SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Trasig at man skal være nødt til å gjøre seg ´liten´ og sende mail for å sutre. Det byr meg i mot. De burde heller komme opp med ekstra insentiver som gjøre det attraktivt for alle å fortsette.

Trent600, marekz and Oppirumpadi like this.
  2. PerFly

PerFly Nytt Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Ble tildelt 10k poeng. EBG, og er hovedkortet vi bruker, så det har ganske stor omsetning hver mnd.

3. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    919
    Bonuspoeng:
    113
    Beskjedne 2500 poeng fra Tilda. Klage (med henvisning til at andre fått mer) eller smile og være fornøyd?

4. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg prøvde klage på mine 2000 men fikk bare beskjed om at omsetning og lengden på kundeforholdet som avgjorde.

5. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    919
    Bonuspoeng:
    113
    Trur ikke æ orke å krangle da, mulig dem var litt mer gavmild før "alle" skulle ha...

6. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk akkurat 10k poeng. Er bare vanlig medlem. Sendte melding inne på sas eurobonus og skrev at kortet hadde lite verdi og jeg hørte andre hadde fått 10k

7. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    919
    Bonuspoeng:
    113
    Ka du har i omsetning og kor lenge du har hatt kortet?

8. Egle

Egle Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Selv fikk jeg 10k. Hatt kortet uavbrutt siden det kom ut, er SAS Gold og har en omsetning på rundt 500 i måneden.

9. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,787
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk også tilbud om 8000 poeng etter å ha klaget på 5000. Takket ja til det, gadd ikke å masse om de siste 2000. Så bare ta det :)

Scandipendler liker dette
  10. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,494
    Bonuspoeng:
    113
    Dette har nok vært diskutert utallige ganger tidligere, men siden det i dette tilfelle blir min første gang dette gjøres føler jeg for å spørre atter angang. Jeg skal gjøre et større kjøp hvor jeg ønsker å bruke SAS mc som betalingsmiddel. Vi snakker om en sum på nesten 7x kredittgrense, er det bare å betale inn ønsket sum på forhånd, eller vil jeg støte på et problem ved transaksjonen når den er såpass mye over grensen?

11. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    I min erfaring hjelper å kontakte SEB på forhånd, ellers kan de finne på å stoppe den uansett.

Magnus1001 liker dette
  12. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,168
    Bonuspoeng:
    113
    Kontakter du SEB får du avslag. Det fikk jeg forleden, og min søster for 1 mnd tid siden.
    Tror og mener det går om man bare gjør det, men vet ikke sikkert da jeg ikke testet.

Magnus1001 liker dette
  13. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,402
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon sjans for at du kan få auka kredittgrensa slik at du er innanfor? Viss ikkje ville eg gitt meg på det. Det har vore fleire som har rapportert om vanskar når dei har prøvd å gjere det på kampanjedagar. Kan du evt dele betalinga på fleire EB-genererande kort?

Magnus1001 liker dette
  14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    17,049
    Bonuspoeng:
    183
    Selv om kredittgrensen økes, kan det hende betalingsgrensen pr dag er noe annet. I starten hadde jeg 100k i kreditt, men kunne max bruke det for 90k pr dag.

15. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,494
    Bonuspoeng:
    113
    Mange meninger om beste løsning her ser jeg.
    Trur jeg ender opp med en kombinasjon av å øke kredittgrensen og forhøre meg om maks forbruk pr dag, for deretter å dra det jeg kan på kreditt for så å ta resten på bankoverføring.
    Det å føre over 300k 2 dager før betaling kan vell i verste fall "låse" pengene på SAS MC den dagen de skal bukes og jeg ender opp med å ikke få betalt :rolleyes:

Last edited: 20. aug 2020
    Xflipper liker dette
  16. SemiFrequent

SemiFrequent TrumfGull

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Bruksgrensen er 2.5 x kredittgrense pr 30 dager.

17. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,603
    Bonuspoeng:
    113
    Flere enn meg som opplever forsinkelse i «kreditering» av innbetalt faktura?

Normalt bruker innbetaling å registreres ca. 16:00 samme dag som jeg betaler faktura, men ikke denne gang...

18. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,813
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her

19. Ringperm

Ringperm Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, de siste 2-3 gangene har det tatt 2-3 dager før jeg ser innbetalingen i appen..

20. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,494
    Bonuspoeng:
    113
    Svarer meg selv siden hele planen gikk i vasken da selger ikke ville godta full betaling via Mastercard.
    Fikk tilslutt kranglet meg til en liten sum, men ikke større enn at jeg bare kunne heve kredittgrensen for å ha dekning. Litt kjipt å gå glipp av 40k+ EBP men det får gå.

Del denne siden