SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,693
    Bonuspoeng:
    293
    Premium-oppgradering får du faktisk uansett, for opptjeningskravet for den den er knyttet til all opptjening av eurobonuspoeng fra alle kilder inkl Trumf, flyvninger, Amex og Mastercard. Den nye måten å tjene opp statuspoeng på blir derimot kun knyttet til poengopptjening på SAS MC.

ina liker dette
  2. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Da står valget mellom statuspoeng på SAS MC eller CT, tror jeg går for CT da. Det var oppklarende svar, takk.

3. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,385
    Bonuspoeng:
    113
    Kunne man bruke sas mc på billkill nå? Isåfall så er det eneste måten jeg kan få ut nok statuspoeng. Og selv da sliter jeg litt med at jeg satt ned kredittgrensen tidligere i år :-o

Nei, det ser ut til at det blir adios for vår del. Fly premium øverste nivå har heller ikke store verdien når det er så vanskelig å få tak i biz-seter med SAS. Plus for Go, kanskje. Lettere å finne plus-billetter til Miami, det skal sies.

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,693
    Bonuspoeng:
    293
    Nei dessverre

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har 100k på begge de kortene. Og tror ikke de tildeler mer til noen?

Litt ala Bank Norwegian, som jeg vet mer sikkert at aldri gir mer enn 100k i kreditt på kortet til èn person.

6. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    811
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor mye opp- og nedgraderinger, oppsigelser, nybestillinger og hopp & sprett & tjo & hei kan man egentlig gjøre før Amex går lei og ikke gidder gi deg flere kort?

Noen som har opplevd det, eller eventuelt fått sure kommentarer fra kundeservice?

Kan ovenstående i realiteten gjøres hvert eneste år?

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    183
    Ja.

Men det kan jo tenkes at de blir lei en gang. Har ikke skjedd noen som har rapportert på IF så langt ;)

8. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,060
    Bonuspoeng:
    113
    Ah, skal det strammes litt inn på statuspoeng så er det ikke sikkert at det er så dumt. Men devaluering liker jo ingen, så skulle likt å sett at det var forsøkt å kompensert på et vis.

Får ta en runde i kortstokken, men Point Earner er dødt hvertfall.

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,919
    Bonuspoeng:
    293
    Opp- og nedgraderinger gjøres på nett, så bare datasystemet som blir lei ;)

Jeanette liker dette
  10. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,929
    Bonuspoeng:
    293
    De gir 250k i hvertfall.

tstone and tobeornot999 like this.
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    183
    Hey hey! Enorme muligheter for status points, da ;)

Særlig i februar-april neste år!

12. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,163
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, bare å makse kredittgrensen din, men vær nøye med at det du belaster gir poeng

13. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,910
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir spennende å se om de fortsetter med doble poeng kampanjer etter 1 feb når ny modell trer i kraft.

Noe helt annet:
    Etter mine beregninger skal det komme en kampanjemail fra SAS MC ca kl 11 i dag med informasjon om neste doblepoeng helg 25-27 nov.

jgroneng and jonss like this.
  14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,693
    Bonuspoeng:
    293
    Siden en av punktene under "Kortet gir fortsatt tilgang til:" i mailen som ble sendt ut er "• Poengkampanjer flere ganger i året" så er vel det sannsynlig

Storbaba, OyvindN and Nuvolari like this.
  15. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,637
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm...

Ikke godt å si hva man skal gjøre. Ser at jeg så langt i år har tjent inn 44.000 poeng på SAS MC og PointEarner og dermed omtrent samme opptjening med nytt opplegg. Det blir nok ikke forbruket neste år, hvilket vil bety en reduksjon på 4-8.000 statuspoeng. Ikke noe stort problem, om det mot formodning skulle knipe med EBD får man en god unnskyldning til å ta med fruen på en bytur i Europa et sted...:D Hovedkortet kommer jeg nok til å beholde, men PE går føyken. Det er jo litt kjekt med Go-priser både innenlands, i Europa og (tilgjengelighet lik en snøballs sjanse på et innmari varmt sted) USA.

16. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,148
    Bonuspoeng:
    183
    PE ryker fort, og Curve overtar, tenker jeg.

Are liker dette
  17. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Har 250k på SAS MC Premium

tobeornot999 liker dette
  18. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Statuspoengene kan ikke brukes til flyturer sant? og det er vel påvirkningen her?
    jeg bruker bare kortene for å samle poeng så jeg får CT og poeng å bruke til å fly med. Så lenge jeg får disse 1-2 turene i året på poeng så er jeg happy.

Så for min del ser jeg ut til å være upåvirket og sparer fortsatt en del på å ha forbruket via kortene og reise "gratis" på C.

tobeornot999 liker dette
  19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer.

Men statuspoengene gir gull når man bikker over 45k av dem på 1 år, og da blir flyreisen litt mer behagelig også :)

mariusberg89 liker dette
  20. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,910
    Bonuspoeng:
    113
    Tidligere har SAS MC hatt doble poeng helg ifm black friday helgen som i år er 25-27 november. Da har de sendt ut mail 18 - 22 dager før. Basert på dette mønsteret kan det tyde på at det ikke blir doble poeng weekend 25-27 november ettersom det ikke er sendt ut noe mail.

stekus liker dette

Del denne siden