SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg overførte penger til kortet og alle transaksjonene står med poeng i nettbanken hvertfall. Skal innrømme at jeg ikke har finregnet på de, men jeg antar det er riktig.

2. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er egentlig veldig bra. 30 poeng per 100-lapp i Norge i august og akseptraten til MasterCard er jo gull. Skal møblere en leilighet i august, så tror jeg skal klare å hanke inn greit med poeng på alt av interiør gitt.

3. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,338
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Var en kjapp hoderegningsfeil her. Men om det gjelder alle kort er det et annet spørsmål.

4. petterel

petterel EBD og QPP

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Da var Premiumkortet i hende og DJI Mavic Pro hentet og betalt! :cool:

BendikHa and Sebastian like this.
  5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,003
    Bonuspoeng:
    293
    Har hatt MCEurobonuskort intill for 3 mnd da jeg kanselerte kortet og gikk over til ShellMC. Har søkt i helgen og fikk akkurat SMS og mld på #minn side# som vist under.
    Det bekrefter faktisk SEB bank at jeg skal få velkomstbonusen :D Selv om jeg har hatt kort for bare 3 mnd siden.

Spørsmål 2 gjalt nettsider og utregningen av EB poeng. Det betyr at hvis jeg booker hotell etter pålogging av Viatrumf så får jeg både opp til 9% tilbake via feks Expedia sine sider + 40 poeng per 100kr brukt på kortet? Begynner ikke det å bli veldig bra?

Spørsmål 3 gjaldt nivåplassering, der de bekrefter at det gjelder siste 12 mnd inntjening, noe folk jo har bekreftet her inne i og med at det har vært mulig å oppgradere for de som har fått kortet i hende allerede.

Svar fra SEB kundeservice:

1. Søk nå og du får 10000 Ekstrapoeng i velkomstgave når du foretar ett kjøp innen 30 dager (ikke kontantuttak) samt doble poeng på alle kjøp i juni, juli og august.

2. Ja, det gäller även på nettsidor.

3. Det gäller för de sista 12 månaderna tillbaka i tid. Har du 200 000 hamnar du rätt på nivå 4.

Med vennlig hilsen/Best regards

Kundeservice

SAS Eurobonus Mastercard

Upsaker, Edin and holmen like this.
  6. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har nå muligheten til å bestille C med Fly premium-rabatt, men rabatten aktiveres ikke når jeg kombinerer C med Plus. Med den dårlige tilgjengeligheten på C for poeng i bakhodet håper jeg dette er en glitch og ikke et krav…

7. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Forundrer meg ikke om det er et krav, og er redd at tilgjengelig ikke blir veldig mye bedre en de er i dag.

thecoldfish liker dette
  8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,705
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge du handler på expedia.no handler du i norske kroner som gir 15/30 poeng.

9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,003
    Bonuspoeng:
    293
    Edit: Min feil, måtte titte på viateumfsiden og ser det er expedia.no og ikke hele systemet som gir viatrumf. Da ble med med en gang mer komplisert.

Expedia operere jo med mange nasjonale nettsider. Og har forskjellige priser/ tilgang på samme hotell i på de forskjellige sidene , så det bør være verdt det å sjekke ved hotellbestillinger mm. Sånn J forstår det vil en booking som betales i utenlands valuta utløse høyere poeng inntjening. Så det er vel verdt det å sjekke i forhold til pris osv.

Last edited: 08. juni 2017
    Upsaker liker dette
  10. avi8or

avi8or EBD, Avis Presidents club

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen som har fått opp en side med hvilken kategori man tilhører? Evt hvor mye man har opptjent siste 12 mnd, eller må en regne selv?

11. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    I mange tilfeller kan du jo velge å betale til hotellet og ikke via Expedia. Det innebærer selvfølgelig at du må ha en refunderer pris.

12. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    På SAS-appen får du opp antall poeng siste kronologiske år. Jeg kjørte prøv/feil metoden ved å lage en bonus dummybooking til NRT i C og fikk opp rabattert pris = kategori 4. :)

13. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Premium lå i postkassen i går kveld! Så da gir vel dagens frokostkjøp 10000EB da :D

Upsaker, Xflipper and grisefod like this.
  14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har spurt både SEB og SAS, men ingen kan gi meg et svar...

avi8or liker dette
  15. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner ikke at de tør lansere et produkt som baserer seg på informasjon de selv ikke klarer å oppdrive...

16. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    I brosjyren som fulgte med kortet så sto det ihvertfall at alle poeng, uansett hvor de kom fra telte på fly premium, så da må man vel bare regne seg frem intill videre da:(

17. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Var meget knotete å få til, men fant til slutt ut at jeg hadde kategori 4 jeg også :)

18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Enig..
    Kan jo være de tar utgangspunkt i siste 12 mnd på sas sine sider, men der er jo alt slått sammen i en stor bunke på flygninger, i så tilfelle er jeg i alle fall safe..

Men min kampanjekode er borte så det er jo ikke noe jeg får brukt uansett..

19. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,659
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gjorde en dummybooking, og får da opp kampanjen kun i Europa.. Tester jeg med interkontinentale ruter, blir den borte. :/
    Forøvrig står det samlet godt over 200k poeng siste 12 måneder under flygninger..
    Det oppdateres vel hvert månedsskifte, så får vel føre over litt mer fra Trumf innen den tid.. ;)

20. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man må bruke kortet minimum en gang i måneden for å få grunnpoeng. Vil det da fungere å legge inn kortet på f. eks HBO som blir trukket automatisk også vil man få grunnpoengene?

Del denne siden