SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Det virker som dette går mer på antall transaksjoner enn på beløp. Muligens er det også knyttet til antall transaksjoner fra samme kilde (Curve). Det er en god ide å sette opp en smartregel i Curve så mindre beløp går direkte til SAS Mastercard. Evt passe på selv å bare bruke Curve til transaksjoner over en viss grense.

geirh liker dette
  2. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,862
    Bonuspoeng:
    113
    En banks fraud filter bruker også geografi. Feks vil filteret reagere om man gjør et kjøp i Bangkok og så i oslo 10min senere. Jeg prøver derfor å flytte transaksjoner i samme geografi og la det gå litt tid før jeg flytter transaksjoner i neste geografi.

Are, Insomnia4u, holmen and 1 other person like this.
  3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener Curve fjerner alt av geografiinformasjon og transaksjonene blir registrert som netttransaksjoner fra UK, men mulig jeg tar feil såklart.. Tror ihvertfall at kort som gir ekstra bonus/cashback for nettkjøp gjør dette for alle transaksjoner med Curve.

geirh liker dette
  4. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,986
    Bonuspoeng:
    113
    Alt kommer fra Litauen, alltid samme merchant, men ulike MCC.

Holder man seg unna risiko MCCer så skal de fleste filtre slippe ting gjennom.

Men, virker som totalt pending beløp og antall transaksjoner gir faresignal hos noen kortselskap, og Curve bruket ofte litt tid på å bekrefte transaksjoner. Antall transaksjoner per tidsenhet kan også gi problemer.

Last edited: 14. sept 2023
    Are and geirh like this.
  5. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Da kom det epost om dobbeltweekend 6. - 8. oktober.
    Husk å melde dere på via link i epost.

6. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg opplever også at grensen er redusert hvis den først har blitt brutt. Min erfaring er at ca 8-10 transaksjoner kan flyttes av gangen, og hvis man deretter venter en time eller mer, burde du kunne flytte omtrent like mange transaksjoner neste gang. Transaksjonsbeløp ser ikke ut til å ha noe å si hos meg.

geirh liker dette
  7. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,418
    Bonuspoeng:
    113
    Å flytte 8-10 transaksjoner rett etter hverandre ville jeg unngått. Jeg flytter maks 1 transaksjon hvert 10-15 minutt.

Om du flytter mange transaksjoner rett etter hverande ber du om å få kortet sperret. Du bør flytte transaksjoner i en hastighet som faktisk ville vært mulig/naturlig å gjort på ekte.

Tenk på hvordan automatiserte systemer vil se på trafikken din:
    4 transaksjoner på en time? Ja det er et mulig/naturlig bruksmønster.
    10 transaksjoner på 5 minutt? Fullstendig unaturlig, dette ser ut som svindel og at noen prøver å tømme kortet, la oss sperre det for å beskytte kunden

jonss, Are, marekz and 5 others like this.
  8. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Gode poenger, har ikke sett på det med det perspektivet, takk for tipset!

9. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Overrasket over at de flytter den til Oktober. Har jo alltid kommet i slutten av måneden siden de fakturerer i månedskiftet. Trodde det var bevisst for å ha kortest mulig kredittid. Positivt å få mye lengre kredittid på dette (forfall blir da 20. November):).

stekus liker dette
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer det.. husker noen nevnte nylig at pending transaksjoner kan være problemet.. Uansett er vel konklusjonen at det er bedre å flytte noen få store transaksjoner enn mange små. Jo færre transaksjoner man har, jo lettere er det å spre det ut over tid.

11. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Har jobbet med kortbetalinger før og det er nok helt korrekt som det skrives her at kortustederne har systemer som er designet for å fange opp uvanlige transaksjonsmønstre.

Mange transaksjoner på veldig kort tid vil et slikt filter definitivt slå ut på. Normalt er det også et problem om det kommer inn transaskjoner fra ulike geografiske lokasjoner innefor et gitt intervall (kan liksom ikke være i Oslo og Berlin med en halvtimes mellomrom;)). Vet ikke om det har noe å si med GBIT siden alle transaksjoner fra Curve kommer inn i NOK og er tagget med Vilnius.

Men ja man bør fordele GBIT utover helgen i doser. Personlig passer jeg på å legge inn noen vanlige transaksjoner innimellom også og har aldri støtt på problemer.

jonss and Are like this.
  12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,019
    Bonuspoeng:
    183
    Men det blir jo noe krøll med fakturering da, når man Gbiter over månedskiftet, eller?

13. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkes at man må opplyse om dette hver eneste gang det er doble poeng helg :rolleyes:

Sunnfjordingen liker dette
  14. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer jo helt an på når de kortene du kjører GBIT fra faktureres. Bør jo helst ikke kjøre saldo i minus på de kortene. Selv kjører jeg fra et kort som faktureres den 15. hver måned. Flytter jeg mere enn det jeg har brukt fra 15. og frem til GBIT helgen så passer jeg på å fylle på med nye transaksjoner før neste fakturering går så ikke saldo er i minus.

15. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93

En kjapp og grei måte å bringe et kort over på riktig side av streken kan være å fylle på Revolut litt.

jonss and Spielhaug like this.
  16. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,019
    Bonuspoeng:
    183
    Darn, alle mine kort faktureres den 1. i mnd….

17. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke noe problem å kjøre DnB i minus og så overføre pengene til gode til brukskonto

pinpoint liker dette
  18. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    2 kjappe:

- Kjøp av gavekort hos SAS gir 25 / 50 poeng, noen som har erfaring med det?
    - Hvordan var det med betaling at Klarna faktura med kort, gir det poeng?

19. pinpoint

pinpoint Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Visste ikke at dette var mulig. Er jo veldig kjekt å gjøre det sånn når man har mange andre regninger/huslån osv. og ikke får betalingsproblemer måneden etter dobbeltpoeng helga. Dnb legger vel ikke på noen gebyrer når man overfører penger man har til gode?

20. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,862
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen gebyrer.

pinpoint liker dette

Del denne siden