SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet? Er snart Gull med kvalifiseringsperioden er 30. april. Får jeg godskrevet de statuspoengene jeg tjener i april? ( de er jo aldri synlige på profilene før noen dager inn i neste måned)

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,568
    Bonuspoeng:
    183
    Statuspoeng overført etter månedsskiftet vil telle på neste periode.

3. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar - da får jeg ut å fly eller kjøpe det jeg mangler ;)

RoadKing liker dette
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,144
    Bonuspoeng:
    183
    Var litt spent på om det nye årsgebyret ville slå inn når jeg har belastning 31.3,samt at dette i tillegg var en rød dag, mot nye økte priser fra 1.april.
    Heldigvis slapp jeg unna denne gangen:)
    SmartSelect_20240402_074310_SAS EuroBonus World Mastercard.jpg

eventyrer liker dette
  5. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Det går ikke, det er vel en 30 dager rullende grense som er sånn ca kreditt grensen din. Ergo får du ikke lastet opp for et stort kjøp. Mulig du kan kontakte kundeservice å høre om et form for unntak hvor de forhåndsgodkjenner et bestemt kjøp. Ellers må du øke grensen på kortet eller prøve å dele opp betalingen for det store kjøpet ditt over tid.

6. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Du får ikke utvidet kjøpsgrensen utover det som er kredittgrensen dessverre, prøvde det samme selv ved en anledning hvor jeg også hadde hatt kortet fort kort tid til å utvide kredittgrensen.

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,680
    Bonuspoeng:
    293
    Kredittgrense og bruksgrense er ikke det samme. Kredittgrensen er det beløpet vi kan ha utestående til en hver tid. Bruksgrense er en rullerende 30 dagers grense som stort sett er høyere enn kredittgrensen. Min er nesten 2x av kredittgrensen, andre har meldt her at den kan være ca 150.000. Kundeservice kan opplyse om hva den er, det har de i hvert fall gjort til meg tidligere.

WingmanWizard liker dette
  8. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Til meg sa de at den var lik kredittgrensen, slik at det var fåfengt å innbetale ekstra for å ta en større transaksjon på kortet, men det kan jo også ha vært feil såklart.

9. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Har et "problem" med mitt World Premium. Får en god del statuspoeng jeg ikke helt forstår. Lite bruk i mars med ca 1700 ekstra, fikk ca 1800 status nå. Vil si at jeg ikke har sett noe av 25% regelen de siste månedene.

Det er vel slik at man får minimum 500 uansett, men det er vel om 25% ikke overgår 500? Går uansett ikke opp.

Flere?

10. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    453
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, fikk overraskende mange statuspoeng i dag. Nøyaktig det samme som jeg fikk i mars, selv om forbruket var en god del mindre.

11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,567
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også fått akkurat det samme som i Mars.. så her er det nok skjedd en feil

12. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,334
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm, interesant, her kom det også inn som for februar, siden det var en aktiv periode ca 15k mer en beregnet for mars! Og plutselig ble en vippet opp på Diamond. Antar at det kanskje kommer en korreksjon, men kan jo håpe...

13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,345
    Bonuspoeng:
    113
    Her har de nok overført samme fil som forrige måned, litt for mye her også. De som får for lite (og oppdager det) klager nok og da finner de vel ut av det...

14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,590
    Bonuspoeng:
    293
    Hysj, hysj :)

15. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    8,977
    Bonuspoeng:
    183
    De har ikke overført nøyaktig samme fil, ihvertfall. Jeg hadde opptjent 1985 poeng i kalendermåneden mars, og fikk nå det nye minimumsbeløpet på 500 poeng, mens i februar opptjente jeg svimlende 707 poeng og fikk 176 poeng.

16. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk også samme antall statuspoeng, etter å ha forskuddsbetalt sommerferien i dobbelthelga i Februar. Fortsetter de sånn blir jeg vel Pandion før året er omme :D

EndreD liker dette
  17. interface87

interface87 Medlem

Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her.. Etter nyttår har det kommet mye statuspoeng, som ikke samsvarer i det hele tatt med forbruketo_O

18. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Kanskje jeg får stjerne i boka hvis jeg er flink gutt og flagger dette for kundeservice??

Last edited: 08. april 2024
    RoadKing liker dette
  19. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,334
    Bonuspoeng:
    183
    Tror neppe alle er like interessert i å sitte stille her, om det hadde vært motsatt og jeg hadde fått mye mindre enn forventet på grunn av annerledes forbruksmønster disse to månedene tviler jeg på at jeg ville latt det gli uten innvendinger. Så tipper vi må regne med at det vil skje en oppryddingen enten vi liker det eller ei ;)

20. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,443
    Bonuspoeng:
    93
    En feil som dette er nok for lengst flagget internt, ikke minst fordi det garantert er noen som jobber der som bruker kortet selv også :cool:

Del denne siden