SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,914
    Bonuspoeng:
    183
    Skjerpings påbegynt!

    jeg tenkte en stund at det var slik som med FB MC, at du ikke får poeng før faktura er betalt. Heldigvis har vi forumet som kan korrigere meg på rett vei!
     
    indahla liker dette
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger tips her!!

    Har noen spørsmål ang SAS MC reklamasjon.

    Bestilte en reise med Lufthansa i 2019 gjennomførte utreisen men ikke hjemreisen pga Covid. Fløy hjem med KLM igjen, og sparte denne returreisen til en annen anledning.

    Lufthansa endret så retur reisen flere ganger gratis fordi de selv kansellerte flygninger. Når jeg da skulle reise hjem og skulle bruke denne flygningen (som var i orden og confirmed) så endret de den igjen fra en kveldsflygning til en morgen flygning uten at jeg ville dette.

    Når jeg ringte til Lufthansa for å spør om hvorfor de endret denne ruten og min kveldsfly, så sa de agent feil hos customer service. Hvis jeg ønsket kveldsflyet igjen måtte jeg betale dette ellers måtte jeg ta morgen flyet slik det ble endret. Uten noe begrunnelse.

    Jeg betalte til Lufthansa ekstra for å beholde kveldsflyet og fikk svar om at de nye billettene kom. De kom aldri, og jeg måtte ta morgen flyet likevel.

    Lufthansa endret min originale bestilling selv uten min samtykke, fikk meg til å betale ekstra for å beholde kveldsflyet noe jeg ikke fikk, og slapp unna med det.

    Jeg sendte inn all dokumentasjon til SAS MC og forklarte situasjonen, alle bekreftelsene og hva Lufthansa gjorde, og fikk til svar Lufthansa ønsker ikke å betale tilbake til oss, du blir fakturert av oss på nytt.

    Så det jeg ikke skjønner her er, SAS MC har fått bekreftelsene om hele hendelsen og velger likevel ikke å gjøre noe med dette. Noen som har tips om hva jeg kan gjøre her?
     
  3. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Prøv å isoler hendelesen til denne i klagen mot SAS MC. Du betalte for en vare du aldri fikk, derfor er dette en klar reklamasjonssak mot kredittkortselskapet. Du har også mulighet til å holde igjen pengene mens reklamasjonen behandles.

    Det er iallfall det du må fokusere på om du tar saken videre. Du betalte for et kveldsfly hvor billettene aldri ble levert. "Alt annet" er egentlig irrelevant.

    Om du har fått avslag, blir neste steg Finansklagenemda. Likevel viktig å isolere saken til kjernen.
     
    jonss, tobeornot999, chrt and 4 others like this.
  4. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har link til et innlegg som forklarer fp3 og fp4? Sliter med å finne noen billetter eller forstå hvilke billetter som kan bestilles
     
  5. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Enkelt. Du må finne en ledig bonusbillett i den klassen du vil fly i.
    La oss si du har Fp4: Da kan du fly business til feks New York for prisen av go.
    MEN det forutsetter at det er ledig bonusbillett i Business. Når du booker krysser du av for at voucher skal benyttes og du blir bare belastet poeng for go.

    Det er ikke slik, som en del tror at du kan booke billett i Go og få Business.
     
    Calling, Nordlands and Trykkern like this.
  6. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Når du har FlyPremium OG det finnes tilgjengelige bonusbilletter i aktuell klasse kan du bestille høyere klasse til samme poengpris som en Go-billett. F. eks som i screenshot under. Det er begrenset tilgjengelighet på bonusbilletter, så for de fleste dager vil du kun få opp noen eller ingen seter for den faste poengprisen. Du vil da se en høyere pris, som er vanlig billett for poeng. På disse kan man ikke bruke FlyPremium.

    Screenshot_20230325_092731_Chrome.jpg
     
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,914
    Bonuspoeng:
    183
    Og for å ytterligere legge til den gode forklaringen til @Brukernavnet , så kan du se på eksempelet under, her er det kun ledig Go og Plus billetter, men ikke business. Man kan ha så mye FP3 og FP4 man vil, men man får allikevel ikke business når det ikke er ledig (gul prikk)
    35CFF8E5-3A9A-48DD-8419-D1425EDEEF65.jpeg
     
  8. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, da er rett og slett forklaringen at jeg ikke har funnet noe ledig.

    Hvordan finner dere billetter? Awardfares?
     
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    SAS EB poeng har ca 10 øre i verdi (feks kjøpt for Trumf).

    Så da skjønner du at SAS virkelig ikke ønsker deg om bord når de tar 130.000 kr for èn vei fra NYC til Oslo i business class :D

    Det finnes flere og mye bedre flyselskaper som tar en brøkdel og i motsetning til SAS faktisk gir business class service. Men da blir det en mellomlanding.
     
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,914
    Bonuspoeng:
    183
    Ville priser.
    Men så er det ikke så langt unna i ekte penger heller… :eek:
    8C70E59E-2612-484C-8B09-4D6CA3E22D18.jpeg
     
    tobeornot999 liker dette
  11. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for gode svar.

    Hvor ofte finner dere fp4 billetter? Har det for første gang, ikke funnet noen billetter enda. Hvilken søkemotor er best for sas bonus?

    Annet spørsmål: når historisk kan vi forvente neste sas mc bonushelg?
     
  12. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Awardhacks.se er nok den mest brukte her inne.
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge du er ute etter å bruke rabatten skal du unansett bare kjøpe SAS billetter så da er det vel like greit å søke direkte på sas sitt eget billettsøk. Et lite forbehold om widerøe billetter som ikke er aktuelt for meg, kan de brukes enda?
     
  14. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    605
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan bestille fp4 billetter til "alle" langdistanse flygninger hver dag inne på sas.
    Bare gjør det 330 dager før avreise.
    2 st biz billetter legges ut til hver flygning 330 dager før avreise.
    Om 2 timer er det 23/2-2024 som du kan bestille til.
     
  15. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,232
    Bonuspoeng:
    113
    Vet noen her om det fremdeles er slik at kredittkortomsetning hos Posten eller post i butikk behandles som kontantuttak med tilsvarende gebyr?
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Der er ikke kontantuttak lenger.
     
    themichael liker dette
  17. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,232
    Bonuspoeng:
    113
    Utmerket, interessant at det har gått hus forbi meg...
     
  18. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Pleier det å være doble poeng helg i april?
     
  19. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Nei
     
    stekus liker dette
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    I den kompliserte frequent flyer/bonus-nisse verdenen, er det herlig når man kan skrive akkurat SÅ korte svar. Og du har jo helt rett :p
     
    petrate, markus and stekus like this.

Del denne siden