SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,908
    Bonuspoeng:
    113
    Bare å kontakte SEB kundeservice så fikser de det.

Skyline liker dette
  2. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke mottatt denne og heller ikke andre reklame mail fra SAS på en god stund (bekreftelser, schedule change etc kommer). Vet jeg kan få SEB kundeservice til å melde meg på men kan diamant mailen fikse så jeg får tilbuds mail igjen? Irriterende, har samme problem med Strawberry for tiden…

3. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,093
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig å melde seg på i appen.

Jensemann liker dette
  4. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Takk:)

5. kjellv

kjellv Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har 100k kredittgrense og har brukt inntil 150k på dobbeltweekend ved å betale inn på forhånd. Har blitt avvist når jeg har passert 150k siste 30 dager. Har også en kompis som har gjort det samme, selv om han bare har 10k i kreditt.

Dette ble gjort noen ganger i 2022 og første halvdel 2023.

Så min hypotese har vært at 150k har vært maks for 30 dager, og at de kan ha satt denne grensen siden maks kredittramme er 100k (?)

Synes forøvrig at informasjonen om å ikke gi poeng på eks Curve lenger har vært elendig. Jeg har ikke sett det i noen epost, kun hørt det fra bekjente eller lest det her inne før jeg nå så det på faktura. Er det ikke krav om å varsle endring i vilkårene på en bedre måte og en viss tid i forkant av endring?

Cumulus liker dette
  6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel etter loven to måneders varslingsfrist på endringer av vilkårene i kredittavtalen med SEB, men der står det bare "De til enhver tid gjeldende betingelser for opptjening av SAS EuroBonus Ekstrapoeng er tilgjengelig på Kortets nettside." Antar at de dermed har sitt på det rene siden de ikke har endret vilkårene, men bare betingelsene for opptjening av poeng.

Frode789 and trygveat like this.
  7. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan det? Jeg sendte forespørselen til kundeservice. Venter på svar.

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,910
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer bra med egen erfaring også, jeg trodde bare ikke rullerende grense var lik for alle enten du hadde 10 eller 100k i kreditt. Jeg fikk opplyst min rullerende til å være omtrent 150k, men ikke på krona såvidt jeg husker.

9. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    284
    Bonuspoeng:
    63
    Det er nok det h*n mener - melding til kundeservice fra appen.

Skyline liker dette
  10. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,093
    Bonuspoeng:
    93
    Bare å trykke på reklamen. Screenshot_20240213_164618_SAS.jpg

Skyline, OleMarius and AB69 like this.
  11. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,999
    Bonuspoeng:
    113
    Som et siste hurra brukte jeg Curve på SAS MC opptil kredittgrensen før 6. feb, og kan nå gbitte ut av SASMC uten å bli trukket poeng.

Noe morro skal man ha.

Cumulus, DanH, Ninerivers and 9 others like this.
  12. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,720
    Bonuspoeng:
    113
    Denne var gull.
    Har de 3-4 siste rundene med doble poeng ikke fått påmelding via epost og måtte sende inn forespørsel til SEB. Nå slapp jeg det.:D

13. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Fungere det faktisk? I tilfelle er jeg litt snurt over at jeg ikke kom på idéen å gjøre det selv...

14. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    Lurer på det samme, virker litt rart, tror ikke det er noe som tilsier at de ikke kan trekke tilbake bonus for refunderte beløp som tidligere ga bonus.

15. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,999
    Bonuspoeng:
    113
    Var ikke sikker på at det kom til å fungere, men basert på hva jeg vet/troe om finansielle systemer og utvikling generelt så sjanset jeg på det. Det som på utsiden virker som en enkel if then setning er gjerne ikke det. Og, hvis du tidligere har fått refundert kjøp gjort under kampanjeperioder i etterkant, så vil du se det samme. Kan faktisk slå feil vei også, hvis man får refunderinger under dobbel weekend.

Teknolai liker dette
  16. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg var deg ville jeg begynt med GBIT på det minste tilgjengelige beløpet og så ventet for å se hva som faktisk skjer før jeg tok resten

17. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,999
    Bonuspoeng:
    113
    Omtrentlig det jeg har gjort..

18. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har SAS MC World, men poster spørsmålet mitt her. Regner med at det som gjelder overtrekk av kredittgrensen er likt for begge kort.

Det er jo en dobbelpoeng-helg nå, og jeg vil kjøpe noe som overskrider resten av kredittgrensen min med ca. 1k. Går det an? Konsekvenser?

19. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke det går altså, du får nok "avvist". Du må betale inn ekstra til kortet, men det er sikkert for sent nå, for det tar ofte en dag eller to før det blir tilgjengelig på kortet

WingmanWizard and Skyline like this.
  20. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    837
    Bonuspoeng:
    113
    Har dem begynt med doble poeng for World og? Er vel bare premium som får doble poeng?

Del denne siden