SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Kult. Virker som den ultimate formen for dobbelt-dipping?

2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,985
    Bonuspoeng:
    113
    Blant de morsomste, men den ultimate får bli en historie for en annen gang.

3. Cumulus

Cumulus Medlem

Likes mottatt:
    279
    Bonuspoeng:
    63
    Nå ble jeg veldig nysgjerrig. En ny dobbeldipp, som fortsatt fungerer?

4. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Vel den jeg refererer til forutsetter at du har brukt Curve før 6. februar, og så kan du flytte transaksjoner over til et annet kort og få poeng der også, uten å miste poengene som allerede er utbetalt fra SEB.

Cumulus liker dette
  5. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,125
    Bonuspoeng:
    113
    Vet noen av dere mer om når vi begynner å få disse minimum 500 statuspoeng per måned?

SEB skriver:

Men betyr det at omsetningen i april vil gi minst 500 poeng som da godskrives 8. mai, eller er det omsetningen i mai som vil gi 500 poeng som godskrives 8. juni?

Spielhaug liker dette
  6. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    For meg høres det ut som de første 500 poengene kommer i juni, hvis du hadde forbruk i mai. Men i mai ligger vi vel historisk sett an til en doble poeng helg uansett...

7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    I dag dumpet et nytt mastercard og pointearner ned i postkassen.
    "Sikkerhetstiltak i forbibdelse med mulig kopiering av et antall kortnummer" omtales det som fra SEB.

Noen flere som er utsatt for dette?

8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Det har visst dukka opp et nytt kort i appen mens vi er på ferie, så muligens jeg er i gruppen jeg også

9. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    892
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk ny rett etter vinterferien siden jeg mistet min, men ser i app’en at min pointeaner sitt kort er ikke aktivert (regner med at nytt kort er på vei)

10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk også. Ikke fått pointearner ennå da. Har de blitt hacket?

11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Det er merkelige er at opprinnelig kort ikke er sperret…

12. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,859
    Bonuspoeng:
    113
    Da ville alle som er på ferie brått ha et ikke fungerende kort. Har man kun ett kort med seg vil det kunne gi store utfordringer.

tobeornot999, holmen and Spielhaug like this.
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,897
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke noe nytt kort på gang i appen her.

Har Premium og ingen point earner, uten at det antagelig gjør forskjell.

14. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    892
    Bonuspoeng:
    113
    Da fant vi et kort i postkassen idag. Det gamle kortet blir deaktivert en gang midt i april, eller straks det nye kortet ble aktivert.

15. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Nærliggende å tro det i alle fall.. Eller en utro ansatt i selskapet..
    Jeg skulle gjerne visst litt mer om dette, finner ikke noen info noe sted ang omfanget, hva annen data som er lekket osv..

Insomnia4u liker dette
  16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,661
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan også være noen andre som har hacket og SEB er preventive og sender ut nytt kort for alle som fikk kredittkortinfo eksponert der. Det lekker jo sånne lister på Internett hele tida, selv om det er mer vanlig med passord enn kortnummer.

Men isåfall må det være en tjeneste som har forholdsvis mange kunder her på forumet da :D

17. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    3 gang det skjer meg nå. Vet ikke helt jeg er på ferie nå og ligger nytt kort til aktivering her og.

18. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt en mulighet.
    Men da kan man jo stille spørsmålet hvorfor det tilsynelatende er både pointearner og hovedkort som er utsatt.. Om man da ikke har klart å knekke Norgesgruppen eller noe slikt, men da skulle man jo forventet mer enn bare SEB og antakeligvis litt støy i media...

19. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,929
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk det samme selv og sjekket med kundeservice om det var på deres initiativ eller om noen hadde tuklet med kontoen min.

________

Hei,

Takk for din henvendelse.

Du har mottatt et nytt kort med nytt kortnummer dette er et sikkerhetstiltak i forbindelse med mulig kopiering av et antall kortnummer. Dette betyr ikke at ditt kortnummer er blitt kopiert. Men for å være på den sikre siden så ønsker vi å gjøre forebyggende tiltak.

Det som har skjedd er at vi har fått opplysninger om at kort som er anvendt på en nettside har kommet i feil hender, flere av disse kortene er allerede begynt å bli brukt- og på bakgrunn av dette er det bestilt et nytt kort til deg. Samtidig som vi har sperret for bruk på nett. Vi beklager at transaksjonene har blitt avvist på bakgrunn av dette, men det er en beslutning vi tar for å beskytte våre kunder og for at vi ikke vil støtte en kriminell virksomhet.

Anledningen til at vi ikke vil gå ut med hvor det har skjedd, er at det nå pågår en internasjonal etterforskning og den vil vi ikke påvirke. Utover dette blir det stedet som har blitt hacket selvfølgelig kontaktet og de blir pålagt å oppdatere sin sikkerhet av Mastercard. Hvis vi gikk ut med hvilket nettsted det var kunne det ha fått store konsekvenser for brukerstedet, og det er ikke riktig for et brukersted som har handlet i god tro - og som absolutt ikke har noen interesse av det som har skjedd.

I brevet du har mottatt sammen med ditt kort står det en dato når det gamle kortet ditt vil bli sperret. Når du mottar det nye kortet ditt ber vi deg ta dette i bruk, og makulerer det gamle kortet. Det nye kortet ditt vil ha samme pinkode som tidligere.

Vi beklager at dette kortbytte var nødvendig og håper at det ikke forårsaker vanskeligheter for deg.

Ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen

Kundeservice
    SAS EuroBonus Mastercard

Teknolai, Earl, Trent600 and 6 others like this.
  20. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk ikke dette til i forbindelse ned stort kjøp :(

Del denne siden