SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Har du/dere klart å booke noe til bra poeng priser? Noen suksess eksempler som kan inspirere? Årsavgift går opp i år, og med lite billetter å finne, vurderer å satse på Amex og CT .

2. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    Et familiemedlem har hatt et langvarig opphold i Boston denne våren. Han selv fløy business bort og skal fly business hjem. Sønn besøkte ham i vinterferien; hadde business begge veier. Jeg var der tidligere i vår og skal tilbake i neste uke; alt i business. Alt til 30 000 poeng per strekning pga Fly Premium gjennom SAS Mastercard.

Når det er sagt så har vi hatt anledning til å fly på tidspunkt som kanskje er ugusntige for folk flest. For eksempel er det alltid lettere å finne bonusreiser på ukedager (særlig tirsdag og onsdag) enn fredager og søndager. Det er også enklere i januar og februar enn i sommerferien. Og jul/påske er ganske håpløst. Dessuten er nok Boston om vinteren ikke et sted mange reiser til hvis de ikke har en grunn.....

Poenget er altså at dersom du er fleksibel på dager/tider og kan reise når "folk flest" ikke har ferie kan du finne mye bra. Men du må være ute i god tid. Vi bestilte alle våre billetter tidlig i fjor høst; altså mer enn et halvt år før vi skulle reise. Dersom du skal finne bonusbilletter til de aller mest populære reisemålene må du være klar 330 dager før...... Men reisemål på østkysten av USA skal være mulig hvis du følger litt med.

ina, Sunnfjordingen and Baldrick like this.
  3. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar :)

4. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,317
    Bonuspoeng:
    113
    Var det sånn at statuspoeng som utstedes nå i mai for april forbruk også var 50% av opptjent ekstrapoeng "kampanje" ? ....og fra mai av er det 25% eller var mars den siste opptjeningsmåneden for 50%?

5. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    811
    Bonuspoeng:
    93
    April var den siste med 50%, deretter 25% fra 1. mai.

tobeornot999 liker dette
  6. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,592
    Bonuspoeng:
    183
  7. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Altså, doble poeng den ene helgen jeg ikke har planlagt å gjøre noe, og ekstra utenlandspoeng i juli når jeg skal på tur i juni.... tror de rett ut misliker meg :rolleyes:

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er jo fast helg og måned hvert år. Du må lære å tilpasse deg agendaen til SAS Mastercard ;) Evt bruke curve...

Baldrick liker dette
  9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Hm.. Fikk beskjed om at jeg allerede var påmeldt o_O

10. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,327
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke fått e-posten...

11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,344
    Bonuspoeng:
    183
    Dei kjem nok i batchar. Her kom den 12.12

12. melkoo

melkoo Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    "Sommerfesten fortsetter i hele juli med 50 % flere poeng (30 Ekstrapoeng/100 kr), når du betaler med kortet i lokal valuta på utenlandsreiser. Da får du flere poeng og i de aller fleste tilfeller også best valutakurs."

Hva betyr dette? Så lenge jeg ikke betaler i NOK (nettkjøp f.eks) så får jeg 50% mer poeng i hele juli?

13. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,344
    Bonuspoeng:
    183
    Ja.

melkoo liker dette
  14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Er de redd for at folk skal bli hjemme i sommer og ikke bruke kortet i valuta .. ?

Staralliance liker dette
  15. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,344
    Bonuspoeng:
    183
    Det var vel ein liknande kampanje i fjor om eg ikkje hugsar feil?

16. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    15,262
    Bonuspoeng:
    183
    Ah. Dårlig timing. Jeg flyr hjem fra Las Vegas 25. mai...

17. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,008
    Bonuspoeng:
    163
    Samme her..

18. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,910
    Bonuspoeng:
    113
    Begynner å bli komplekst dette. Det er nok en fordel å være over middels analytisk hvis man ønsker å makse alle fordelene som ligger i dette. Å gå inn på den fulle kompleksitet vil være off topic for denne tråden og vil kreve flere sider med tekst. Men en liten smakebit som gjør at vi holder oss noenlunde on-topic er følgende:

Jeg har nylig oppgradert fra Curve X til Curve Metal med hele 120dg GBiT. Dette gjør at muligheten for å flytte på store summer ifm SAS MC doble poeng helger er stor. Beregninger viser at EBD absolutt er mulig med SAS MC sitt nye statuspoeng regime for mitt vedkommende. Samtidig er det mange hensyn å ta. CT’er skal opptjenes, Saga MC er en mer effektiv måte å få 10.000 statuspoeng på enn SAS MC. I tillegg må jeg ha poengene fra begge kort for å klare EBD. Deler av opptjeningen er i €. Noe er jobbutlegg hvor valutapåslag ikke betyr noe. I tillegg er det ikke noen eksakt vitenskap ettersom jeg ikke har 100% kontroll på fremtidig spend. Summen av alt dette er store excelark med beregninger for å kunne vite hvilke kort som egner seg når ift når det er kampanjer og når opptjeningsperioden slutter. Man kan selvsagt gjøre det enkelt å bruke saga mc og Amex og ferdig med det men om man optimaliserer dette perfekt og har store utlegg slik jeg har er det mulig å øke opptjeningen betydelig ved å bruke riktig kort til riktig tid.

Svaret er ikke amex først. Faktisk er det motsatt. Bruk amex så lite som mulig men slik at man akkurat når 300.000 i spend. Ved å bruke SAS MC i kombinasjon med GBiT kan man få 30p/NOK100 på store deler av omsetningen man har. Så må man bare passe på å ha 300k på amex og 200k på saga mc. Resten skal på SAS MC ifm kampanjene.

Til inspirasjon eller noe sånt.

Last edited: 04. mai 2023
    Mysterio, KRS, jgroneng and 4 others like this.
  19. NielsKlim

NielsKlim Nytt Medlem

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Første gang jeg er med på doble poeng for SAS MC. Jeg har kvalifiseringsperiode til 31.05. Det vil si at spend jeg har helgen 26-28 kommer med på kvalifiseringsperioden selv om poengene først blir lagt til 10. juni?

20. stemnic

stemnic EBD - Aspiring LTG

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Så vidt jeg vet blir statuspoengene gitt mot den måneden man faktisk mottar poengene. SAS MC overfører de somregel måneden etterpå mellom den 1-10. Det er denne datoen som teller. Så i ditt tilfelle vil evt status poeng du opptjener under dobbel weekend telle på din neste kvalifiseringsperiode

Last edited: 05. mai 2023
    Nordlands and NielsKlim like this.

Del denne siden