SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,658
    Bonuspoeng:
    113
    I tillegg må en faktisk åpne e-postene en får fra SAS med markedsinformasjon. Det holder ikke å få de og slette de ulest.

2. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    368
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,
    er det noen som har testet om tjenester slik e-Toro ikke gir grunnlag for poengopptjening med SAS Mastercard?
    Jeg pleier å investere der av og til, og jeg funderer på om det er lurt å gjør det i dag med dobbeltpoeng eller ei :)

3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,603
    Bonuspoeng:
    293
    Eh? Så SAS kan se om du har åpnet e-posten?

Håper du ikke tillater det.

indahla and holmen like this.
  4. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,658
    Bonuspoeng:
    113
    Det klarer de å gjøre uten at du eller jeg gjøre noe. Det finnes programvare som brukes til å sende ut markedsføringsepost og som tracker om e-posten blir lest, og sporer hvem som følger hvilke lenker fra e-posten. Bare å google så finner du mange slike løsninger. Jeg vet personlig ikke positivt at SAS bruker en slik løsning, men jeg har sett andre steder at noen har referert til at noen i SAS skal ha sagt at en må åpne e-posten og igjen grunn til å tvile på det. Ser heller ikke noe problem om SAS vet at jeg leser markedsføringen jeg har de tillatelse til å sende meg..

5. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,603
    Bonuspoeng:
    293
    Det finnes løsninger for å hindre at avsendere kan tracke om åpner e-posten. Det er bare å google. Dessuten kan du bruke en e-postklient som tenker personvern og tar vare på deg.

Mange har ingen problem med at de som sender deg e-post «overvåker» deg, mens andre er kritisk til at storebror ser deg. (Og da særlig at de ikke informerer om det; joda, det kan stå på side 45 på det du klikker ok til)

indahla liker dette
  6. PaalAndre1977

PaalAndre1977 Medlem

Likes mottatt:
    851
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk bestilt et kjøkken + hvitevarer !

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,443
    Bonuspoeng:
    293
    Denne helga bør innbringe poeng. Har handlet verktøy for nesten 20 laken (ok, jeg vet at i denne forsamlingen er det peanuts, men lell da dere...)
    Dessuten har jeg bestilt billetter for hele storfamilien, 23 stykk på kryss og tvers av Norge. For en jobb...
    Rett nok er det EB poeng som har rydd ut i stor skala, nærmere 70k poeng. Men noe har det da blitt i avgifter og. Så jeg er rimelig fornøyd.
    Det som er så herlig med MC appen, er at det meldes for hver belastning, så det er ikke noe spørsmål om kjøpet er belastet i perioden for ekstra poeng :)

Last edited: 13. febr 2021
    EndreD, petrate, holmen and 1 other person like this.
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,443
    Bonuspoeng:
    293
    Morsom sak forøvrig, etter at jeg hadde booket billett 12, så begynte SAS MC å kreve sms signering på belastningene, de var for kjøp på Scandinavian AI... Tenkte først AI stod for Aner Ingenting, men det er vel et ønske om at de skal ha Artificial Intelligence. Men den var ikke bedre enn at SAS IT sleit når jeg passerte bestilling nummer 20, da måtte jeg reloade side og det ene med det andre. Alt bare stoppet opp.

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,443
    Bonuspoeng:
    293
    Men... Kudos til SAS, det var voldsomt med tilgjengelighet, vi fikk alt, absolutt ALT vi ønsket til bonuspoeng. :)

holmen, Xflipper and Maggie like this.
  10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,443
    Bonuspoeng:
    293
    Farlig å ligge å slange seg i senga på morgenen. Jammen ble det ikke en kaffetrakter og på doble poeng. :)

oddA, ChrisTW, Xflipper and 1 other person like this.
  11. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,036
    Bonuspoeng:
    183
    chrt, Earl, funkenstein and 14 others like this.
  12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,821
    Bonuspoeng:
    183
    Noe må de vel gjøre for at kortene skal være attraktive, men på den annen side blir det flere om de svært få biz-setene.

Maggie liker dette
  13. Leon

Leon Raccoon City Officer

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    jgroneng liker dette
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    68,365
    Bonuspoeng:
    293
    chrt, MoonLander, Earl and 8 others like this.
  15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,999
    Bonuspoeng:
    293
    Dette!

4CB96ED6-B5CD-4DA6-9030-2C374AF1A7FF.jpeg

Sunnfjordingen, Leon and holmen like this.
  16. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,732
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmm, nå angrer jeg på at jeg stoppet automatisk overføring fra Trumf... Choice har jo forlenget ett år allikevel, og da trenger jeg ikke å overføre dit.

Må kanskje bite i det sure eplet og overføre for 10p/kr og starte automatisk overføring igjen, for å forsøke å komme opp på 100.000 EB-poeng siste 12 måneder. Eller var det noe med at det finnes et triks for å få 15 p/kr også for gjeldende Trumf-saldo?

17. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    17,365
    Bonuspoeng:
    183
    Kjenner jeg ble litt skuffet over dette. Litt for mange som får mulighet til å kjøpe business nå. Men heldigvis har de ikke altfor mange poeng...

18. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,335
    Bonuspoeng:
    293
  19. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,188
    Bonuspoeng:
    183
    petrate, chrt, Calling and 3 others like this.
  20. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,040
    Bonuspoeng:
    93
    Unødvendig!

Skjermbilde 2021-02-19 kl. 06.11.26.png

...men egentlig tror jeg ikke dette er verdens undergang, og jeg tviler igrunn på at vi merker så veldig mye til at flere kan oppnå høyeste nivå.

Del denne siden