SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. GisleH

GisleH Lifetime EBG

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Mener du at EB kan opptjenes via Vipps-betaling til virksomheter med SAS MC som underliggende kredittkort? Ikke med regningsbetaling, så hvordan?

Skiller Vipps på om telefonnummer går mot venn eller virksomhet?

2. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Du får poeng hvis du betaler til en bedriftskonto i vipps

GisleH liker dette
  3. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan søke opp bedriften på Vipps og se om den har et 6-sifret nummer der. I så fall kan du betale med Vipps og bare oppgi fakturanummeret i kommentarfeltet. Registreres som varekjøp, og bedriften betaler 1,75 % gebyr (som den også måtte gjort om du hadde brukt kredittkort i kassa). Relativt vanlig at småbedrifter har det, men ikke regn med å finne noe Vipps-nummer til forsikringsselskapet, strømselskapet eller andre store bedrifter. Eksempler på noen jeg har betalt med Vipps er han som brøyter oppkjørselen min, kjøreskolen til guttungen, et mekanisk verksted som fikset båten min, samt det lokale idrettslaget. Poenget er altså at det må betales til et 6-sifret Vipps-nummer og ikke et telefonnummer.

jonss, Nuvolari, Teknolai and 4 others like this.
  4. GisleH

GisleH Lifetime EBG

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for god forklaring :)

5. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,434
    Bonuspoeng:
    183
    Ja ja...

Var vel bare et tidsspørsmål før dette hullet ble tettet.

Tenker at vi her også kan takke nyttige PR-kåte idioter som står frem i VG og andre steder for å fortelle om alle "hemmelige metodene" som "aktive bonusjegere ønsker ikke at skal bli brukt av for mange".

https://www.vg.no/dinepenger/sparing-og-investering/i/zEp471/slik-dobler-og-tripler-du-bonuspoengene

Det var iallefall flere på min arbeidsplass som begynte med Curve etter denne saken ble publisert... :(

mathiasfe, Liza, themichael and 20 others like this.
  6. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    412
    Bonuspoeng:
    63
    For ordens skyld; han lektoren i artikkelen over, brukte ikke Curve. Han gjorde det på gamlemåten og timet kjøpene sine.

Curve er kun nevnt i en oppsummering - ett enkelt sted - av avisen. Det sagt, det har jo vært et økende fokus på dette, og mange som også er på dette forumet har stått frem. For eksempel i denne artikkelen:

https://www.vg.no/dinepenger/fritid/i/0QyoMM/12-smarte-kredittkort-triks-slik-faar-du-mest-poeng (Her er også Curve forklart i detalj...!)

De har gjerne egne grunner for dette, og det er jo flere som etterhvert ser muligheter til å tjene penger på egne blogger og diverse guider. Det er en naturlig konsekvens, selv om jeg også skulle ønske at alt ikke måtte ut i media og hvermannsen.

Last edited: 08. jan 2024
    NoLimit and EC7 like this.
  7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Det står at man ikke får ekstrapoeng ved bruk av Curve, men vil man fremdeles på statuspoeng på total spend på kortet pr mnd?

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,688
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, de regner av ekstrapoengene.

Spielhaug liker dette
  9. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilken dag burde vi få mail hvis det blir doble poeng helg første helg i februar? Man kan jo alltids ha et bittelite håp frem til den dagen :oops:

10. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,861
    Bonuspoeng:
    113
    Torsdag 14dg før

stekus liker dette
  11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Opptjening fra Curve slutter 6. Februar. Jeg ville ikke vært overrasket om neste doble poenghelg blir 9.-11. Februar :( Det er også samme helg som for to år siden. Ifjor var det et par uker senere

12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Det regner jeg og nesten med, men har ikke tenkt å ta siste GBIT opprydding før jeg er 100% sikker på at det ikke blir flere doble poeng fester.

Men da kan man altså slå fast at hvis man ikke har hørt noe den 19. så er det over og ut.

13. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,251
    Bonuspoeng:
    163
    og GBIT fest for siste gang

14. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,345
    Bonuspoeng:
    113
    Garantert at det ikke blir mer GBIT-fest med SAS MC - det er en grunn til at endringen trer i kraft tirsdag 6. februar....

stekus liker dette
  15. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Må nok dessverre si meg enig med deg, selv om jeg håper vi tar feil :rolleyes:

16. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Signet opp for SAS MC Premium igjen etter noen år med kun Amex. Har denne endringen vært lenge?:

"..du kan ikke gjøre en ekstra innbetaling for å øke din kjøpsgrense. Innbetalinger skal kun gjøres månedlig i forbindelse med din faktura. Vær oppmerksom på at din kredittgrense også er din kjøpsgrense for en løpende 30-dagers periode"

17. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har betalt inn ekstra flere ganger de siste mnd, uten å få pes fra SEB. Noe har vært fordi jeg gikk over beløpsgrensen rett før betaling av faktura, og noe har vært småbeløp der jeg bare ville være ajour ift deling av middagsregninger.

Staralliance and Insomnia4u like this.
  18. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Har deres statuspoeng for desember gitt uttelling på «telleren» for statuspoeng?

Jeg ser poengene under aktivitet, men selve statuspoeng-telleren er uendret.

19. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,112
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, og det var veldig enkelt å se for min del, siden min statuspoengteller ble satt til 0 første januar.

20. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,125
    Bonuspoeng:
    113
    Innbetaling over kjøpsgrense i seg selv fungerer fint for meg også. Kjøp litt over kredittgrense per måned kan også fungere. Tidligere ble jeg fortalt av noen her inne at det var en flyttende grense på ca. 1,5 x kredittgrense over de siste 30 dager. Men jeg har opplevd at det plutselig blir slutt og at kortet blir avvist når man bruker for mye over kredittgrense.

Del denne siden