SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke erfaring selv. Men mener jeg har lest her inne at flere har fått poeng i komp som ikke har telt med i MC premium.
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har vært litt borte fra denne tråden den siste perioden så beklager hvis det har blitt besvart.

    FP nivå beregnes fra opptjente EB-poeng siste 12 mnd. Nå som det flys mindre er det også mindre muligheter for å opptjene poeng..
    Har SEB sagt noe om de kommer til å utvide FP-perioden pga. dette?
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke sett noe, i alle fall.
     
  4. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Mine har ikke talt i hvert fald.+ fikk det bekreftet av både SAS IT og av MC, da jeg kontaktet dem.
     
    themichael liker dette
  5. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Er det ikke fast slaget at merparten her inne får sine EB fra alt annet en reiser ? :D (Mig inkludert)

    Det ser ut som mine poeng jag fikk som takk før ingenting (fra MC) er med i potten, samt EB som kommer i retur fra kansellerte bookinger. Etter dagens kansellerte reise så er ny dato før FP 31.10.2021 !
     
  6. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Om man kansellerer selv teller de ikke, så det er jo litt interessant om de teller om flighten blir kansellert av SAS.
     
  7. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Må si SEB skuffer. Kjøpte vinterdekk i kampanjehelgen, transaksjonen forsvant etter en ukes tid da verksteder ikke har trukket beløpet enda. De sier dog at beløpet er reservert. SEB bekrefter at de kan se at kjøpet er gjort og til hvilken dato, men vil ikke gi doble poeng på det. Jeg forstår at de ikke kan gjøre det før kjøpet er bokført, men de viser null forståelse og sier bare at dette får jeg ikke doble poeng på.

    Håper Amex premium ligger i postkassa imorgen....
     
  8. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Det er andra CT bookingen sen Covid som gjør att jag får flyttet fram FP statusen. Jag selv som kansellert begge bookinger etter alle solemerker og tillatelser fra Tallin.
     
  9. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    995
    Likes mottatt:
    8,986
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg kjøpte noen svinedyre stoler under kampanjen. Kjøpet dukket opp i appen, men så forsvant det. Kanskje fordi stolene har lang leveringstid? Nå må jeg også passe på å holde meg langt under limit de neste månedene når kjøpet plutselig dukker opp. Jeg forventer også Amex premium i postkassen denne uken.
     
  10. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113

    Det er ganske vanlig at en reservasjon "detter ut" før varen sendes og transaksjonen bokføres. Det vil uansett gå frem hvilken dato kjøpet faktisk ble gjort.
    DNB klarer dette helt fint i forbindelse med sine Supertilbud. Rart at det skal være så vanskelig hos SEB.
     
    Maggie liker dette
  11. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått doble poeng «etterregistrert» av SEB tidligere av samme grunn (men riktignok sommerdekk :p).
    Mine avbestilte FP-turer har ikke gitt utslag på FP-skalaen, men inntil videre klarer jeg meg uansett.
     
    dahlmath liker dette
  12. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke FP reiser jag kansellert uten en CT reise ( om det har noen betydning)
     
  13. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Har fortsatt problemer med det her, og det begynner å bli sånn passe irriterende. Noen som har en løsning?
     
  14. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Fortsatt sånn her... :confused:
     
  15. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    jo.. i appen ved siden av kortet helt opperst, trykk på SAS EuroBonus Mastercard og så kan du velge ALLE eller et av de kortene
     
  16. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Uansett hva man velger endrer det ingen ting. Alle transaksjoner vises uavhengig av hvilket kort man velger. Nytter heller ikke med å reinstallere appen.
     
  17. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,537
    Bonuspoeng:
    93
    Snodig. Funkar fint å velge enten mitt eller kona sitt kort (eller begge) hos meg. Transaksjonane blir fint filtrert utifra valget som er gjort.
     
  18. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    En bekjent av meg hadde ikke fått med seg prisøkningen på SEBs Mastercard - og som diamantmedlem skvatt han når han plutselig fikk 1500 kroner i årsgebyr. Han sier han skrev en vennlig mail, takket for god service det siste året hvor de var hjelpsomme med trege tilbakebetalinger fra leverandører. Han ga også uttrykk for at det var rart at SEB økte prisene nå som man i prinsippet ikke hadde anledning til å fly like mye og med dertil mindre bruk for kortet. Han fikk 10.000 ekstrapoeng som "goodwill" og ble veldig overrasket over dette. Fint gjort av SEB uansett synes nå jeg.
     
    Xflipper liker dette
  19. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    «Alle» her inne har fått denne kompensasjonen. :)
     
    tobeornot999, Tone398 and Xflipper like this.
  20. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk svar fra kundeservice om at det kommer oppdatering i løpet av dagen som skal fikse det problemet. Sjekk updates i App Store senere i dag.
    EDIT (dagen etterpå): Her har det ikke kommet noe oppdatering enda :(
     
    Last edited: 21. okt 2020
    Xaantiam liker dette

Del denne siden