Ticket fra Amex.

DanH and Kjetulf like this.
  20. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Av en eller annen grunn var ikke Shell MC et alternativ i spørsmålet som ble stilt, men det er selvsagt en mulighet - særlig hvis man kjører fossilbil!

Del denne siden