SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,147
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager mitt tidligere svar, det er jo selvfølgelig ikke riktig som @Chrisljo påpeker. Leste ikke innlegget nøye nok og tenkte «vanlige» kjøp inni hodet mitt… :confused::confused::confused:

Teknolai liker dette
  2. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Har både Premium og ikke-Premium samme kontonr man betaler inn til? Fikk akkurat Premium, men har ennå ikke mottatt første faktura her, men ser ut som saldoene på kortene er slått sammen.

3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,147
    Bonuspoeng:
    183
    Det er samme kontonr på alle kortene, til og med NCC har samme. KID er ulik, da

4. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Står sikkert i tråden et sted men orker ikke lete:). Kan jeg betale inn på kortet noen dager før dobbelt poeng kampanjen så saldo er tilnærmet null?

5. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,595
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men det hjelper ikke at saldo er null.

I følge nye rutiner som de mener anti-hvitvaskings-regelverket pålegger dem, så er kjøpsgrense/30 dager = kredittgrense.

Jeg prøvde flere ganger i vårens oppussingseventyr å komme rundt dette på det ene eller andre viset, men selv om saldo var langt fra kredittgrensen ble kortet mitt stadig avvist, og forklaringen fra kundeservice var en lang versjon av min første setning.

K

tobeornot999 and Staralliance like this.
  6. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,149
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skjønner at folk her inne ikke nødvendigvis jobber i Trygg forsikring eller kan gi juridisk rådgivning, men kanskjen noen likevel har erfaring hvordan vilkårene for reiseforsikring må tolkes :rolleyes:?

Angående gyldigheten av reiseforsikringen så skriver dem jo to ting:

Det står: "Minst 50 % av reisens totale transportkostnader for alle sikrede må være kjøpt med ett av de betalingsmidler som er angitt..."

Samtidig står det også: "Ved bruk av egen bil på reise må minst 50 % av reiseutgiftene (drivstoff, ferge, overnatting etc.) være betalt med ett av de
    betalingsmidler som er angitt..."

Jeg tolker jo dette slik at dersom man reiser (hovedsakelig) med fly, så holder det at (transport)-billetter man har kjøper er betalt med kortet. Men, dersom jeg nå tar egen bil til flyplass, holder det da likevel at 50% av billettene er betalt med kortet, eller tror dere det kreves plutselig at også 50% av alle reisekostnader er betalt med kort?

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    183
    Stikkordene er vel "totale transportkostnader".

Inkl bil-bruken/ferge osv som de lister opp. At de vanskelig kan vite hvordan du valgte å komme deg til flyplassen, er jo en annen sak...

themichael liker dette
  8. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,149
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Jeg regner heller ikke med at det er et problem når det snakkes om 500 kroner for forsinket bagasje :D. Men dersom det dukker opp en sykehusregning på 100 000$ fra et USA opphold, da tror jeg at dem kanskje vil etterforske litt nærmere...og det er sistnevnte som jeg gjerne ønsker å være beskyttet imot :eek:.

tobeornot999 liker dette
  9. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    916
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan regner SAS MC årsgebyret? Fra man har inngått avtale eller kalenderår? Jeg kastet meg på tilbudet om årsgebyr på 173 kr og 5000 poeng.

Attached Files:

10. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Gebyret belastes en gang i året, samme måned hvert år

furlong liker dette
  11. Joraun

Joraun Nytt Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Noen som vet akuratt når doble poeng- kampanjen begynner? Er det fra midnatt i kveld?

12. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,910
    Bonuspoeng:
    113
    Ja midnatt i kveld men det har tidligere vært rapportert om noe tidssoneproblematikk slik at transaksjoner rett over midnatt ikke har blitt godskrevet doble poeng.

Joraun and petrate like this.
  13. Joraun

Joraun Nytt Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Okei takk, det jeg er bekymret for, tenkte å bestille noen flybiletter i kveld, men mulig jeg venter til i morgen for å være sikker.

14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Stress at black Friday har åpnet så tidlig i år..
    Jeg måtte gi tapt og handle allerede i går da alternativ 1 var slutt på lager og alternativ 2 hadde 1 stk igjen..

Neste år håper jeg på doble poeng hele uka :cool:

holmen liker dette
  15. juavid

juavid Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    dobbeltpoengkampanjen er fra 24. november inkludert?

16. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,910
    Bonuspoeng:
    113
    Ja

juavid liker dette
  17. pinpoint

pinpoint Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Noen flere som ikke får til å kjøpe KIWI gavekort med SAS MC? Får bare feilmelding rett etter godkjenning av betalingen

18. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,507
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mener å huske at kjøp av Norgesgruppens gavekort på nett klassifiseres som pengeoverføring, slik som Vipps og lignende.
    Der er grensen på 4000 kr pr 96 timer.
    Du får uansett ikke poeng på kjøpet og kan være glad for at grensen stopper deg.
    Om du kjøper gavekortet i butikk skal det fungere.

Dittgavekort er et godt alternativ. Disse gir poeng som normalt kjøp (i hvertfall i 2021).

19. pinpoint

pinpoint Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Såpass. Ok så slik jeg forstår det får man poeng når man kjøper gaverkortet i butikk? (og får man trumf bonus ved kjøp av gavekort i butikk også?) dvs smør på flesk? :p

20. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om kjøp av gavekort hos online hos XXL gir bonuspoeng?? :eek::eek::eek:

Del denne siden