SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    At jeg låner poeng av andre. (Betaler gebyret for overføring og så betaler dem tilbake via trumf kortet i etterkant da det er gratis) Evnt betaler noen for og overføre trumf poeng direkte til min konto. Har benyttet begge løsninger før for og skaffe manglende poeng til CT tur etc, men nå må de først og fremst telle som "nivå" poeng i forhold til de 200K jeg trenger.
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Poeng overført fra Trumf teller med.
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøpte poeng skal etter vilkår ikke telle. Men har gjort det til nå :)
    Om du går for denne strategien anbefaler jeg og prøve med et lite beløp først.
     
  4. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Sjekket loggen på SAS poengene siste året nå hvor jeg på ett tidspunkt fikk overført 20.000 poeng fra en annen EB konto, disse er tatt med i regnestykket til MC så da satser jeg på at du funker nå også, men en liten sum poeng i første omgang var ett godt forslag:)
     
  5. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk tilbud om 8000 poeng som kompensasjon. Ser at de fleste andre får 10K, men føler samtidig det er litt smålig å surve til dem over 2000 poeng. Bør, bør ikke?
     
  6. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk 5000 EBS. Lar det bare bli med det.
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det virker ganske tydelig at de har noen retningslinjer som enten er basert på lengde på medlemskap, total omsetning eller en kombinasjon av flere faktorer.
     
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,232
    Likes mottatt:
    22,432
    Bonuspoeng:
    183
    Vil tru @Upsaker har rett. Eg har brukt kortet høvesvis lite det siste året (ca) og fekk berre tilbod om 3k.
     
  9. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    virker som "alle" har klagd til sas MC for å få poeng?
    trodde det var noen diamanter som klagde grunnet årsavgiften, men som sagt ser det ut som hele røkla har sendt mail.
    kan jeg spørre hva resten klager på? er selv gold og betaler normal avgift slik det alltid har vært. noe som har gått meg hus forbi her?
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det var en av oss som tok det første skrittet, og sutret fordi kortet ikke lenger ville være gratis.
    Vedkommende fikk beskjed om at det var SAS sin skyld, men også en bunke poeng som plaster på såret.
    Siden har hver og en av oss sutret litt, og fått kompensasjon i form av poeng.
    Tilsynelatende har MC en formel som avgjør hvor mye poeng du får. Denne antar vi at ser ut til å være en kombinasjon av nåværende status, forbruk på kortet og kanskje andre ting vi ikke vet om.
    Hvis du ikke har sutret enda, hiv deg rundt. Det værste du kan få er en tupp i ræva. :)
     
    Maggie liker dette
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,232
    Likes mottatt:
    22,432
    Bonuspoeng:
    183
    Eg la fram saka sett frå min ståstad; at statuspoenga har null verdi for meg og at eg ikkje vil få nytte av FP før tidligast 2022, og at eg dermed vurderte å seie opp kortet, sidan ShellMC gir nesten like god opptening og er gratis. DNB sit også er billigare. Eg ba i utgangspunktet om lågare årsavgift, men takka til slutt ja til 3k poeng. Dyre poeng.

    Eg har hatt kortet i to år no, og endå ikkje fått nytta FP. Hadde booka 3 personar i biz til EWR i sommar, men det vart naturlig nok ikkje noko av. So for SAS/SEB har eg vore ein svært lønsam kunde, til tross for dei 3k ekstrapoenga.
     
  12. jarnt

    jarnt Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk 2500 poeng.
    Kortet brukes hovedsaklig til å betale et par abb (Netflix, Spotify) og noe Vipps-handling i butikk. Men lite omsetning generelt.
    I melding til meg skrev de blant annet dette:
    Det som ofte er avgjørende faktorer er hvor lenge du har hatt kortet, og hvordan bruken av kortet skiller seg ut sammenlignet med tiden før Covid-19. Det er selvfølgelig flere faktorer også, men disse veier størst i vår vurdering.
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk 5000, har 5’ i kredittgrense og bruker kortet en gang i måneden. Er dog EBD så nettop fått økt årsavgift. Ba om kompensasjon for at kortet har hatt liten verdi siste og neste halvår.
     
  14. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Tydligen litt olika bedømningar...

    Har litt sporadisk bruk av kortet, ca 500-2000NOK pr måned. Når dette med komp. dykket opp så var jag i dialog om manglende statuspoeng osv. så nevnte som de øvrige att kortet har litt verdi bla bla bla… fikk 10k og statuspoenga kom med faktura.
    skulle jag fått 3k, 5k, 8k å hade jag varit nøjd der og.

    er EB Gull og skjemmes :oops:
     
    Jonkebassen liker dette
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt kortet siden det kom, forbruk på rundt 50' i måneden (frua har tvillingkort) er EBD.
     
  16. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Wait, what? Dere får 10 statuspoeng? Da skal jeg i tilfelle klage jeg og...
     
  17. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    les setningen en gang til;

    fikk 10k poeng, og (de månedlige)1000 statuspoenga kom samtidig som fakturaen(slik de stort sett alltid gjør):)
     
    RoadKing liker dette
  18. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje jag er litt før svorsk i språket... men det ble utdelt 10k kompensasjon sammen med de vanlige 1k status-poenga og poenga fra forbruk.


    Men før all del klage i vei! Så kanskje de blir trøtte på oss og stopper all kompensasjon.
    Så som det blitt stop med mange andre hacks og glitches :eek:
     
  19. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk 5k poeng. Greit nok det.
     
  20. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Ble 5k poeng her også. Er kun EBS, så må vel si seg fornøyd.
     

Del denne siden