SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. larslarslars

    larslarslars Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    bruk gjort med point earner kortet kommer på fakturaen til 'hovedkortet'?
     
  2. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    ja
     
  3. larslarslars

    larslarslars Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    takk
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Men transaksjonene er delt i 2 så det er lett å skille hva som er gått fra hvilket kort.
     
  5. Jojo

    Jojo Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Hva var det som skulle til for å få tilsendt kampanjetilbud, som denne nå med ekstra opptjening på utenlandsk valuta? Synes å huske noen har nevnt noe om å være påmeldt diverse nyhetsbrev, eller lignende?
     
  6. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,938
    Bonuspoeng:
    183
    Historisk sett har dollaren brukt å styrke seg mot NOK på høsten, så jeg ville ikke holdt pusten...
     
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Gå inn på profilen din på sas.no, og si at du ønsker e-post med nyheter og tilbud.

    https://www.sas.no/profile/#/profile?userAction=Settings
     
    Jojo liker dette
  8. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    Da var endelig dagen kommet.!

    FP nivå 4 i boks:cool:

    Oppsummert :

    Oppstart November 2018
    innkommende poeng fordelt mellom

    SAS MC : 104476
    Trumf :72045
    Wideroe Visa : 12020
    Thon Hotels 2500
    Fly 10000

    Skal bli deilig å endelig kunne lete etter Biz billetter som nesten ikke finnes:p
     
  9. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Skal fly fra Stavanger til Nice i juni 2019. Trenger 4 billetter, men på avgangene er det kun 2 go og 2 plus billetter ledige. Søker jeg på 4 billetter kommer det ikke noe opp. Tenker da at jeg bestiller meg SAS Mastercard Premium og bestiller 2 go billetter og så 2 plus billetter til samme pris. Vil ikke det funke?
     
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Jau, men du lyt booke i to omgangar. Alle på same booking må ha same klasse.
     
    oggaman liker dette
  11. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Forutsatt at du snakker om bonusbilletter og har rett nivå på FlyPremium så ja. Det er kun på bonusbill. en kan fly Plus for Go-pris. Noen har lurt om det også gjelder kjøpte billetter også, men det gjør det ikke.
     
    oggaman liker dette
  12. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Kan jeg da booke PLUS-billetter for de voksne og GO-billetter til barna (9 år og 6 år). Da får de voksne lounge-tilgang i Nice og på mellomlanding i Køben, kan man ta med barna gratis i loungen?
     
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Når det gjeld loungetilgang so må eg innrømme at eg ikkje har særlig peiling. Les i betingelsane for billettane om du kan gjeste nokon inn når du reiser i plus. Eg har framleis til gode å setje mine bein i ein flyplasslounge.
     
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Skal 9 og 6 åringen leke utenfor lounge i Nice eller misforstår jeg ;)?

    Jeg ville tenkt det er en fordel å ha en voksen på hver booking for å unngå evt byråkrati med «reise alene».
     
  15. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    SAS gir ikke tilgang til lounge i Nice. Du får heller ikke med barna i lounge i CPH hvis du ikke har status.
     
  16. Peltz

    Peltz Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Dette er kanskje spurt om tidligere, men har SAS gjort en aldri så liten justering på sine ruter til Nord Amerika? Her er jo ikke mulig finne billetter i Business, kun go og pluss. Regner med det er fordi det er populære reisemål og at SAS upgrade er bedre butikk for de.

    Likevel, litt merkelig de overhode ikke har bonusbilletter i Business for oss med Mastercardet til noen destinasjon i NA. Skal selv over dammen neste år i anledning fødselsdag og ble plutselig bevisst på at bonusbiletter i Business var helt fraværende - mens det tydelig er kapasitet siden du kan kjøpe de for penger.
     
  17. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Velkjent problem. Dessverre.
     
  18. Peltz

    Peltz Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Betyr det at billettene ikke finnes, eller at de finnes men er "umulige" få tak i?
     
  19. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner ikke hva du mener med at billettene finnes, men eventuelt skulle være umulige å få tak i.

    Setene finnes, men det er jo ganske åpenbart at SAS helst vil ha cash for disse i stedet for poeng.
    For å få kjøpt plass med poeng må du enten være veldig tidlig ute, eller vente på at SAS slipper noen seter som selges for poeng.

    Dette kan du sette opp varsel på og få melding om det eventuelt skulle dukke opp, og avhenger blant annet av fyllingsgraden på den aktuelle avgangen.
     
  20. Peltz

    Peltz Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar, Veeegard. Hvor kan man sette opp ett søk på dette og på den/de aktuelle avgangene? Beklager spørsmålene, men dette har jeg ikke gjort før :)
     

Del denne siden