SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk også statuspoengene i dag. 16212 statuspoeng for mars, og ca 9700 for februar. Med dette tempoet blir diamant fort aktuelt igjen.

2. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,910
    Bonuspoeng:
    113
    Så du hadde en omsetning på kortet i mars på NOK 216.000?

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,912
    Bonuspoeng:
    293
    Det var doble poenghelg i mars. Litt strategisk bruk på feks sas.no så var det ikke noe problem å tjene mer poeng enn vanlig. Du finner flere skryteposter bakover i tråden.

4. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,910
    Bonuspoeng:
    113
    Doble poenghelgen var i februar. Derfor jeg lurte.

Upsaker liker dette
  5. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Nei det hadde jeg ikke. Det ble noe rot med SAS-billetter da det var doble poeng, som gjorde at de la inn doble poeng i mars, i steden for februar. Hatt et par dialoger med kundeservice om dette. Tror jeg har vært litt ekstra heldig sist måned.

Nuvolari liker dette
  6. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Hei igjen,

etter mye og men, og mange telefoner og mailer fikk jeg dette til svar fra reklamasjonsavdelingen:

Hei,
    Takk for din tilbakemelding.

Referanse 0000000111

Vi har gjennomført en forenklet utredning på transaksjonen du reklamerer til oss. Vi har valgt å løse reklamasjonen for deg og beløpet tilsvarende transaksjonen er tilbakeført på din konto, og vil bokføres innen 2 dager. Dette vil vises på din neste faktura. Saken er nå avsluttet hos oss.

Ønsker deg en fin dag og god påske!

Med vennlig hilsen

SEB Kort Bank AB, Oslofilialen
    Kortreklamasjoner

7. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    10. april og fo
    Kan ta litt tid til SAS MC også er vant til den nye normalen:rolleyes: . Fortsatt ingen spor av statuspoeng her…

8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,043
    Bonuspoeng:
    183
    Kom inn 8 april her. Og andre på IF rapporterte det samme.

Så du bør etterlyse poengene om de fortsatt ikke har dukket opp om et par virkedager.

Påsketider og røde dager kan jo ha laget forsinkelser.

9. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,720
    Bonuspoeng:
    113
    Vil bare informere om at du og eventuelt andre ikke er alene. Jeg har i kveld tent et lys for oss som ikke har mottatt statuspoengene innen den 10. denne måneden. :( Stay strong!

;)

tobeornot999 liker dette
  10. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Litt overraska over svaret her… Er det virkelig sånn at EB har ansvar for dette, og ikke banken?

Er i utlandet med 20kr/min i tellerskritt, så uaktuelt å ringe noen om det - hadde håpt det var mulig å ordne via mail/meldinger, men det ser mørkt ut.

Edit:
    Det var altså svar på en melding i SAS MC-appen hvor jeg etterlyste statuspoeng for mars.

Attached Files:

11. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,720
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble også overrasket over samme påstand da jeg ringte SEB forrige uke i samme ærend.. Da ble det sagt at de skulle være overført i løpet av uken, så gjorde ikke noe mer ut av det.. Men nå har det jo gått en uke over "fristen" den 10., så må nok ta kontakt igjen.
    Vi er jo kunder i SEB, så virker rart om vi som sluttkunde skal ta kontakt med en tredjepart for å etterlyse noe SEB har lovet/solgt oss.. o_O

12. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,720
    Bonuspoeng:
    113
    Poster i tilfelle dette gjelder flere..
    Ringte SEB igjen i går og etterlyste poengene. Clara tok saken og skulle kontakte SAS. Fikk denne meldingen i dag tidlig:
    IMG_5304.jpeg

Så da er det bare å smøre seg med litt mer tålmodighet..

13. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Hehe, håpløst! Et annet svar enn jeg fikk fra Sandra og Dina. Der fikk jeg beskjed om å ta dette med Eurobonus, for dette hadde ikke de noe med... Er hjemme i gamlelandet i mai, får ta kampen på telefon da.

Baldrick liker dette
  14. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,297
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen fått refunds fra forbruk i mars, og har dette påvirket statuspoengene som allerede er overført?

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,043
    Bonuspoeng:
    183
    Har fått noen avgifter i refund, og når det påvirker ekstra-poengene denne mnd, så gjør det jo også at status-poengene som kommer for neste mnd vil være mindre enn de ellers ville vært.

Allerede overførte status-poeng kommer de nok ikke til å røre.

Så dette åpner for statuspoeng arbitrasje nå i løpet av den siste tiden de gir forhøyet porsjon status poeng. Og refusjon i mai eller senere. Men man skal være ekstraordinært ivrig hvis man utnytter den. Såpass "sleip" er ikke jeg selv hvertfall :)

The_Dude liker dette
  16. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Har du hørt noe fra EB, eller fått poeng? Mangler 2k for EBD, og kvalifiseringsperioden går ut i 31. mai - så er interessert i å få dette på plass før månedsskiftet…

17. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,720
    Bonuspoeng:
    113
    Har hatt kontakt med SEB via både melding og telefon. Fikk først beskjed om at det skulle være i orden, men da poengene ikke dukket opp i løpet av et par dager, tok jeg kontakt igjen. SEB sjekket opp på nytt og fikk da kontrabeskjed fra SAS/EB om at det allikevel ikke var fikset, og de ikke kunne gi noe tidsperspektiv annet enn "snarest mulig"..

Fellesnevner her er at jeg også vil bikke over 90k med de manglende poengene, men heldigvis har jeg frem til august, så er egentlig ikke noe problem for min del. Skjønner dog at du blir litt smånervøs, men får nå inderlig håpe SAS klarer å fikse dette i løpet av mai...

18. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vurderer å si opp kredittkortet basert på at jeg stort sett ikke finner billetter jeg ønsker til Asia eller Europa til bra bonuspriser. Når jeg har søkt har alltid kostet mye mer enn standard. Har dere god erfaring med å få tak i bonus billetter hos SAS? Hvor tidlig må dere bestille og hvor?

Last edited: 02. mai 2023
  19. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,720
    Bonuspoeng:
    113
    Litt typisk kanskje, men bare få timer etter forrige post har de manglende poengene kommet inn, og bikket meg over den magiske grensen. Håper det også gjelder deg, @trulsdd :)

Jorge liker dette
  20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,143
    Bonuspoeng:
    183
    SAS Business langdistanse er såpass ettertraktet at du omtrent på sitte klar kl 00:00:01 330 dager før avreise for å booke…
    Det er poengprisen er høyere er grunnet at det egentlig ikke er bonusbilletter ledige, men de selger vanlige biletter mot maaaassse poeng…

Del denne siden