SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. CHAPPiE

    CHAPPiE Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ok, takk. Har bladd meg langt tilbake i ulike poster her, og lander på at det er SAS MC og DnB MC som går igjen som feriekort hos mange. Så det står litt i mellom disse, men klarer ikke å se helt hvilket som er mest gunstig. Det billigste hos SAS gir vell like mye EB som DnB sitt med Mastercard Upgrade virker det som.
     
  2. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan tar man ut cash på en måte som gir poeng?
     
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Curve
     
  4. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg pleier å bruke et debit kort som underliggende kort i Curve når jeg tar ut penger i en ATM i utlandet. Jeg har trodd at ved å ta ut penger i ATM med feks dnb saga mc som underliggende kort vil det påløpe avgifter. Men det vil det altså ikke? Og du vil på toppen av det hele få eb poeng på uttaket?
     
  5. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    For min del registreres uttak i ATM med Curve som ett nettkjøp(som gir poeng) hos SAS MC
     
    Last edited: 11. mai 2023
    Nuvolari liker dette
  6. Teletori

    Teletori Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Ved bruk av Curve eller direkte med SAS Mastercard.

    Har mått brukt mitt et par ganger i ATM i nøden, og det havner i den vanlige loggen, som et trekk for uttaket + ett ekstra trekk for gebyrene.
    Men de ligger ikke i Eurobonus loggen som poenggivende
     
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Mente selvfølgelig med Curve, sløvt av meg :) oppdatert posten min..

    Direkte med SAS MC gir gebyr og ingen poeng
     
    Nuvolari liker dette
  8. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Meget nyttig info!! Takker!!
     
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Antar uttak i norske minibanker også da vil være gebyrfritt og vil gi poeng ved å bruke curve/sas mc?
     
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Det har fungert sånn for min del så langt ihvertfall. Men nå er det jo ekstremt sjelden jeg trenger cash i Norge.

    Nå advarer Curve om at underliggende kort kan også belaste et gebyr hvis du tar ut i minibank, spesielt med kredittkort. Men transaksjonen i seg selv blir registrert som et nettkjøp, så hvis banken skal belaste gebyr må det være på grunnlag av hva nå enn for en MCC Curve setter for minibankuttak. Evt noe annet.. Antar at de advarer i terms & conditions/fair use mest for å sikre seg selv mot klager.
     
  11. Duderini

    Duderini Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Google gjerne : curve fair use policy

    ATM credit card withdrawal fair use

    Curve strongly discourages using an underlying credit card in order to withdraw cash. Please note that your underlying credit card issuer may charge you fees for making such transactions with your Curve card.

    In addition to the above fees, Curve may charge you an additional 2% for withdrawals above £200 (or currency equivalent) per calendar month, when using a credit card as the underlying card. Please note that this is not a limit per credit card, but a cumulative for all credit card withdrawals using your Curve card in a calendar month. This charge does not apply to ATM debit card withdrawals.
     
    indahla liker dette
  12. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Takk. Det er den jeg har lest som har medført at jeg har benyttet debit kort ifm ATM uttak sålangt.
     
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Heldigvis er ikke "strongly discourage" det samme som "do not allow" :D Og jeg har ikke hatt noe problem med kredittkortene jeg har brukt som underliggende kort så langt.

    Jeg har ikke sett noe til gebyr på 2% for uttak heller, men så har jeg for det meste tatt ut penger i utlandet der det er en bruksgrense i minibank uansett. Tror jeg har bare ett eller to uttak i Norge. Begge langt unna 200 pund.
     
    Insomnia4u, Maggie and Nuvolari like this.
  14. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,232
    Likes mottatt:
    22,427
    Bonuspoeng:
    183
    Ein kan få seg nokre stygge gebyr ved kontantuttak med feil kredittkort. Min gamle arbeidsgjevar sitt kredittkort (ubrukelig kort for bonusnissar) har til og med kontantuttaksgebyr på vennebetaling på Vipps. Er ein ikkje merksam kan ein fort gå på ei blemme. Godt vi er ein gjeng merksame bonusnissar ;)
     
    holmen liker dette
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Sånn sett så er det bra Curve registrerer det som nettkjøp :)
     
    Sunnfjordingen liker dette
  16. Teletori

    Teletori Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Utfordringa mi var at Curve Metal kortet ikke gikk an å gnu inn i minibanken uten vold… så måtte bruke SAS MC som backup

    men måtta ha dollarer for å kunne tipse i USA, så var bra happy når det ble spytta ut 2X50 sedler
     
  17. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,232
    Likes mottatt:
    22,427
    Bonuspoeng:
    183
    Kva Curvekort er det du har?
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Gratiskortet. Men jeg tror jeg skal oppgradere til Curve X før doble poeng-helga
     
  19. mrM

    mrM Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvis jeg betaler en flyreise med SAS med Curve kortet får jeg 15p eller 25p om SAS MC Premium er underliggende kort?
    Ønker å bruke Curve for å flytte betalingen til dobbel-poeng helgen i mai
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Du får 15p, så 30p under dobbel weekend.

    Verdt å bemerke at bransjebonuser stort sett går bra gjennom Curve (eksempelvis bensin hos DNB), men at selskapsbonuser stort sett ikke går bra.
     
    mrM liker dette

Del denne siden