SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,386
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, ekstrapoengene pleier å komme 4. og statuspoengene 8. hver mnd. Det har vært slik helt siden det nye statuspoeng-systemet ble innført.

2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel teknisk ikke noe forskjell på å sette inn ekstra penger på SAS MC og å GBiT et kjøp bort fra kortet?

3. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    GBIT du et kjøp bort fra SAS EB MC premium så trekkes poengene du har fått for kjøpet tilbake. Det skjer ikke hvis du gjør en innbetaling

4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, det er greit, men jeg tenkte mer i forhold til diskusjonen om det var «lov» å betale inn ekstra på kortet. Når man Gbiter bort fra kortet settes pengene tilbake, og er vel da en slags innbetaling?

5. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Tror nok det teknisk sett er forskjell på innbetaling og refusjon, selv om resultatet på kontobalansen blir det samme. Tror ikke du får trøbbel for refusjoner. Jeg har fått kjeft av kundeservice for å ha betalt inn for mye

Spielhaug liker dette
  6. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    832
    Bonuspoeng:
    93
    Svarer meg selv på denne.
    Jeg fikk doble poeng både på betaling av avbestillingsgebyr og på tilleggstjeneste (etterbestilte bagasje).

Ift. det stive avbestillingsgebyret som jo er innført, så sukra dette pillen litt (bittelitt..) :)

Insomnia4u and petrate like this.
  7. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,920
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøpte billetter fra SAS på mandag kl. 17, men i dag da de endelig bokførte transaksjonene (og ikke bare reservasjonen) havnet de plutselig på tirsdag og da utenfor doble poeng-kampanjen. Noen som har opplevd dette før? Kommer kundeservice til å rydde opp i det kjapt og greit, eller må jeg forberede meg på et par runder med krangling? Blir litt surt om jeg går glipp av poengene da det er snakk om et par titusen i billetter...

8. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    832
    Bonuspoeng:
    93
    Dette rydder kundeservice raskt opp i - ingen krangling. Send melding i app’en

steve0 liker dette
  9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Har samme problem. Sas eller Sasmastercard app?

10. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Må sende i SAS MC-appen, da det er de som skal overføre poeng.

1884derby liker dette
  11. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Hører vi ikke noe idag blir det, som antatt, ikke doble poeng første helg i februar?

12. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    661
    Bonuspoeng:
    93
    Det var vel teorien ja. Jeg har i hvert fall begynt å kjøre GBIT i dag med de transaksjonene som egentlig var ment for en dobbel poenghelg :(

stekus liker dette
  13. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Har egentlig noen prøvd å konfrontere SEB kundeservice på at endringer i betingelser bør varsles i god tid? Nå er ser vel ingen som har mottatt noe varsel om at Curve ikke gir poeng lenger fra 6.2.?

hei_sveis and Cumulus like this.
  14. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Kanskje vi skulle sendt inn hver vår request til dem om å KUN endre det slik at Curve ikke gir doble poeng for dobbelt-weekend, og faktisk fortsetter å fungere til vanlig?
    Er det noe ulempe for dem med Curve utenom dobbeltweekend da?
    Om de får 100+ henvendelser om dette, så kaaaaaaaaaan det jo være at de hører etter.

Insomnia4u and Maggie like this.
  15. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,415
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper det blir vanskelig å skille dette, med mindre de sperrer totalt for Curve kun de helger det er dobbelt poeng.

Nå legger de nok inn en enkel sperre på alle transaksjoner som kommer fra curve med "crv" i begynnelsen. Transaksjonen ser helt lik ut om den kommer en random tirsdag som om den kommer en dobbel-poeng lørdag, så det er nok vanskelig å skille, derfor blokkerer de hele skiten

Teknolai and Insomnia4u like this.
  16. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle gjerne ønsket det slik selv. Men et poeng som er nevnt her tidligere er vel at SAS MC ønsker å tjene på valutatransaksjoner også.

17. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Absolutt mulig dette er mye av grunnen ja. Men er jo mulig at å vise litt "motstand" vil la dem se hvor viktig det er for "oss". For min del blir det nok redusert bruk på kortet, selv sett bort fra dobbeltweekend

18. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Enig i at det absolutt hadde gjort seg med en del motstand. Men nå har jeg brukte del GBIT på doble poeng helger, så har vel sånn sett lite å klage på...

19. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    892
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmm… kan ikke se at jeg har fått extra eller status poeng i januar (for desember). Er det flere som opplever det samme eller er det bare meg?

20. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,386
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk ekstra- og statuspoeng hhv. 4. og 8. jan.

mrt liker dette

Del denne siden