SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. sveinz

    sveinz Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Fått melding fra SEB kort konsernet, andre som har fått, kva svarer ein til slikt, bruken er jo Revolut, Curve og Killbill og diverse betalingar med Vipps på NCC...:

    På grunn av «kjenn-din-kunde» policy, må vi som bank kjenne våre kunder og forstå hva våre produkter brukes til. Den seneste tiden kan vi se at forbruket på kortet har endret seg å av denne grunn ønsker vi svar på følgende spørsmål.

    Vi ser pengeoverføringer igjennom:

    MINVOICE på kr. 18 000 mellom mars og juni
    REVOLUT på kr. 87 000 mellom mai og oktober
    VIPPS på kr. 42 000 mellom august og oktober

    Kan du forklare disse overføringene?

    SEB Kort ber deg vennligst redegjøre for ovennevnte.

    På bakgrunn av dette, vil alle dine kort i SEB Kort konsernet være sperret for bruk frem til vi mottar svar og eventuelle dokumentasjoner.

    Vennligst svar på denne eposten innen 5 dager.
     
  2. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,384
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel bare å forklare det som det er.
     
    kaiarne liker dette
  3. sveinz

    sveinz Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Dei godtar at korta blir brukt til fakturabetalingar?
     
  4. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,384
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke de godtar det men tror heller ikke du klarer å lure dem ved å si at det er noe annet. Om de ikke godtar det må man slutte med det.
     
    Last edited: 27. okt 2020
  5. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,228
    Bonuspoeng:
    93
    Nei de godtar ikke dette.
    Har nettopp vært gjennom dette og hatt kommunikasjon med SEB siden jeg jobber for Bill Kill.
    Betaling med kredittkort i Bill Kill, Payr, Revolut er ikke godtatt av SEB. Ikke fordi du gjør noe ulovlig, men fordi SEB ikke har kontroll over hva pengene går til.

    Send dokumentasjon på det SEB ber om, så får du åpnet kortet igjen.

    Vipps er godtatt under "normale" forhold. Dvs. vippsing for varer eller litt vippsing til venner. Om man vippser frem og tilbake for å utnytte poengopptjeningen er det ikke godtatt.
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,138
    Likes mottatt:
    7,880
    Bonuspoeng:
    183
    Så da gjelder dette NCC MC også?
     
  7. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,384
    Bonuspoeng:
    113
    Så dermed er Bill Kill historie?
     
  8. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,072
    Likes mottatt:
    3,265
    Bonuspoeng:
    113
    Det er det dummeste jeg har hørt på lang tid. Så lenge de får pengene sine igjen burde de ikke hatt rett til å vite hva han bruker kortet sitt på. Er det ikke noe narko/hvit vasking eller utnyttning av kortet bare for poengene det er snakk om så burde SEB ikke ha noe de skulle ha sagt i dette tilfellet. At de skal ha kontroll over kort bruket ditt betyr overvåking indirekte.
     
    themichael liker dette
  9. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Var gjennom samme greia med SEB nettopp. Gjaldt Revolut, BillKill og Vipps. Fikk kortene åpnet igjen relativt kjapt men de ble sperret for bruken.
    Ikke krise ettersom det bare var NCC MC som ga poengopptjening på dette.
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,212
    Likes mottatt:
    17,271
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo akkurat det de ikke vet, så derfor liker de ikke sånt bruk av kortet.

    Ja, står nok i vilkårene.
     
    ejoa and vegardg like this.
  11. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er det da tenker du?
     
  12. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Javel. Så de er begynt å bry seg her også? Da ryker både NCC MC og KillBill ser jeg. Synd det da, for dem.
     
  13. trippelbonus

    trippelbonus Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Fikk avluttet kort og 3 års karantenetid for bruk av Vipps, Revolut og Payr :rolleyes:
     
  14. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,384
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske svak forretningsmodell hvis hele selskapet (KillBill) er tuftet på at et kredittkort ikke har tettet et smutthull.
     
  15. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,845
    Likes mottatt:
    7,970
    Bonuspoeng:
    183
    At KillBill i det hele tatt tillater betaling med kredittkort syns jeg er underlig da i følge nettsidene skal hjelpe unge voksne å få kontroll på økonomien. Da er vel ikke akkurat det å betale regninger med kredittkort noe som burde vært tillatt innad i appen.. Tror ikke man skal lære unge å betale regninger med kreditt.
     
    Ddan, epletyv, themichael and 3 others like this.
  16. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk denne jeg også. Skrev en generell mail som forklarte forbruket og kortet ble gjenåpnet ca en uke senere.
     
  17. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,228
    Bonuspoeng:
    93
    Bill Kill er nok langt fra historie bare fordi SEB ikke tillater kredittkortbetaling. De som betaler faktura med NCC MC er et lite antall av brukerne våre.

    Bill Kill bruker betalingsløsningen til Payex og tillater bruk av alle kort støttet av dem. Det er ikke oppfordret eller anbefalt å betale med kredittkort, og de fleste gjør heller ikke det. Brukerne som betaler med kredittkort er sånne som oss på forumet her.

    Vi skal legge verktøyene til rette for at unge voksne kan få bedre kontroll over økonomien sin. Samtidig skal vi unngå å begrense mulighetene til de som allerede har kontroll og ønsker å bruke kredittkort.
     
  18. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,845
    Likes mottatt:
    7,970
    Bonuspoeng:
    183
    Ved å lese på Billkill.no fremstår selskapet som noe helt annet enn hva feks Payr gjorde/gjør. Dere retter dere mot unge personer for å drive med opplæring om økonomi og sørge for at man har kontroll på sine betalingsforpliktelser. Å betale regning med kreditt er jo feks ikke bra :) Jeg håper ikke insideflyer brukerne er de som bruker tjenesten deres mest og at det er vi som står for støtten dere får fra feks innovasjon Norge. Jeg liker ideen dere har, men syns at det å fremme bilkill til å skulle kunne betale regninger med kredittkort er feil. Første Google søk på Billkill så kommer insideflyer posten " BILL KILL - APP FOR Å BETALE EFAKTURA MED KREDITTKORT" frem.

    Dere kan fint bytte ut PayEx til annen betalingsleverandør som kun aksepterer BankAxept / debit kort vil jeg tro.
     
  19. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,228
    Bonuspoeng:
    93
    Støtten fra Innovasjon Norge kom før lansering og brukerne fra Insideflyer, og størsteparten av brukerne kommer utenfra.

    Helt enig at det er litt dumt at den insideflyer posten dukker opp blant toppresultatet i google-søk. Denne posten ble lagd før jeg ble ansatt i selskapet. Fjerner den nå
     
  20. bglio

    bglio Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Vil poeng man opptjener med AmX telle mot fly premium- saldo? Man tjener jo mer poeng med amex elite, men jeg har etter å ha tjent opp 2 ct gått over til å bruke sasmc i håp om å øke nivåene på flypremium, men så begynte jeg å lure på om jeg heller bare burde fortsette å bruke amx elite da det også teller poeng som går mot føy premium og det er mer per 100,- enn sasmc?
     

Del denne siden