SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Idefix

Idefix Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg mottar alle nyhetsbrev fra SAS, men har ikke fått noen e-post i forrige uke. Forslag til hvordan jeg da kan få meldt meg på kampanjen?

2. helges

helges Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har heller ikke mottatt kampanje-epost, men har fått påmeldt meg ved å sende epost til sas.no kundeservice.

3. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Noe håp om at vi får en friends and family samtidig som Doble poeng helga? :D
    Og har f&f også tilbud på bio billetter?

Cumulus liker dette
  4. Idefix

Idefix Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det denne e-postadressen, hvor de advarer mot flere ukers svartid?

"Dersom du foretrekker vår åpne e-postadresse grunnet kompleksiteten i saken din, kan det ta uker før du får svar på e-posten din. Vil du fortsatt sende oss spørsmålet ditt på e-post?

kundeserviceavdeling (at) sas no"

5. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Sendte en melding i SAS Mastercard appen, tok en uke å få svar, så er jo god nok tid til å få det gjort nå før kampanjen begynner :)

6. Idefix

Idefix Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Det har jeg allerede gjort, men fikk til svar at jeg måtte henvende meg til SAS for påmelding.

"Man må melde seg på denne type kampanje. Alt du trenger å gjøre er å klikke på linken du får på epost fra SAS. Når du har gjort det, vil du motta en bekreftelse på at du er påmeldt aktuelle kampanje. Siden det er SAS som sender ut kampanje-mailene,er det viktig at du har meldt deg på nyhetsbrevene hos SAS, via SAS.no"

7. helges

helges Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Sendte til gold.no alfrakrøll sas.no, får som regel svar innenfor døgnet.

8. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Er vel ikke første gang de forskjellsbehandler folk.. Jeg skrev at jeg eksplisitt hadde meldt meg på alt av nyhetsbrev både på SAS.no og hos Mastercard. Kanskje verdt å be de pent om å fikse det en gang til?

9. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    374
    Bonuspoeng:
    83
    Mener det tidligere er rapportert at det ikke gir mer enn 15 poeng siden det ikke er en billett. Gav iallfall ikke 50 poeng når det har vært doble poeng helg.

10. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk bare 15 når jeg kjøpte gavekort i vinter.

11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,003
    Bonuspoeng:
    293
    Gull Mail svarte raskt og ba meg vente over helgen for å se om jeg mottok e-post med påmelding. Mottok ikke. Så de bekreftet nå manuell påmelding og skulle sjekke setting så jeg skal få framtidige e-poster.

12. Chag

Chag 42195m

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Are there any boosted offers for the premium card? eg. 20000 instead of 10000 as a welcome bonus.

13. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Nope.

14. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

På SAS amex sine nettsider så står det klart og tydelig at det er 45 dagers rentefrihet. På SAS mastercard premium mente jeg at det var tilsvarende rentefrihet, men har det endret seg? Jeg fant dette i villkårene:

"Kortet utstedes med en kredittreserve som Kortinnehaver kan velge å benytte ved å ikke betale samlet utestående saldo ved forfall. I slike tilfeller vil det bli belastet kredittrenter. Ved betaling av samlet utestående saldo ved forfall, beregnes ikke kredittrenter. Tilsvarende beregnes det kredittrenter dersom utestående saldo ikke betales."

Betyr det at om jeg handler for 10000,- i dag og det opprettes en ny faktura i morgen, som forfaller om 14 dager og jeg ikke betaler disse 10000,- ned ved forfall, så begynner de 10000,- å renter seg allerede etter 15 dager?? Eller har jeg misforstått noe her?

15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Gjennomsnitt 45 dager rentefritt :)

16. Cumulus

Cumulus Medlem

Likes mottatt:
    279
    Bonuspoeng:
    63
    Er det ikke "inntil"? Altså om du handler dagen før faktura utstedes er det 14 dager. Handler du dagen etter er det 14+31=45 dager.

Edit: for øvrig hender det at jeg betaler 1-3 dager senere og jeg kan ikke se at det har blitt beregnet renter for dette i mine tilfeller. Om det går 1 uke eller mer så beregnes det definitivt renter.

Lars J liker dette
  17. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar :) Jeg er overrasket over meg selv, at jeg etter alle disse årene med kredittkort ikke har satt meg inn i dette før nå :D Men det skal være sagt at jeg sjekker selvangivelsen hvert år for å se hvor mye renter jeg har betalt til de ulike kredittkortene, og det er som regel bare noen hundrelapper per år.

holmen liker dette
  18. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,907
    Bonuspoeng:
    183
    Lurer på om vi til slutten av neste år kan Fly Premium på KLM og Air France til alle de desitinasjonene de har i nettverket?

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Gjetter på at det fungerer som i Star alliance. Kun SAS-metall.

holmen liker dette
  20. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93
    Dere som har fulgt med på mønsteret i doble poeng-kampanjer; er det sannsynlig at det vil dukke opp en slik helg til før årsskiftet?

Del denne siden