SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. oveovo

    oveovo Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Ja pluss at man får poeng også hos konkurrentene til Norgesgruppen om man ikke alltid handler der.
     
  2. Kjetulf

    Kjetulf Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Mulig jeg var litt kjapp med å bestille kort før skikkelig research. var sikker på at jeg gjorde et bra valg, men ikke sikker lenger :rolleyes: får bruke sas mastercard premium for det det er verdt, så får jeg eventuelt revurdere når jeg har kommet skikkelig i gang.
     
  3. mrKvalen

    mrKvalen Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.

    Nettopp fått SAS MC Premium. Brukte kortet i dag for første gang.
    A) Når får jeg de 10.000 ekstrapoengene, og
    B) når får man de første 1.000 statuspoengene?

    Har 195K ekstrapoeng siste 12 mnd og 41K statuspoeng. Er utolmodig av natur og greit keen på å få på plass hhv Fly premium business og EBG.
     
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    SAS MC overfører normalt poengene (både status- og ekstrapoeng) mellom den 2. og 5. hver måned. Antar det gjelder de første 10k også. Mao. primo september.
     
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Kan drøye til 10. hver måned, så ikke noe vits å etterlyse etter 2 dager inn i ny måned :)
     
  6. mrKvalen

    mrKvalen Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ok. Så de 1000 poengene man får for å bruke kortet kommer måneden etter? Da bør EBG være på plass i desember da :)
     
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    NB: De 10000 er ekstrapoeng og teller ikke ift. status, kan kun brukes. De 1000 du får pr. måned er statuspoeng som kun teller mot status, og kan ikke brukes.
     
  8. mrKvalen

    mrKvalen Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Stemmer. Men de 10.000 poengene teller ift å klare 200.000 eurobonuspoeng siste 12 mnd (har 195.000 nå) for å klare maks FlyPremium. Også mangler jeg 4000 statuspoeng for å få EBG - og det skal være på plass i desember! :)
     
    Storbaba liker dette
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,270
    Bonuspoeng:
    183
    Då ser det ut til at Payr-moroa er over. Eg brukte kortet både i Payr og butikk (Payr fyrst) 5.08, men berre handlinga i butikk har dukka opp i poengoversikta.
     
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Tilsvarende ift. Revolut. Lastet opp et lite beløp den 5. med SAS MC - null poeng, kun på andre transaksjoner.
     
  11. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Gjestekommentar i DN i dag som forklarer litt om hvorfor banker reduserer opptjening over tid.

    Samtidig bemerker jeg at Sparebank1 sikkert har mistet store markedsandeler til selskapene som har gitt fordeler de ikke gir. Da er vel forbud i deres interesse også.

    121FAEFE-BD08-4D3F-852C-378CF9A85B1E.jpeg
     
    jonss, freddyen, Storbaba and 2 others like this.
  12. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Sukk, kan bekrefte dette jeg også
     
  13. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Av alle de kredittkortene jeg har så er Sparebank1 MC den med høyest rente hvis jeg velger å ha noe utestående. Sparebank1 har så vidt jeg vet ingen kredittkort med fordeler, så de har vel aller størst interesse av et forbud.

    Et forbud mot kredittkort med fordeler vil ikke hjelpe noen ting mot nordmenns økende vekst av forbrukslån. Folk med null økonomisk kontroll vil gjøre seg til potensielle deltakere i Luksusfellen selv om kredittkortene er tilknyttet et bonusprogram eller ikke.
     
    Sunnfjordingen, Storbaba and dahlmath like this.
  14. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Vurderer SAS Mastercard Premium, vet dere om de bruker å kjøre noen innmeldingskampanjer? F.eks. økt bonus eller redusert årsavgift? Eller er 10 000 ekstrapoeng / 1495 kr som gjelder hele tiden? (er kun EB sølv medlem)
    Har forøvrig hatt SAS Mastercard (ikke premium) i ca 1 år sommer 2017- sommer 2018, men det hindrer vel ikke at man får velkomstbonus for Mastercard Premium? Jeg fikk velkomstbonus den gangen for vanlig SAS Mastercard.
    Kan man si opp SAS Mastercard Premium rett etter at ekstrapoengene er mottatt, og få refundert deler av årsavgiften? (F.eks. om man sier opp etter 2 mnd så får man refundert 10/12 av årsavgift?)
     
    Last edited: 08. aug 2019
  15. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    2019-08-11 13.48.26.png

    Jeg bikker snart over 50.000 poeng, hva menes med ubegrenset? Bestille x-antall turer så lenge jeg har nok poeng å bruke?
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,507
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    At du i motsetning til en CT som kan brukes for å få rabatt 1 gang per opptjening av CT, kan booke så mange flyvninger som du finner og har poeng til med SASMc rabatten.
     
  17. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    For de av dere som har ekstra poengopptjening på valuta (kampanje) nå, husk at den 15. august er siste dag med ekstra inntjening. ;-)
     
    Xflipper liker dette
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,507
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Og at 1 Euro står i F*xxxxxx 10kr! :mad: RIP eruosoneferie om 10 dager.......
     
    EndreD and Maggie like this.
  19. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,983
    Likes mottatt:
    10,858
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo enda verre med dollaren på 9 kroner nå.
     
    Maggie liker dette
  20. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Like ikke.... Heldigvis drøye to mnd til jeg skal over dammen, får satse på at utviklingen snur og at den ikke fortsetter oppover...
     

Del denne siden