SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,345
    Bonuspoeng:
    113
    Løpende 12 måneder ja.

2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,985
    Bonuspoeng:
    113
    Er du sikker på det? Jeg har enda ikke erfart at telleren går ned i løpet av en måned - kun ved månedsskifte.

Cumulus and freddyen like this.
  3. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,386
    Bonuspoeng:
    93
    Dette stemmer med min erfaring også - går ned ganske nøyaktig ved månedsskiftet for så å øke rundt den 4. da poengene fra SAS MC kommer inn.

Staralliance and Cumulus like this.
  4. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevde i går at alle kjøp ble sperret, fra ca kl 11 på formiddagen og ut hele dagen. Det ødela ganske bra for dobbel poeng-opptjening :/

Er det noen usynlige grenser jeg kan ha nådd?
    - Hadde 25k igjen på kredittgrensen
    - Rullende kredittgrense bør ikke kunne ha slått inn, siden alt forbruk var før den 20. forrige måned, og jeg betalte ned hele kreditten da (altså 20. oktober)

5. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,862
    Bonuspoeng:
    113
    Banker har et fraud-filter som skal fange opp unormal bruk. Dersom du flyttet mange transaksjoner eller få transaksjoner med høye beløp er det ulike grenser i fraud-filteret som trigges og som midlertidig sperrer kortet. Da er det bare å ringe SAS MC kundeservice eller sperretjensten som har døgnåpent så åpner de kortet igjen. Hos meg var grensene for lave så de oppjusterte grensene hos meg.

6. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Forsøkte kundeservice, men de hadde jo stengt, så da ringe jeg sperretjenesten, men de refererte til "en grense de ikke kunne se" og at jeg måtte ringe vanlig kundeservice..

7. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,345
    Bonuspoeng:
    113
    På månedsbasis ja, ingen endringer i løpet av måneden selvsagt.

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,002
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk også svindel/omsetnings stop raskere en andre helger, men fikk overført det meste av større kjøp ved å prioritere disse først. I følge SASMc kunderservice var det back logg hos Curve.. som stoppet resten av overføringene hos meg. Via Curve skal jeg i følge kundeservice ha en soft block på 50k og en hard block per måned på 100k, den siste nådde ikke jeg denne helgen.

Så de mente altså at blocken lå i overføringshastighet fra Curve/til Seb denne gangen og ikke pga for høyt forbruk.

SAS Mc er altså fullt klar over Curve bruken, og kundeservice bare lo og sa at ja, klart en må utnytte tilbudet når det er der.

Teknolai, Insomnia4u and Baldrick like this.
  9. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Spennende, men det kan jo ikke ha vært samme for meg, med mindre Curve blokken fører til at alt blir blokket? Jeg var ferdig med Curve overføringer, og skulle bare gjøre vanlige kjøp direkte med kortet i nettbutikk, det ble blokket. Fikk igjennom ett kjøp nå på McDonalds, men ett kjøp 10 min senere på Rema ble blokkert. De skal ringe meg tilbake fra kundeservice straks, så får vi se hva de har å si - er jo helt håpløst om kortet skal bli sperret hele tiden.

10. Duderini

Duderini Lonesome Traveler

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Fra personlig erfaring: Jeg får alltid gjennom 100 transaksjoner på disse dobbelthelgene. Det virker som at SAS MC har en begrensning på 50 Curve-transaksjoner (GBITs) pr dag og 100 pr 2 dager. Etter det starter en karanteneperiode på noen dager før kortet aksepterer transaksjoner fra Curve igjen.

Teknolai liker dette
  11. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Ble akkurat oppringt igjen. Antall transaksjoner gjort på kort tid, grense på 100 transaksjoner per 4 dager. Per 24 timer er det 50 transaksjoner.

Virker litt lavt, og rart at de sier det ikke kan endres på?

Teknolai and Duderini like this.
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Alt blir sperret når dette skjer.

13. Duderini

Duderini Lonesome Traveler

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Akkurat ja, da er dette grenser for kjøp gjort med SAS MC på få dager, Har tydeligvis ikke noe med Curve å gjøre.

Enig i at grensene er unødvendig lave, hadde vært suverent om vi kunne fått dem til å justere opp et par hakk.

Sender inn en oppfordring om å øke grensene i appen.

Last edited: 27. nov 2023
    Erlingni liker dette
  14. mariusberg89

mariusberg89 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Står sikkert et eller annet sted i tråden her, men jeg tar sjansen så er det bare å rette meg.

Jeg har fått det klarere nå at man kan få gull status feks ved bare å ha spend og ikke fly.
    Jeg er sølv automatisk med Amex kortet så jeg har jo 20K statuspoeng der. det betyr at jeg mangler 25K poeng ekstra i løpet av et år for å komme meg til gull.
    Om matten min er riktig bør jeg da ha en minimums-spend på 14.000 hver måned på det kortet for å få nok statuspoeng? eller årlig forbruk på 168K på det kortet?

Fly premium:
    Ser nå at jeg kan bruke det da det gjelder samlet poeng og ikke bare fra kortet, det var noe jeg ikke har fått med meg. Men vet noen hva som skal stå her?
    upload_2023-12-3_20-42-17.png

15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,698
    Bonuspoeng:
    293
    Det høres lite ut. Man får vel 25% statuspoeng av ekstrapoengene så dvs at du trenger å opptjene 100.000 ebpoeng i løpet av et år. Det vil være 666.667kr uten å regne kampanjer, valuta eller kjøp på sas.no. Så ca 55.000kr i måneden blir mer riktig. Tar forbehold om feil her, men 14.000 i måneden er definitivt ikke riktig.

Du kan lese mer på SEBs sider.

Preference liker dette
  16. mariusberg89

mariusberg89 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Helt riktig, glemte å ta siste delen av regnestykket med de 25% så da er det der bare å glemme for meg :p

17. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Dagens I-lands krise…!

Justerte ned grensen på kortet fra 150k til 75k for noen uker siden… Ble plutselig mye utlegg via jobb, og har nå 800,- igjen av grensen med trippeltrumf i dag :eek:

Betalte inn alt utestående i går, ikke registrert enda.. Har prøvd å øke grensen igjen, noe som har gått automatisk før, men nå venter den på manuell behandling..!

Kan noen anbefale en god Psykolog?

Vil jeg få sove i natt hvis jeg bruker Strawberry kortet istedenfor, eller vil traumen sitte i lenge?

Maggie liker dette
  18. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Det er nå du sku ha hatt Curve

Cumulus liker dette
  19. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,862
    Bonuspoeng:
    113
    Bestill gratis curve. Du får det vel på minuttet. Problem løst.

Du gjør da kjøpet på strawberry eller hvilket som helst kort og flytter det over til sas mc i morgen eller når det passer.

20. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Gjør det kanskje litt lettere å sove i natt siden det i det minste er doble poeng på Strawberry kortet i desember, selv om jeg personlig verdsetter Eurobonus høyere. Måtte nok kjørt triple poeng for å kunne reddet min nattesøvn.

Del denne siden