SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

1. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,318
    Bonuspoeng:
    183
    Poengene forsvant men diamanten forble, har til og med fått Mail fra SAS med gratulasjon for statusopprykk. Så ser ut som om planene for beste seks måneder fir å oppnå dette kan roes ned, og at miljøvennlige krumspring, MR og annet kan avventes.

2. wf789

wf789 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Funker igjen nå.

3. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Fant du ut om man kan få poeng på det viset? Sitter selv og blar på finn og har lest meg frem til at finn bruker vipps, men går pengene fra kortet, og blir det poeng?

4. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøpte aldri bilen. Men Finn tar MC og man får poeng på det.

5. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Noen flere som kan bekrefte dette?

6. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
  7. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Gir fortsatt SAS MC refusjon på årsavgiften hvis man sier opp kortet etter noen måneder?

8. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    412
    Bonuspoeng:
    63
    Det gjør de. Du får tilbake ubrukte måneder.

Gullars liker dette
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,895
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, poengene forsvant ut igjen nesten like fort som de kom inn.

Gir helt blanke i dèt, SAS diamant har ingen verdi lenger - og jeg ville falt ned til gull uansett. Så slik blir det nå... Lufthansa byr i beste fall på senator for både EBG&EBD.

10. TGfan

TGfan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, jeg er ganske helt ny her på forum. Jeg bruker vanlig SAS MC men lurer på om hvis jeg bruker mer enn 100 K per år, vil det lønne seg å oppgradere til SAS MC premium?

11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,022
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen til IF :)

Å oppgradere til SAS MC Premium vil primært svare seg om du tener sopass med poeng at du kan dra nytte av "Fly Premium"-fordelen. Det vil seie å fly Plus og Business for prisen av Go. Det krev at du tener eit visst antal poeng i løpet av ein rullerande 12 månadersperiode. Her tel alle poeng du tener (trumf, fly, SAS Online Shopping, kredittkort etc) med i oppteninga. I tillegg gir SASMCP 3,75 statuspoeng pr brukte krone som hjelp deg med å nå høgare status i Eurobonus.

Om det berre er ekstrapoengoppteninga (ikkje statuspoenga) frå sjølve kortet du er ute etter ville eg nok gått for eit anna kort, til dømes DNB Mastercard. Sjølv synst eg Fly Premium åleine forsvarar årskostnaden med kortet, sidan eg berre betalar Go-pris uansett kva klasse eg flyr i.

12. Cumulus

Cumulus Medlem

Likes mottatt:
    279
    Bonuspoeng:
    63
    Rettelse, 3,75 statuspoeng per brukte 100 kroner.

Preference liker dette
  13. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis det er MYE mer enn 100k per år er svaret ja, hvis det er rett over blir det 5000 ekstrapoeng + 3750 statuspoeng mer enn med standardkortet. Ikke nok til enveis i SAS Go innenriks. Tror jeg hadde kjøpt noe annet for de pengene...

Preference and Spielhaug like this.
  14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    293
    Man får nå minimum 500 statuspoeng per måned.

15. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,144
    Bonuspoeng:
    183
    Sist mnd fikk jeg 0. Jeg fikk en refusjon på slutten av måneden som kan ha bikket meg så vidt under 0 i poeng. Mulig det da var grunnen til at jeg ikke fikk minimumsummen?

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    293
    Det var et problem da man fikk fast 1000 per måned også. En melding til kundeservice i appen pleide å hjelpe da

Maggie and Staralliance like this.
  17. TGfan

TGfan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for tipset. Ja, jeg har sjekket historikken, det var jo MYE mer ja.Det var jo rundt 200K.

18. heleriks

heleriks Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Jeg er relativt ny i gamet, snuser på en utenlandstur ( USA ) til neste år og drømmer om buisness, skal ikke se bort ifra om det blir noen europaturer innimellom slagene. Jeg har trumf, har hatt amex og snuser nå på sas mastercard. For å kunne tjene nok poeng slik at det er gunstig tenkte jeg og ha kortet i maks 2 år, derfor lurte jeg på om det er mer gunstig for meg da å kjøre på med det vanlige kortet eller premium, Ser det er velkomstpremie på 10 000 poeng nå, vil den bli bedre til sommeren eller er det lurt å kjøre på nå? Jeg har også dnb mastercard, er det da gunstigere å bare oppgradere den istedenfor?
    Tar imot alle tips :)

19. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    649
    Bonuspoeng:
    93
    SAS Premium vs Classic kommer an på ditt forbruk, og om du skal dra nytte av FlyPremium. Uansett ville jeg startet med Classic, for da kan du få velkomspoengene for Premium senere om du oppgraderer til det.

Hos DNB er det vel bare DNB Saga med Upgrade som lønner seg, for de andre kortene får du flere poeng per 100kr til ett lavere årsgebyr med SAS MC.

Velkomstpoeng kampanje på SAS MC er sjelden, så tror det beste man kan få der er omtrent akkurat det som tilbys nå frem til 6. mai :)

heleriks liker dette
  20. heleriks

heleriks Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tusen takk for svar!
    Målet mitt er vel å kunne reise biz på lange reiser, og da vil kortet bli hovedkort jeg bruker til alt unntatt hos norgesgruppen, for da har jeg trumfvisa.
    Så dersom jeg kjører på med SAS MC ( vanlig ) så vil jeg fortsatt ha muligheten til å oppgradere til premium evt. senere? Ser at det er 50% rabatt på årskostnaden også i ett år, derfor jeg tenkte om det kanskje var mer gunstig da man også får 10 k poeng i velkomstpremie, mens med vanlig er den på 5000

Last edited: 30. april 2024

Del denne siden