SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Nå står det på hjemmesiden at dem driver og feilsøker. I det minste bra man slapp dette i doble poeng helga.

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,280
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kom helt fint inn på nettsiden med BankID. App feiler hos meg også.

3. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Kom inn på appen nå :)

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått notifications fra appen om betalinger mens det har vært nede ihvertfall.. så noe har surret og gått i det minste

5. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet når får vi poengene som er opptjent frem til 20. Oktober?

6. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,578
    Bonuspoeng:
    183

Alle poeng fra transaksjoner du har hatt i Oktober blir overført EB mellom 1. til 10. November

7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,119
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg dro kortet for en hotellregning i Polen på fredag. 24000 Zloty ble reservert. Da jeg sjekket ut på mandag, ble dette rettet til det riktige beløpet, som er rett i underkant av 18kZl. Bokføringsdato ble satt til mandag. Er det noe å krangle på? Ca 9000 poeng jeg går glipp av om jeg har regnet riktig.

8. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,986
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel ganske vanlig at endelig trekk og bokføringsdato er utsjekkdato, så tror ikke du har en case.

Flyingdutchman liker dette
  9. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har tidligere hatt kjøp som ble reservert i helgen, men bokført senere i uken. Så lenge reservasjon ble gjort i kvalifisert periode, har de alltid manuelt justert poengene for meg i ettertid.

Flyingdutchman liker dette
  10. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk akkurat mail fra SAS EB MC premium. Har ikke det tallet pleid å være 15%?

11. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Som @Chrisljo skriver så frykter jeg nok at du har en dårlig case. Veldig forenklet forklart fungerer en korttransaksjon som følger:

Scenario 1:
    Du drar kortet på Power på lørdag og det gjøres en reservasjon online som får et autorisasjons nummer. På mandag kommer det en offline fil til banken med selve transaksjonen som er merket med dette autorisasjons nummeret og transaksjons dato lørdag. Banken gjør da om reservasjonen til et endelig kjøp med dato lørdag.

Scenario 2:
    Du drar kortet på et hotell på lørdag og det gjøres en reservasjon. På mandag sjekker du ut og da oppdateres reservasjonen med korrekt beløp og transaksjons dato. Filen som kommer til banken på tirsdag er merket med transaksjons dato mandag.

Så du kan prøve men sier de nei har du ikke så mye å stille opp med fordi transaksjonen teknisk sett er foretatt på mandag dessverre.

12. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Ja

13. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,126
    Bonuspoeng:
    113
    Er det fremdeles slik at kredittgrense = maks mulig omsetning per måned?
    Hvor streng er denne grensen? Kan jeg bare gleme å betale inn noe på kortet nå?

Jeg har hatt mye omsetning på doble poeng helg og nå er kredittgrensen oppbrukt. Fakturaen fra forrige måned har jeg allerede betalt før helgen...
    Litt dumt å ikke kunne tjene poeng overalt dem ikke tar AMEX resten av måneden.

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,705
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, sånn har det aldri vært. Det finnes en skjult 30 dagers rullerende bruksgrense som du muligens får oppgitt hvis du ringer de. Min erfaring er at den er rundt 1,5x kredittgrense. Vær obs på at hvis du brukte mye i slutten av forrige måned kan det hende at du er over allerede, men for hver dag som går vil nye beløp «bli tilgjengelig» igjen.

senorwafflez and themichael like this.
  15. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,126
    Bonuspoeng:
    113
    Utmerket, takk for god svar. Hvis den er på omkring 1,5 x kredittgrense så blir det etter alt å dømme ikke noe problem for meg. Takk!

16. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Edit

Last edited: 09. jan 2024
    themichael and Chrisljo like this.
  17. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har holdt litt lavere profil, kjørte 35k på 25k grensen, men godt å vite at det sannsynligvis er mer spillerom. Det er lett for å ha fat fingers når man betaler regninger, og greit å vite at man kan bruke det som man eventuelt betaler for mye.

18. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg følte at siden grensa var såpass lav og jeg hadde forespurt økning i forkant av helgen via support (må vente 6mnd før den kan økes) så var jeg ikke så bekymret for å overskride den hvis det var mulig.

19. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,280
    Bonuspoeng:
    183
    Må bare dobbelsjekke med dere - min FP4 utløper i slutten av januar 24. Betyr det at jeg har frem til da å opptjene 200.000 poeng for å beholde nivået?

20. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,031
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. 200k poeng siste 12 månader.

Nordlands liker dette

Del denne siden