SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,377
    Bonuspoeng:
    113
    Det er det store spørsmålet - kan det være noen som har vært upresis i formuleringen, eller bare smart? Vil naturligvis ikke "markedsføre" at en fordel blir borte, men passer på å presisere fordelene som gjelder fra samme dato? Bli ikke overrasket om det skjer..

Edit: Sjekket nettsiden deres, men det er selvsagt ikke publisert noen nye vilkår.

2. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93

Enig i at dette er det store spørsmålet. Jeg har sendt spørsmålet til kundeservice i App’en.

For mitt bruk/reisemønster er dette den viktigste fordelen som finnes per nå. Krysser fingrene

3. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,377
    Bonuspoeng:
    113
    Da legger vel du ut svaret her om/når du får det ;)

1884derby liker dette
  4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har inflasjonen vært ganske høy i det siste, men 56% på halvannet år har den ikke vært

markus, sutenai, magnusant and 6 others like this.
  5. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, man har krav på å få gebyrene som ikke er oppbrukt tilbake (og både SEB og AMEX har gjort det uoppfordret ved en tidligere oppsigelse fra meg).

Finansavtaleloven 5-13 (3):

Peregrin liker dette
  6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,553
    Bonuspoeng:
    113
    Inngikk avtale 28/12 men har ikke blitt belastet årsgebyr på den første fakturaen. "Sparer" de den til mai så de kan legge på ny pris?

7. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    811
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekket nettopp når jeg sist hadde blitt belastet årsgebyr, og det var 30.04.2023. Skal bli artig å se om de belaster én dag senere i år :)

Insomnia4u liker dette
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,795
    Bonuspoeng:
    293
    Apropos poeng, er det ikke tid for doble poeng snart?

puckno liker dette
  9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    Blir det samme helg som ifjor (uke 8) så kommer det påmeldingsmail til torsdag

puckno and RoadKing like this.
  10. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp. De beste kundene er de som kjøper sydenturen på krita i Januar og så sliter med å betale den før feriepengene kommer. Så bruker de kortet i utlandet på turen og klarer ikke å få betalt tilbake det før julelønna kommet med halv skatt. Er disse kundene man tjener penger på, ikke bonusnisser som betaler på forfall:)

magnusant and pepperminte like this.
  11. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Må bruke kortene kreativt da. Bruke SAS MC maks de månedene det er dobbelt poeng helg og så legge det i skuffen andre måneder og bygge spend på DNB Saga opp til 200.000 og sanke inn 500 minimum:). Blir litt slitsomt og holde greie på…

12. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,937
    Bonuspoeng:
    93
    Blir jo litt enklere nå som det ikke er noe poeng å planlegge forbruk via curve lengre ;)

Jeg satser på at det bare er forkortet upresist, på nettsiden om fly premium må man jo også lengre ut i teksten før business er nevnt:

Bestill i SAS Plus Bonus – betal bare for SAS Go Bonus. Med Fly Premium bestiller du bonusreiser og kan nyte fordelene i en høyere reiseklasse for både deg og ditt reisefølge.

Dere reiser i SAS Plus Bonus eller SAS Business Bonus og får adgang til Fast Track og SAS lounger på reiser - men betaler kun for SAS Go Bonus.

13. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Den ordningen med minimum statuspoeng gir litt mer mening til at Curve ikke gir poeng lenger. Det ville åpenbart vært for dumt å gi enda en belønning til de som klarer å samle forbruket til doble poeng helger og andre måneder ha kun et minimum for å få 500 status.

14. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,839
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er såpass irriterande at eg måtte klage litt til SEB eg også. Særdeles irriterande å miste goder som er i bruk "kvar dag".

15. Stratos

Stratos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Helt fersk i EB-gamet her! Er SAS MC Premium det optimale kortet, også for nybegynnere (årsprisen plager meg ikke særlig)? Er det noe poeng med Trumf Visa så lenge man dobbeldipper SAS MC Premium i kombinasjon med vanlig Trumf?

Er også interessert i høre gode tips og triks! Evt. informasjon dere skulle ønske dere hadde for hånden da dere begynte med EB.

Håper jeg ikke roter i feil tråd her :)

16. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,592
    Bonuspoeng:
    183

Det er ett greit kort og begynne med, aksepteres så og si overalt.
    Flypremium fordelen kan gi deg rabatt på fine turer med SAS verden rundt.
    Trumf Visa trenger du ikke ha da det funker like fint å registrere trumfkortet i kassa.
    Samtidig kan det være greit å ha Trumf Visa liggende i skuffen da.det noen ganger er kampanjer på Viatrumf som gjelder for de som innehar kortet.

Vil du fly med andre selskaper i *A ( eller snart Skyteam) bør du vurdere Amex premium eller elite for og opptjene CT og halv pris på reisene, men dette kortet kan du vente med til du har fått sving på bonusopptjeningen. CT har liten verdi om du ikke har nok poeng til å bruke de.

Jeanette liker dette
  17. Stratos

Stratos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1

Mange takk for svar!

18. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,999
    Bonuspoeng:
    113
    Et annet poeng med å starte med SAS er at SEB er de som er vanskeligst i forhold til kredittgrenser og antall kort fra før, så greit å få etablert den først.

Are and Stratos like this.
  19. Stratos

Stratos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Noe spesielt SEB legger vekt på? Kan de gi avslag hvis man har kreditt et annet sted?

20. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,908
    Bonuspoeng:
    113
    De ser på totalt lån ink alle rammer på kort.

Stratos liker dette

Del denne siden