SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Nattesøvnen burde vel være reddet uansett så lenge penger kommer inn på kortet i kveld? Anser det som minst 80% sikkert ;)

2. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    677
    Bonuspoeng:
    93
    Liker ikke slike nyheter. Har ikke lest saken, men blir det for mange tullinger som oss vil nok godene krympe.
    upload_2023-12-7_12-52-54.png

3. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Joda.. Problemet er bare at jeg skal handle drikke til 300 personer i dag, og det må skje før kl 15… Timet og tilrettelagt ifb trippeltrumf..

SEB kunne ikke øke grensen før 3 måneder etter den var satt ned(forstå den som kan)

Så nå blir det Strawberry som må gjøre jobben.

:)

4. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Herregud..

Jeg har jo Curve… Hvordan kan jeg ha glemt den løsningen ..!

Hjertelig takk :)

Sunnfjordingen and Cumulus like this.
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Dobbeltsjekk at du ikke går over grensen for go back in time. Både maksbeløp og antall gratis flyttinger (maks 3 per 30 dager for gratis-versjonen og Curve X).

EDIT: Optimalt sett så beholder du jo transaksjonen på det andre kortet fram til doble poeng-helg (estimert tidlig februar). Men da må du isåfall oppgradere til Curve Black for å få 90 dagers go back in time

6. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,415
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke lest den "hemmelige" metoden, men jeg har vært i lignende saker tidligere, og anser det som et lite problem. Grunnen er at folk flest har en ganske udugelig poenginntjening, selv om de vet om triksene.
    Som oftest er dobbeldipping det beste og enkleste trikset, men man skal dobbeldippe alvorlig mye før det blir store mengder poeng av det. Jeg tror antallet nye bonusjegere som faktisk får til dette slik som oss her på forumet er veldig lav

OleMarius and Skarven like this.
  7. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Handler om dobbeldipping - mest mot Viatrumf.

Skarven liker dette
  8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Trippeltriumf får du vel uansett om du betaler med Jordbær eller SAS MC?

9. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,862
    Bonuspoeng:
    113
    Var nok omsetningen på sas mc han ikke ville gå glipp av.

10. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,330
    Bonuspoeng:
    93
    var ikke noe nytt her. De nevner heller ikke kostnader ved sas mc premium, amex, omsetningskrav eller planlegging av kjøp der amex godtas og generell tid det tar å sette seg inn i dette «gamet». De som tror dette er fort gjort og gratis vil fort gi opp eller gå «lei». Da sitter man igjen med det fåtallet som faktisk synes det er gøy. Det er nå mine tanker rundt denne og lignende artikler.

Edit: feil tråd å svare i, i know. Sorry!

kiev, Teknolai, Skarven and 2 others like this.
  11. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Merkelig opplevelse.

11.12.23 tok jeg kontakt med SEB via appen for å få et nytt kort da det jeg har har fått en del sprekker etter iherdig bruk de siste 2 årene, så greit med et som ikke plutselig knekker i 2.. Fikk svar 12.12.23 at de sender ut nytt med samme nr..

13.12.23 03:01 får jeg pushvarsel om 2 declined trekk via paypal og 1 via Amazon. Kontakter SEB igjen via appen og får tilbakemelding i dag om at disse trekkene er forsøkt utført på det nye kortet som knapt har rukket å bli produsert. Siden dette kortet ikke er aktivert i Appen, så ble kjøpene declined.

Noen uerlige sjeler hos de som produserer kortene for SEB?

Så nå blir det nytt kort med nytt nummer, men har bedt SEB melde tilbake om hvordan dette i det hele tatt er mulig.

themichael, The_Dude, Cumulus and 2 others like this.
  12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,916
    Bonuspoeng:
    293
    :eek:
    Ikke bra!

13. Cumulus

Cumulus Medlem

Likes mottatt:
    279
    Bonuspoeng:
    63
    Vil gjerne få skryte litt av SEB kundeservice. På Black weekend hadde jeg to handler på komplett.no, men av ukjent grunn valgte komplett å først reservere beløpene, deretter frigi beløpet igjen og så trekke på nytt som en ny transaksjon noen dager etter. På grunn av dette fikk jeg ikke registrert handlene med doble bonuspoeng.

Da jeg ringte til SEB for å høre om noe kunne gjøres ble jeg virkelig overrasket.nfor det første svarte de så raskt at jeg trodde personen jeg snakket med var en robot som skulle gi meg 3 nye tastevalg. Dessuten hadde de bedt om fødselsnummer tidligere i prosessen, så når jeg forklarte problemet hadde hun allerede min konto åpen og kunne raskt finne frem til de aktuelle handlene. Under 2 minutter senere var korreksjonen lagt inn, og da jeg sjekket appen senere så var poengene doblet slik de skulle være (dog tok det litt tid før jeg så det, da korreksjonen lå i en egen seksjon nedenfor alle transaksjonene). 5/5

EndreD, Insomnia4u, Upsaker and 3 others like this.
  14. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,330
    Bonuspoeng:
    93
    det er også mulig å sende melding i appen. De pleier å etterkomme disse situasjonene ganske kjapt,men tar alltid screenshots av handler utført under dobbelpoengkampanje just-in-case. Nesten mer en regel enn unntak at ett eller flere kjøp registreres som du skisserer :oops:

15. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv jobbet i kortbransjen i mange år og tviler på at det er uerlige sjeler hos SEB som står bak dette. Begge kjøpene du refererer til er gjort på nettet så det har nok ikke direkte relevans til nytt kort så lenge kortnummeret er det samme. Ditt kortnummer har nok kommet på avveie (som dessverre skjer av og til) og helt tilfeldig at forsøk ble gjort akkurat da. Når man ser mistenkelige transaksjoner skal man for øvrig ikke sende melding i appen men ringe sperretjeneste umiddelbart eller sperre kortet i appen selv;)

Storbaba, trygveat and Nuvolari like this.
  16. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Etter noen meldinger fra SEB med masse spørsmål om ønske om å sperre kort og om jeg hadde noen trekk som ikke tilhørte meg osv osv så kom det endelig en fra kundeservice på banen som tydeligvis visste hva som hadde skjedd og kunne oppklare det hele slik at det å sperre kortet ikke ble nødvendig

Attached Files:

17. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,493
    Bonuspoeng:
    93
    .. Det kan gi mening i sammenheng med Account Updater-tjenesten fra de store innløserene som feks Adyen. Når kortet ditt fornyes vil innløsere få tilgang på de nye kortdetaljene slik at kunden ikke behøver oppdatere detaljene selv.

18. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Er relativt vanling at de belaster med kr 0. Men du så kanskje ikke beløpene når du fikk beskjed om declined?

19. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Det stemmer. Beløp ikke nevnt i pushvarselet, og kunne heller ikke finne declined melding inni appen senere.

Bare glad det var en fornuftig forklaring på det hele :)

Insomnia4u liker dette
  20. rgn

rgn Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Spørsmålet gjelder ikke SAS MC Premium, men World-kortet. Er grensen på 200 000 kr per år (dato til dato) eller kalenderår?

Edit: Fant svaret i spørsmål-svar-løsningen til SEB. "Med ditt SAS Eurobonus Mastercard kan du makismalt tjene poeng på en samlet årlig kortbruk på 200.000 kr, inkludert eventuelle tilhørende PointEarner-kort. Beløpet nullstilles hvert år den 1/1."

Del denne siden