SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    5 år gammel tråd.

    Virker rart om de tagger ekstra-poeng som noen ganger FP-givende og noen ganger ikke FP-givende, og det skjer feks ikke for Amex kampanje poeng eller Sumo - som også er utenom de vanlige ekstra-poengene. Se linken min også, som omtaler vilkårene.

    Og en tilfeldig agent på kundeservice skal man alltid være skeptisk til. HUACA som begrep finnes av en grunn :)
     
    milehigh liker dette
  2. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Min erfaring har også vært (tidligere), at disse poengene ikke teller med for FP-nivå. Min hypotese er at det er en "bi-effekt" av at man vil unngå at poeng som returneres fra SAS pga avbestilling o.l. telles med.
     
  3. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    259
    Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk «kompensasjonspoeng» senest nå i høst. Disse telte dessverre ikke på mitt FP-nivå.
     
  4. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,792
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, men jeg har kontrollregnet med excel eksport og med fratrekk av statuspoeng og kjøp/refusjon av bonusbilletter så er differansen nøyaktig 3000 poeng som stemmer med at disse poengene fra claim ikke teller med.
     
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,943
    Likes mottatt:
    5,730
    Bonuspoeng:
    183
    I tråden refereres det til SEB, som har sjekket saken med sine kontakter i EuroBonus. Disse burde ha kontroll på regelverket. Mye kan selvsagt ha endret seg på 5 år, men erfaringene postet her tilsier at dette fortsatt er gjeldende.

    Teknisk antar jeg at SAS har laget unntak for poeng utbetalt via Salesforce, årsaken til dette kan vi bare spekulere i. Mulig de rett og slett ønsker å hindre en snarvei til høyt FP-nivå?
     
  6. trqen1

    trqen1 Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk oppgradert med poeng ved gate :) ble en fin flight!
     
    Sunnfjordingen and RoadKing like this.
  7. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    Gjemt helt nederst i tilbudsmail fra SAS i går; det vanker doble poeng på bestillinger gjort med SAS i perioden 3. - 15. januar 2023. Uanmeldt kampanje! :)

    upload_2023-1-4_14-34-17.png
     
    jonss, puckno, chrt and 4 others like this.
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,801
    Bonuspoeng:
    293

    Gratulerer. Helt til et biz sete regner jeg med? Fin opplevelse ikke sant?
     
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    21,150
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig kjekt, da ble det plutselig ~3500 poeng på de billettene jeg bestilte i dag :)
     
  10. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg finner ikke den infomailen om hvordan den nye opptjeningen fungerer på dette kortet. Noen som kan opplyse meg litt?
     
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,634
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Endring av årsgebyr og Statuspoeng
    Fra 1. februar vil det bli endringer på ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium. På grunn av høyere kostnader for drift av fordelsprogrammet har vi valgt å regulere årsprisen for å opprettholde fordelene i kortet. Samtidig endres beregningen av Statuspoengene på kortet.

    Fra og med 1. februar 2023 innføres følgende endringer:

    • Prisen din øker med 30 kr per måned. Det betyr at årsprisen stiger fra 1495 kr til 1855 kr. Samtidig endres prisen for PointEarner fra 95 kr til 295 kr per år. Du vil først merke endringen neste gang du blir belastet årsgebyr.

    • Statuspoengene beregnes som 25 % av månedens opptjente Ekstrapoeng på kortet. Hvis du tjener 4800 Ekstrapoeng i mai, får du 1200 Statuspoeng for denne måneden. Du kan derfor selv påvirke opptjening av Statuspoeng på kortet.
    Som en introduksjon vil du fra februar 2023 og ut april få 50 % av månedens opptjente Ekstrapoeng.
    Kortet gir deg fortsatt tilgang til:
    • Fly Premium
    • Statuspoeng når du bruker kortet
    • Opptil 25 poeng per 100 kr på alle kjøp
    • Poengkampanjer flere ganger i året
    • En god reise- og avbestillingsforsikring
    • Flere poeng når du leier bil hos Avis

    Hvis du ikke aksepterer endringen, kan du kostnadsfritt si opp kortet ved å sende en sikker melding i appen eller i Mitt kort på saseurobonusmastercard.no. Etter forhøyelse av årsgebyr vil effektiv rente være 31,31 %, kr 50 000 o/ 12 md. - Kostnad: kr 7298, totalt kr 57 298.

    Med vennlig hilsen
    SEB Kort i samarbeid med SAS EuroBonus
     
    jgroneng, Maggie and Gullars like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Vi må jo si at det er raust av SEB og SAS at vi kan si opp gratis...
     
    Earl, EndreD, Frode789 and 4 others like this.
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Er ganske heftig devaluering dette, men Fly Premium er en såpass bra fordel at jeg kommer til å beholde kortet.

    Jeg lurer imidlertid på om jeg dropper PointEarner, samtidig som jeg ikke klarer å komme på noe godt alternativ til fruen.

    Omsetning blir det nok uansett lite av. Kortet vil nok brukes en del i februar-april, men deretter bli byttet ut med Amex Elite + DNB MC.
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,943
    Likes mottatt:
    5,730
    Bonuspoeng:
    183
    DNB tilbyr tilleggskort til 250 kr per år: https://www.dnb.no/kort/priser#saga
     
    Gullars liker dette
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Det hadde jeg glemt ut. Da flytter jeg henne nok over på det :)

    Amex har vel gratis ekstrakort når jeg tenker meg om, så da får hun Amex og DNB ekstrakort :)
     
  16. Chr1st1an

    Chr1st1an Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Vil det ikke være en ide å legge inn SAS MC på apple pay på fruen sin telefon, så man slipper point earner kortet?
    De aller fleste bankterminaler i dag aksepterer jo apple pay om du har mastercard koblet opp.
     
  17. Chr1st1an

    Chr1st1an Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Det er altså ekstrapoeng som KUN brukes mot status vi får ekstra av mellom februar og april?
    Ingen ekstra bonuspoeng?
    Så for oss som driter i statusen så spiller det ingen rolle?
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,635
    Likes mottatt:
    6,630
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer
     
    Frode789 and Chr1st1an like this.
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,147
    Likes mottatt:
    7,885
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ihvertfall gjort det med Curve. Funker alle tiders det
     
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,635
    Likes mottatt:
    6,630
    Bonuspoeng:
    183
    Hysj hysj. Tror det er mot Curve sine bruksvilkår å legge inn kort som står i et annet navn enn ditt eget ;)

    Såvidt jeg vet er det helt innafor å legge til andre personers kort i Apple Pay
     

Del denne siden