SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    :eek::eek::eek::confused:

Cumulus liker dette
  2. interface87

interface87 Medlem

Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Overrasket? Nei.. Slik det ble «utnyttet» med Curve, så forstår jeg godt det forsvinner..

3. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    TILBUD MED SAS EUROBONUS MASTERCARD
    Med SAS EuroBonus Mastercard får du 40 Ekstrapoeng per 100 kr (normalt 20 poeng) og med Mastercard Premium får du 50 Ekstrapoeng per 100 kr (normalt 25 poeng) når du bestiller og betaler reisen på sas.no. Gjelder 2.-15. januar 2024.

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,912
    Bonuspoeng:
    293
    Jaja. Det var gøy.så.øwnge det varte.
    Men, jeg har god nytte av Curve uansett, så da må jeg bare bruke SAS MC direkte i stedet, dersom jeg trenger statuspoengene. (Noe jeg ikke gjør før etter 1/8, så da blir kortet lagt i skuffen.

Vil dette gjelde Strawberry MC også? Siden det også er et SEB-kort? Har ikke det kortet i dag..

5. pinpoint

pinpoint Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Triste nyheter! Dette medfører vel at vi mister doble poenghelger med tvilsomme transaksjonsflyttinger (som er egentlige grunnen til at jeg har curve). Da blir dette kortet sagt opp her i huset.

Cumulus and Maggie like this.
  6. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    662
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner at de blokkerer for å flytte masse transaksjoner under dobbel poenghelg, men kjedelig at det samtidig tar bort muligheten til å sende transaksjoner rett videre til kortet utenom også :(

marekz liker dette
  7. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,345
    Bonuspoeng:
    113
    Dette måtte jo komme slik bruken og omfanget har utviklet seg. Kan ikke si at jeg er overrasket. Får litt flashback til Payr, uten sammenligning for øvrig (?)

8. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Dem mister jo en del valutasalg, vil jeg tro?

Cumulus liker dette
  9. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    832
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring på om det gis doble poeng på andre kjøp enn flyreiser på sas.no?
    For eksempel på ekstratjenester eller avbestillingsgebyr :)

10. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    662
    Bonuspoeng:
    93
    Helt sikkert. Håper i det minste de kanskje kan ordne Google Pay da.. er jo også en stor grunn til å ha Curve.

cothom liker dette
  11. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor fremkommer denne kampanjen? Kan ikke huske å ha sett noe om dette i epost fra SAS.

12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Det store tilbudet vårt fortsetter!
    Kl 15:25 idag, fikk jeg det i en mail. Litt rart å informere om det tre dager etter kampanjen begynner...

13. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker ikke google pay, men hadde jeg gjort det ville jeg sendt en mail til kundeservice og påpekt det!

For øvrig synes jeg det er rart at man mer eller mindre tilfeldig må oppdage den endringen, burde man ikke få et skikkelig varsel om den?

Preference, Cumulus and Teknolai like this.
  14. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Veldig enig i dette! Er det noen som allerede har skrevet en slik mail de kan dele?

Cumulus liker dette
  15. Cumulus

Cumulus Medlem

Likes mottatt:
    279
    Bonuspoeng:
    63
    Er det ikke noe krav i Norge om at endringer i vilkår må informeres om skriftlig og minst 6(?) uker i forveien eller noe slik?

Teknolai liker dette
  16. GisleH

GisleH Lifetime EBG

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    upload_2024-1-6_13-44-8.png
    Veldig godt tips dette, men jeg er litt overrasket over at informasjonen om doble poeng havnet så langt ned, godt kamuflert, i en epost med overskrift "Det store tilbudet vårt fortsetter!". Eposten ble sendt meg fredag ettermiddag kl. 16:13.

Jeg kjente til den pågående flypriskampanjen og hadde bestilt tur til San Francisco dagen i forveien for kona og meg, så jeg leste ikke eposten da den kom. Heldigvis betalte jeg med SAS MC Premium og kan nå glede meg til 50 EB per 100 kr. Men doble poeng ante jeg ingenting om da jeg gjorde handelen :)

Har denne "doble poeng kampanjen" blitt publisert via andre kanaler enn epost tre dager etter at kampanjen startet?

17. GisleH

GisleH Lifetime EBG

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Angående SAS MasterCard

upload_2024-1-6_14-2-32.png

Jeg bestilte Curve Black i romjula. Kjedelig at jeg aldri fikk utnyttet GBiT-fordelen ift. SAS MC sine doble poeng kampanjer, men jeg er ikke overrasket over at den lukrative muligheten lukes bort.

Da er det slik jeg ser det kun ved varekjøp på nett eller i fysisk butikk man får EB-poeng med SAS MC kortet. Poeng ved regningsbetaling via Vipps eller BillKill er for lengst blokkert.

Last edited: 06. jan 2024
  18. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93
    Over tid har jo dette kortet (riktignok med relativt små steg) blitt mindre og mindre attraktivt, samtidig som prisen har økt.

Er det lov å håpe at SAS etterhvert finner seg en annen samarbeidspartner enn SEB? En som kanskje er villig til å gi noen saftige fordeler for å vinne markedsandeler?

Teknolai and GisleH like this.
  19. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,345
    Bonuspoeng:
    113
    Også opptjening av EB ved betaling med Vipps til virksomheter, men ikke vennebetalinger.

GisleH liker dette
  20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Det har aldri vært mulig å betale regninger med kredittkort ved hjelp av Vipps

GisleH liker dette

Del denne siden